מניסיון שלי,
חייב להיות לך קטלוג מסודר, ממוקד ומתומחר היטב!
כשלקוח מתקשר- אם תתחילי לגמגם לו ולשאול- מה אתם מחפשים בדיוק? רגע, אולי זה יתאים לכם….אולי בעצם זה…זה נראה לי יהיה טוב, והמחיר- אני צריכה לבדוק …כמה משתתפים אתם? אז המחיר הוא בגדול ככה, אני עוד מעט יבדוק את זה יותר יסודי…
ככה אני הייתי בהתחלה:) מתביישת. אבל למדתי.
בדיוק לא מזמן שמעתי אחת ששואלים אותה- מה, את עושה סדנאות ב—? וואו. כמה עולה?
ויש היא ענתה- “המחיר הוא—-לכך וכך משתתפות, כולל חומרים לא כולל נסיעות.”
חד. חלק. ברור. הלקוח יודע. מבין. מרוצה.
ואם לא- אין מריחות, אין לקוחות שמבזבזים את הזמן ובסוף לא מרוצים ולא רוצים….
כך זה צריך להיות.
בקיצור- הכיני לך קטלוג מס’ סדנאות, (לא להציף! צריך לדעת להיות ממוקדים בה שאת הכי טובה בו, וגם במה שהכי “הולך” והכי נמכר), תגבילי בכמות ובגיל, תתמחרי- ואז תעברי לשיווק.(נושא בפני עצמו:)
בהצלחה!
נ.ב. עד טיפ- אישית אני אוהבת לעבוד מול גופים- מוסדות ואירגונים ופחות עם הקהל הפרטי. יותר תקציבים, הולכים על כמויות בד”כ וכו’…אבל יש גם חסרונות- תשלום שוטף +, והתנהלות מעצבנת לפעמים…
שכל אחת תשווק את הסדנאות שלה בקהל היעד שמתאים לה, ושהיא מסתדרת איתו הכי טוב.