אז הנה זה😇
בעלת עסק מתחיל עובדת בהמון דברים שהם לא מהות העבודה.
אם את עובדת בתחום העיצוב, את לא רק מעצבת בפועל אלא גם מזכירה, מפרקת, עונה למיילים, מתאמת,
יוצרת מודעה, מזמינה ציוד, קונה בלונים או מגשים לפירות שאת חותכת,
כותבת הצעות מחיר, מפרסמת, בונה תיק עבודות, מכינה מזכרות ללקוחות,
יוצרת אקססוריז לברים ממותגים, בונה תכנים לאתר, הולכת להביא הדפסות מבית דפוס וכו’.
כל זה חשוב להתנהלות העסק, אבל לא באמת מביא לנו לקוחות!
קראתי בחוברת חינמית שקיבלתי על ניהול זמן מכאן, ואהבתי ממש.
מצטטת:
“זהו עקרון השמונים-עשרים.
תשקיעו שמונים אחוז בשיווק, ועשרים אחוז בלעשות. (את העשייה הטכנית של העסק).
אך רוב בעלי העסקים עוסקים 95% בעשייה ואולי חמישה אחוז במקרה הטוב בשיווק,
ביצירת כסף – שזה הדבר הכי חשוב שיזניק את העסק שלהם. הם הופכים את הטפל לעיקר
נכון שאתם צריכים לעשות כמעט את כל הדברים בעסק לבד כי עדיין אין לכם תקציב לקחת צוות או מזכירה,
אבל למרות זאת חשוב לוודא שאתם ממוקדים בפיתוח המכונה השיווקית, כי אם תבנו ותשקיעו במכונה השיווקית,
זה ייתן לכם את האור בקצה המנהרה, זה ישחרר אתכם מכל העשייה השולית הטכנית והמתסכלת ויאפשר לכם לקדם
את העסק שלכם לרמה הבאה..”
(יוסי לוי)
***
מילת המפתח כאן היא שיווק.
תשקיעי את מירב המאמצים שלך בלהביא לקוחות חדשים, לספר לאנשים על מה שאת עושה,
להקדיש זמן רשמי קבוע כדי להבין מה נכון לעסק שלך, ומה יאפשר לו לצמוח.
מזדהה?
בא לך לכתוב כאן מה הכי אוכל לך את הזמן?
זה המקום לתת אחת לשניה טיפים איך להצליח.
ביחד יהיה לנו קל יותר🤩