שאלה על כתיבה לאתר

קדם Forums קופירייטינג שאלה על כתיבה לאתר

  • שאלה על כתיבה לאתר

    פורסם ע"י שרה לרנר  הוראה רכזות וחינוך on 24/06/2024 ב11:38 pm

    אני מתרגמת כעת אתר של עסק מאנגלית לעברית.

    השאלה שלי:

    האם נכון לכתוב ביחיד או ברבים? באנגלית המונח הוא you – הן לרבים והן ליחיד (אתה חושב, אתם מחפשים, וכו’).

    בעברית זה או-או.

    מה נשמע טוב יותר?

    נ.ב. אנא מכן, אל תיכנסנה לדיון על כך שיש לשכור שירותי קופירייטינג בעברית, ולא רק תרגום. אני יודעת את זה. ניסיתי בעצמי לשכנע את הלקוחה. היא לא רצתה, ואני לא יכולה להכריח…

  • 9 תגובות
  • RINA A

    גרפיקה
    חברה
    25/06/2024 ב12:09 am

    לרשום אתה. או את.
    תלוי בקהל יעד.

    • שרה לרנר

      הוראה רכזות וחינוך
      חברה
      25/06/2024 ב12:12 am
      2

      תודה!

  • ריקי סגל

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/06/2024 ב9:08 am

    שרה זה מאד תלוי,

    אם האתר הוא גם לגברים וגם לנשים יש כמה אופציות:

    או להשתמש בלשון שהיא לשני המגדרים, כמו: הלכת, באת.

    או להשתמש בלשון נטולת מגדר- אני לחיץ… (ולא- תלחצי עלי)

    או להשתמש בלשון רבים- פעלו בהתאם להנחיות, בודאי אתם יודעים

    וההחלטה היא אמורה להיות לפי קהל היעד ולפי סגנון הדיבור האתר

    לדוג’ הצורה השלישית קצת רשמית ולא מתאימה לכל האתרים

    בהצלחה!

    • שרה לרנר

      הוראה רכזות וחינוך
      חברה
      25/06/2024 ב9:45 am
      2

      תודה על התגובה המפורטת!

      השתמשתי בסוף באופציה הראשונה, פה ושם התפשרתי על זכר כשלא הייתה ברירה.

      השנייה לא הייתה רלוונטית לאותו אתר, והשלישית באמת נשמעה כבדה מידי…

  • חני ל.

    כללי
    חברה
    25/06/2024 ב9:45 am

    כותבים ברבים,
    למרות שעכשיו יקפצו עלי המון כאלה שחולקות עלי.

  • אפרת קופמן

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/06/2024 ב8:14 pm
    25

    בעיקרון, תמיד עדיף ביחיד. הכתיבה מאפשרת ונותנת רובד של פנייה יותר אישית ונוגעת.
    יש לזה כמה שיטות בעברית:
    1. להשתמש בשם פעולה במקום תכניסי נניח – להכניס (אם זה מתאים לשפה כמובן)
    2. להשתמש בסיומת שלך, לדוגמה: שלך, איתך, אותך, בעינייך, וכו,
    3. להשתמש בגוף שני של של נוכחת עבר לדוגמה: שכחת, נזכרת, מכרת, שמרת (כמובן אם יש התאמה לשפה)
    4. במקרים מסוימים אפשר להשתמש בפעולה עם סיומת בה, לדוגמה: רוצה, שותה, בונה, קונה.
    אם כל אלו לא מסתדרים בכתיבה או לקונספט ולאסטרטגיית המותג אני עוברת לכתיבה ברבים, אבל לא מלכתחילה.

  • קופיפייטרית .

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    25/06/2024 ב9:13 pm

    רק דבר אחד, הדבר הכי גרוע

    זה לכתוב לפעמים נקבה ולפעמים זכר

    • שרה לרנר

      הוראה רכזות וחינוך
      חברה
      25/06/2024 ב9:21 pm
      2

      זה בטוח…

  • צפורה סולוביציק | מוטעם – תוכן מותאם בטעם משובח

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    26/06/2024 ב8:13 pm

    תלוי בקהל היעד

    ענין של התאמה סגנונית

    בגדול בדר”כ עדיף בפניה אישית וביחיד

    וכמובן – בניסוח דו מגדרי.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן