למה עסק צריך עיצוב ומיתוג

יש לכם בת דודה שלקחה קורס פוטושופ בקיץ, היא בטח תשמח לעצב לכם לוגו.

במקומון השכונתי מציעים שרותי גרפיקה, זה יצא חביב ונחמד, למה לא לחסוך כמה שקלים?

מי אמר שצריך מעבר? זאת שאלה שהרבה בעלי עסקים מתחבטים בה, והיא לגיטימית מאוד.

יותר מכך, כשמתייחסים לעיצוב כמוצר אסתטי בלבד, ולא מבינים את הלוגיקה שעומדת מאחורי קבלת ההחלטות, השאלה הזאת מקבלת משנה תוקף.

אבל כשמבינים את תהליך המיתוג, כל הפוקוס משתנה.

הרי השקעתם כל כך הרבה בלימודים, בציוד, או בחנות ומלאי מספק, ובעוד כמה דברים…

אתם בטח מכירים את אמרת הסבתא  הזו “אני לא מספיק עשיר בשביל לקנות בזול”, סבתא צודקת וגם כאן זה רלוונטי.

דווקא בשלב הכי קריטי שבו אתם משווקים את עצמכם לעולם, בונים את החלון ראווה שלכם,

אל תוותרו תשדרו לעולם את מה שאתם יכולים. תדגישו את הערכים שלכם, תתנו ללקוחות שלכם מעטפת של חווית מותג,  שממש יהיה כיף ושווה לקנות ממכם.

קחו אומץ, תסכימו להיות מותג, (כן זה דורש אומץ, ודורש גם להצדיק את זה…), כי עיצוב טוב הוא זה שמבדל אתכם מהמתחרים.

לשם הדוגמא-

 מלבדכם, יש עוד שני אולפני הפקות באזור, אבל לאולפן ההפקות שלכם יש אמירה שונה: כשאתם מגישים ללקוח את הסאונד שלו, הוא נמצא בדיסק מעוצב ברוח המותג.

תדגישו גם את הערכים שלכם, תספרו שיש לכם בנוסף גם שרותי קריינות מקצועיים או יעוץ מקצועי למפיקים,

ותסכימו איתי שהרבה יותר כיף לנו ללכת לנותן שירות שמכבד את עצמו, שנותן לנו הרגשה שאנחנו נמצאים בידיים הנכונות. ואיזה כיף יש לנו גם עט עם הלוגו שלו 😊.

ולסיכום, כשאתם נראים טוב אתם נמצאים בסקאלה אחרת של המקצוענים. וממילא אתם יכולים לממש יכולות. ולגבות מחירים יותר גבוהים!

 

ולפני שנמשיך ונפרט מה הוא מיתוג, אני רוצה לשאול  שתי שאלות מהותיות.

שאלה ראשונה. האם מיתוג יכול לרומם את העסק שלי מאשפתות? (טוב לא ממש משם😊 אבל הוא באמת יכול להרוויח יותר?)

שאלה שנייה. האם ומתי נכון לשקול מיתוג מחדש?

אז כך, לצערי הרב מיתוג הוא לא פתרון הקסם לכל הבעיות… (באמת חבל!) וכמו כל דבר בעולם העניין מורכב ממכלול של נתונים. ואם יהיה לכם מיתוג מדויק ומושקע ופרסומת wow, אבל השירות בפועל אינו מצדיק את ההבטחה, נניח, שהמוכרת בחנות קצת עייפה ואין לה מידי חשק לתת שירות, או שיש לכם אתר מזמין ומעוצב, אבל שירות המשלוחים אינו מתפקד. במקרים כאלה גם אם הלקוח כבר הגיע לחנות, אחרי שראה פרסומת או קיבל מייל שיווקי.

אבל- אופס, לא עשיתם לו חשק לחזור שוב, והוא נשאר עם תדמית שלילית על המותג.

התדמית המושכת והעיצוב היפה, לא יכפרו על כל הבעיות.

רק מה, באנו לעבוד כי ידענו שיש לנו ערך ושירות מצוין לתת ללקוח. ואז אין ספק שמיתוג ונראות מצוינת יכולה להזניק אותנו קדימה.

 

לגבי מיתוג מחדש כעיקרון זה ממש לא מומלץ כאופציה ראשונה. כי אם הלקוחות שלכם כבר מכירים אתכם ממש לא מומלץ לעייף אותם שוב.

מה שכן לפעמים מתיחת פנים קטנה, כשנשארים על אותה סקאלת צבעים, או על אותה נראות,

יכולה לשדרג לכם מאוד ולבשר לעם שגם אתם התקדמתם.

מתי אני כן ממליצה על מיתוג מחדש?  במקרה שהלוגו הקודם ממש לא מתלבש עליכם משום כיוון, לגמרי קטן עליכם.

נניח שהייתם מכירה ביתית קטנה, שפעלה בשעות הערב במחסן הצמוד אליכם, ועכשיו לקחתם כמה צעדים קדימה ועברתם לחנות מרווחת במרכז המסחרי עם שעות פתיחה מלאות, ומלאי מדהים.

לא בטוח שהלוגו הקודם שנוצר בעיתון השכונתי, או אפילו הבת המוכשרת עיצבה, עדיין יתאים לכם… במקרים כאלה יש לשקול מיתוג מחדש לגמרי.

 

ועכשיו בוא נראה מה כולל תהליך מיתוג:

העולם הזה מתאפיין במילים גבוהות,

נבנה לכם את האסטרטגיה, נפצח לכם את הבריף, תקבלו ספר מותג,

ותכלס מה זה אומר לנו, ואיך זה מקדם אותנו, אז בואו נתחיל לפשט את המושגים.

 

אסטרטגיה,  אנחנו לא נצא לדרך בלי מפה או בימינו Waze כי אחרת יתכן שנתקל בנופים מרהיבים

אבל לא נגיע ליעד המבוקש, גם כאן לא נצא לדרך בלי לדעת לאן חותר המותג שלנו,

מה היא מטרת העל, מה הם הערכים האידאולוגים, ומה הערכים הטכניים,

ובשביל לדעת את כל זה נצטרך למלאות בריף.

שבו נשאל אותכם שאלות מכוונות כמו:

מי הוא קהל היעד של המותג? (מגדר, טווח גילאים, אזור מגורים, מצב משפחתי, דתי, מצב כלכלי)

מה מייחד אותך ממתחריך? (מה אתה מציע שאחרים לא)

מה הוא חזון המותג? (איך תרצה להראות בעד שנה, 5 10 שנים)

וכאן נצטרך לזקק את המידע לערכים,

לשם הדוגמא בוא ניקח את לאה שוזרת פרחים.

מטרת העל של המותג הוא לשמח אנשים ולהוקיר ולכבד בצורה מכובדת.

ערכים אידאולוגים, חדשנות, יצירתיות, קו נקי ואלגנטי, ריח של פריחה וטבע.

ערכים טכניים, משלבת פרחים חיים ומלכותי, משלבת עם מתנות, ושירות משלוחים.

בשלב הזה תצטרכו לספר למעצב כמה שיותר, כי אתם הכי מכירים את העסק שלכם הכי טוב,

ובשלב הבא והחגיגי.

תקבלו ספר מותג, בו יהיה רשום זיקוק הערכים שלכם, שהגענו דרך מחקר אסטרטגי ובריף

שם יהיו סקיצות הלוגו עם ערכי הצבע והפונטים המדויקים, הלוגו בשחור לבן- מה שיעזור לכם בהמשך, כשתרצו לשמור על חווית מותג אחידה ולהמשיך לעבוד עם עוד מעצבים במקביל.

לרוב תמצאו שם גם הסבר לוגי מה עומד מאחורי הלוגו

מה שיעזור לכם לקבל החלטה מושכלת לגביו.

וכמובן שבהתאם ללוגו הנבחר יוצרים שפה גרפית מתאימה לשאר פריטי העיצוב- מה שנקרא חבילות מיתוג.

אתם יותר ממוזמנים לשלוח שאלות להגיב לשתף.

 

בנוסף הסטודיו שלי התחדש עם חבילות מיתוג  מדהימות!

ובונוסים שווים במיוחד

מוזמנים לשלוח לי מייל או אפילו להרים טלפון

ולראות במה מדובר 😊.

 

אסתי ביניק, סטודיו לבניית תדמית מנצחת.

לתיק העבודות   לאתר החדש שמתבשל ממש עכשיו

מייל: [email protected]

טלפון: 0533172113

אולי יעניין אותך

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. וואו, אסתי.
    מאמר מושקע, משכנע, מעניין ומביע.
    כחברה/ קולגה ממש ממליצה לכל מי שרוצה חווית מותג מושלמת. מפיצוח הבריף הקולע ועד לגימור המושלם!
    וכיף לעבוד איתך כי את מקסימה, נעימה ומאד חדה וברורה!
    הרבה הרבה הצלחה באתר החדש!

  2. תודה, אסתי!
    היה כיף לקרוא,
    את מסבירה את הענין הכי פשוט וברור
    ואת לגמרי צודקת!
    מזמינה עוד מאמרים שלך….

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן