המקרה: באה אלייך לקוחה שרוצה לחשוף את “החנות הביתית” שלה לעולם, פתרון כפי וזול בשבילה (ביחס לאתר חנות שמתחיל ב15 אלף שח ודורש תחזוקה ותשלומים שוטפים) – זה באמצעות פילאווט !
המדריך נכתב ביחד עם חיה שטרן המקסימה

במדריך הבא, נראה כיצד אפשר לבנות קטלוג מוצרים עם מחירים משתנים ע”י שימוש ב:
- Fillout – לבנית הקטלוג
- sumit חברת סליקה לגבית הכסף מהלקוחות באשראי. כמו שמוזכר בשיעור “מסע לקוח” , מקביל ל”משולם” או קארדקום
מה אנחנו הולכות לעשות?
לבנות את הקטלוג בפילאווט, לאפשר בחירה של כמות למוצר, להעביר את הלקוח בחנות לדף תשלום עם הסכום לפי המוצרים שבחר.
*חשוב לציין כי לכל בעיה יש הרבה יותר מפתרון אחד, וישנן דרכים שונות להשיג תוצאה דומה
המדריך הבא מראה דרך אחת בלבד ורצוי וכדאי לפתוח את הראש ולחשוב על פתרונות יצירתיים נוספים.
מבחינת נראות , תוצאה סופית תלויה בכל אחת והחוש העיצובי שלה, אנחנו כמובן מתמקדים כאן בחלק הלוגי 🙂
רק לפני שצוללים נעשה סדר כדי שכל התהליך יהיה מובן, נסביר תחילה:
מהם פרמטרים ב URL?
הגדרה פשוטה:
פרמטרים ב-URL הם תוספות לכתובת אינטרנט שמאפשרות לשלוח מידע נוסף – כמו ערכים, מזהים או הגדרות – אל האתר או הדף שאליו מפנים.
איך זה נראה?
URL עם פרמטרים נראה כך:
www.example.com?param1=value1¶m2=value2
הסבר על החלקים השונים ב URL:
- ?
מסמל את תחילת הפרמטרים. - param1=value1
פרמטר בשם param1 עם ערך value1. - &
מפריד בין פרמטרים שונים ב-URL. - param2=value2
פרמטר נוסף בשם param2 עם ערך value2.
שימושים שונים לפרמטרים ב-URL:
- מעקב אחרי משתמשים: לדוגמה, פרמטרים יכולים להעביר מידע על על קמפיין פרסום או מקור תנועה.
- העברת מידע בין דפים: לדוגמה, בכניסת משתמש לאתר, אפשר לשלוח פרמטרים עם שם או מזהה של המוצר שבחר.
- העברת מידע בין טפסים: ניתן לשלוח מידע ישירות לטופס (כמו מחיר או שם מוצר), כך שטופס יוכל להתמלא אוטומטית.
- התאמה אישית של חוויית המשתמש: לדוגמה, שינוי שפה, הצגת מוצרים מועדפים, או התאמת התוכן לפי פרמטרים שמועברים.
חלק א’ – Sumit
יצירת דף תשלום
- ניצור קטלוג
- ניצור מוצר, נגדיר שסכום התשלום יקבע ע”י הלקוח
- נקבל את הקישור לדף התשלום
חלק ב’ – Fillout
שלב ראשון – יצירת בסיס הטופס עם מחירים קבועים
יצירת טופס פשוט עם שדות מתאימים מסוג מספר
ניצור טופס עם שדות מתאימים
שדות מחושבים
כעת נעבור ליצירת שדות מחושבים עבור המחירים
- נלחץ על logic בתחתית הטופס
- בחלון שיפתח נבחר ב calculations
- ניצור חישוב עבור כל המוצר הראשון
נגדיר את הנוסחה לחישוב סה”כ עבור מוצר בודד
* בערך ההתחלתי נגדיר את מחיר המוצר
* נדליק את ה always עבור החישוב
* נבחר מכפלה של המחיר הקבוע, במספר היחידות שהלקוח בחר
במידה ושדה “כמות” נותר ריק, תוצאת החישוב תהיה שגויה – המערכת של Fillout תבצע כפל של ערך ריק ב־30, והתוצאה שתוצג תהיה 30 במקום 0, והמחיר הסופי יהיה שגוי.
קיימת אפשרות להגדיר ערך ברירת מחדל (default) של 0 בשדה “כמות”, אך פתרון זה אינו אידיאלי – הוא יגרום לכך שהלקוח יראה במבט ראשון דף מלא באפסים, דבר שפוגע בחוויית המשתמש.
לכן, נוסיף תנאי ייעודי שמטפל במקרים בהם השדה ריק:


- נמשיך כך עבור שאר המוצרים.
- ניצור חישוב עבור המחיר הסופי
הצגת השדות המחושבים בטופס
נחזור לדף עריכת הטופס, נוסיף שדה מסוג paragraph
ונוסיף הצגת חישוב המחיר הסופי
(בשביל לבחור משתנה, נקליד את התו ‘@’ ותפתח לנו חלונית הבחירה
התמצאות במשתנים השונים בטופס
- שדות הטופס, נמצא בחלונית הבחירה, תחת הקטגוריה page and fields
- השדות המחושבים נמצא בחלונית הבחירה, תחת הקטגוריה calculations
- אגב, המשתנים שמקבלים ב URL נמצא בחלונית הבחירה תחת הקטגוריה URL parameters
שלב שני – מעבר לדף התשלום
פתיחת דף התשלום מתוך הטופס
בשביל לפתוח דף חדש מטופס פילאאוט יש שתי אפשרויות
- סיום הטופס בהפניה לדף אחר
אפשרות אחת, והיא הנכונה יותר, זה סיום הטופס בהפניה לדף אחר
אפשרות זו זמינה רק בחשבון בתשלום - הוספת כפתור לפתיחת דף תשלום (באפשרות זו, הכרטיסיה של הטופס לא תסגר, וזו חויה פחות טובה למשתמש)
יצירת קישור לדף התשלום עם שימוש בפרמטרים מתוך הטופס
את רשימת האפשרויות המלאה שניתן לשלוח לדף התשלום של sumin באמצעות URL Parameters ניתן למצוא במרכז המידע.
- נגדיר משתנה מחושב חדש מסוג “טקסט”
- בערך ההתחלתי נשים את הקישור שקיבלנו מ sumit
- נוסיף אליו את הפרמטרים הבאים:
- fixedprice – עם מחיר ההזמנה הסופי
- emailaddress – כתובת המייל שהוזנה בטופס
- נשתמש בקישור המותאם בסיום הטופס
כך זה נראה בפועל

שמנה לב, יש באופציה הקודמת חסרון שהלקוח לא יכול להוסיף לבד מוצרים (כי הם לא יחושבו)
יש אופציה אחרת שהשלב הסופי מבוצע עם מייק.
הלקוח יכול לבצע שינויים כל עוד הוא שומר על התבנית קבועה, כמו לדוגמא:

(מחיר תמיד אחרון, לפני כן – שם המוצר וקל לטפל בסנריו)
באופציה הזו, החסרון שאין כמות למוצר.
מי שצריך משהו משוכלל כמו שלל מוצרים עם תמונות + כמויות + סינון ופיצ’רים משוכללים – כנראה שנכון להפנות אותו לבניית אתר. האופן הזה מתאים למכירות פשוטות יותר.
(או לחבר בצורה חכמה לארטייבל משם נשאבים המוצרים, בכל אופן לעת עתה די לנו למדריך זה 🙂
מקווה שאהבתן 🙂 בהצלחה
תגובות
מדריך מעולה!!
אגב בג’וטפורם זה הרבה יותר פשוט!
יש אפשרות מובנית של יצירת טופס הזמנה עם כמות ומחשב אוטומטי את הסכום וכן יש אפשרות של בחירת מידה / צבע
התממשקות לגוגל שיט, איירטייבל, זוהו, פייפדרייב, סיילספורס וכו’ לעדכון מלאי (יש אפשרות כמובן גם להתממשק למערכת CRM אחרת עם מייק ) התממשקות לפייפל לתשלום ועוד אופציות רבות
חוץ מזה יש אפשרות לבנות חנות דיגיטלית (בשונה מטופס) שגם אז יש כמובן אופציות רבות