עצמאיות
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 37 דקות
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית "דיונים" . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית "דיונים" . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
יש לך לקוחות?
קדם ‹ Forums ‹ עצמאיות ראשי ‹ שיח פתוח ‹ יש לך לקוחות?
Tagged: אוטומציה עסקית, אולפן וסאונד, גרפיקה, מולטימדיה, עצמאיות, צילום ומולטימדיה
-
יש לך לקוחות?
פורסם ע"י רחל שרה חברה on 20/10/2025 ב12:19 pmשלום לכולן,
אני רוצה לשמוע אתכן,
איך אתם עושות את היומיום שלכן- התנהלות השוטפת מול לקוחות
שלחת ללקוח הצעת מחיר?
והוא עדיין לא חזר עם תשובה,
מה את עושה?
שלחת את העבודה כבר, ואת מחכה לתשלום,
מה את עושה?
כבר סיימת עם הלקוח, אבל כיום יש לך משו חדש לתת לו באותו עניין
מה את עושה?
אני מחכה לכל תגובה!!!
ה הגיבה לפני 2 שבועות, 4 ימים 15 חברות · 23 תגובות -
23 תגובות
-
דבר ראשון לא שולחת עבודה לפני תשלום! כלל בסיס, לצערנו יש לקוחות שלא משלמים…
דבר שני כשאני מחכה מהלקוח לתשובה אני משתדלת לתזכר אותו מדי פעם בטלפון או במייל בצורה נעימה ולא חופרת.
הצלחות!!-
כן,ברור שלא שולחים עבודה לפני תשלום
אבל איך מתזכרים?
כמה זמן אחרי?
את מנהלת את זה?
כלומר את כעצמאית בעצם צריכה לעשות במקביל:
פרסום,
הצעות מחיר -ושיחות ראשוניות
תזכורת ללקוח- כדי להתקדם לעסקה
עבודה על פרויקט
תזכורת לתשלום
וחוזר חלילה במעגל….
הבנתי נכון?
-
הי לכולן
רק רוצה לעדכן אתכם שאת כל הטיפול בתזכורות כמו שכתבתן כאן,וכן הבדיקות אם כבר הלקוח ביצע תשלום ושליחת הודעות בהתאם וכו',
ניתן להפוך לאוטומטי!
איך זה עובד?
הלקוח פונה אליכם ->
פרטי הלקוח נשמרים במערכת ששומרת את הלקוחות שלכן ->
נשלחת תזכורת על העסקה שדיברתן עליה במידה והיא לא יצרה קשר שוב /לא אישרה הצעת מחיר ->
לאחר אישור הצעת מחיר נשלחת תזכורת לתשלום (אם לא שולם עדין)..
ניתן גם לשלוח הודעה אוטומטית שהתשלום התקבל
וכן הודעה אליך- בעלת העסק עם עדכון שהלקוח ביצע תשלום ואת יכולה להתחיל לעבוד..כמובן שהכל גמיש וניתן להתאמה אישית לבחירתך..
בקיצור אתן ממש לא חייבות לעבד קשה!! יש היום מגוון פתרונות מהממים שחוסכים המון זמן!
מי רוצה כזה דבר יכולה בכיף לפנות אלי:)
תצליחו!!
-
-
-
כן, הבנת מצוין.
עצמאית היא מנהלת שאחראית על הכללל
כמובן שאם יש אפשרות אז יש עובדות מתחת וכו',
אבל הגדרת את זה מצוין.
לא סתם עצמאי מקבל הרבה יותר משכיר. -
אני לא שולחת עבודה ללקוח לפני שהוא שילם. נקודה.
אם דחוף לו נורא העבודה שיארגן דחוף את התשלום. ואז יקבל…
באופן כללי הצעת מחיר ואח"כ אין תגובה…
אני בד"כ (עדיף כשמדברים על הצעת מחיר לומר לו שנהיה בקשר…) מתקשרת אחרי 3
ימים לשאול מה קורה? מה החלטנו?
רוצה – רוצה. לא רוצה – לא.
בלי לשכנע אז… (את מסע השכנוע = רק בשיחת מכירה) לא יודעת אם אני צודקת…
אולי עדיה חדד תענה לנו כאן…
משהו חדש, לא הייתי שולחת לו סתם… רק אם אני ממש בטוחה שזה לו ממש חסר אם
לא, והוא גם מרגיש את החסר הזה.__________________________
בברכה
אסתר מגנוז -
הי לכן,
א. תלתינום,
לדעתי עצמאי = שחיקה לאורך הזמן
וגם אם הוא מקבל הרבה.
זה לא רק על שאר העבודות…
1. 7.5% הולך לו על ביטוח לאומי
2. הוא צריך להפריש לעצמו פנסיה [ורק על הבירורים האלו ומעקב אחרי הפרשות זה זמן וכסף]
מי שרוצה לעבוד חכם [ועשיר]
שואלת את עצמה: "מה אני יכולה להעביר למישהו אחר שיעשה במקומי?"ב. לגבי שיחות מכירה.
אני מגיעה בגישה קצת שונה מאסתר
הסגנון שלי הוא סגנון 'אגרסיבי'
רגע לפני שאתן צועקות עלי!!!!!!
תקשיבו מזה בכלל.סגנון מכירה אגרסיבי
הוא סגנון מכירה שלא מתפשר.
שמאמין מאוד בערך שאני יכולה לתת ללקוח
ביחס לפרוייקט שהוא רוצה לעשות.
שמאמין מאוד!! שבין כה וכה הלקוח יוציא את הכסף הזה בענף הזה
אז למה שאני לא אתגמש כדי להכניס אותו ל"בית העסקי" שלי??????
[לדוגמא, לתת לו את מה שהוא רוצה, זמינות, פריסת תשלום וכד'…]ועד שהלקוח לא אומר לי: "החלטתי שלא"
אני אישית, לא יעזוב
[וגם אז אני שואלת: "אוקי, הכל טוב, תודה על הכנות, אפשר לדעת למה?"]אני תמיד אברר ואשאל:
"אמרת ש…123 חשוב לך, אז אם אני מביאה לך את זה
למה שלא נסגור עכשיו?"ואז עולה ההתנגדות האמיתית.
ואיתה אני מתמודדת שוב.וכשצריך לחזור אליו
אני לא מגיעה בגישה שאני שואלת אותו אם כן או לא.
אני מגיעה בגישה של:
"טוב, אז מתי מתחילים לקדם את העניינים?"אם הוא לא רוצה, הוא יגיד לי!
תסמכי עליו שהוא לא יוציא כמה מאות שקלים
רק כי…. לא נעים לא להגיד…
[בדיוק כמו שאת יודעת להגיד להתרמות: לא עכשיו.]זו דעתי.
משתדלת להיצמד אליה
וליישם אותה
ולהתאמן על זה באופן מתמיד.
כי זה הנכס האמיתי שלי!!!!הסברתי את עצמי טוב?
-
היי עדיה
לדעתי העניה (כעצמאית, כן)
אני בהחלט יכולה לשאול את הלקוח האם הוא רוצה או שלא, באם אין תגובה..
אבל- לא פחות חשוב לי שללקוח יהיה נעים,
וכמו שלי לא נחמד שינדנדו לי, ולא משנה באיזה תחום,
אם לקוח בוחר שלא, זו זכותו, ואין טעם ללחוץ עליו (גם ברמה העסקית)
ושוב דעתי, הרבה מאוד מהלקוחות שחוזרים זה בגלל ההרגשה הטובה והשדר הנעים, (וכמובן המקצועיות)
לקוח שירגיש לחץ כשהוא סוגר איזשהי עסקה, אולי יסגור את זו הספציפית,
אבל אני באופן אישי לא הייתי חוזרת, לא יודעת מה אתכן😉
ושילחצו עלי? פחות נעים…
תודה על העלאת הנושא, חשוב!
-
ממש מסכימה איתך,
ניסיתי לחשוב איך להסביר את זה, והנה, את כבר עשית את זה מעולה!
מסכימה איתך, שלקוחות חוזרים הם לקוחות שחוו חוויה בה ראו אותם, הקשיבו להם והתחשבו בהם.
ואם יש מוצר שאינו חוזר על עצמו – אז אלו יהיו הלקוחות הממליצים שלך ללקוח הבא.
גמני כזו, אוהבת יחס נעים, מכבד וקשוב,
וכך גם אתייחס ללקוחות שלי – בנעימות, אכפתיות ובהתחשבות.
אתן להן מקום, אהיה קשובה, ואשתדל שתצאנה מרוצות.
-
-
צודקות לגמרי,
קרה לי כמה פעמים שאחרי זמן ארוך התקשרה אליי לקוחה שביררה על מיתוג, אני כבר שכחתי ממנה. אבל ההרגשה הטובה שלה מהשיחה גרם לה לחזור ולסגור איתי עסקה ב"ה.
לגבי העניין של תזכור הלקוחות –
זה היה קורה לי הרבה עד שפעם אחת זה היה בלתי אפשרי ומאז – אני עושה לפני תחילת העבודה חוזה מסודר שהלקוחה מאשרת במייל.
בסיכום הזה אני כותבת על התשלום, המקדמה, כמה תיקונים, מקסימום שלי לשליחת קבצים (דדליינים), מקסימום ימים של הלקוחה להחזיר תשובה ועוד (וכל יום שהיא עוברת את המקסימום אני גובה מחיר נוסף.) זה גורם ללקוחה לקחת אחריות ולהיות איתי עקבית בפרויקט.
אני חושבת שזו דרך מעולה וטובה שמורידה כאבי ראש.
-
וואו, אביטל – מדהים!
אני חושבת שזה ממש מצווה וזכות ליידע את הלקוח/ה על האפשרות שלך לעזור, וכך לתת לו ערך נוסף או להציע שירות נוסף שיכול להועיל לו.
כפי שנאמר: פני עיבר לא תיתן מכשול' – לפעמים הלקוח פשוט לא מודע לצורך, ולכן חשוב ליידע אותו ולהסביר לו איך זה יכול להועיל לו. כבעלת מקצוע, אני רואה את הדברים מזווית אחרת – לעיתים הלקוח כלל לא מודע למה שהוא צריך, ואני כאן כדי להראות לו, להנחות ולעזור לו לקבל את המענה הכי נכון עבורולגבי החוסר תשלום זה ממש כואב
-
אני אישית גם פחות מתחברת שמנדנדים לי
אני נעימה וכשחופרים לי אני מרגישה שזה לא הוגן
אתן דוגמא:
לפני תקופה אני מצידי התקשרתי לעמותה מסוימת ובקשתלי לתרום להם סכום מסוים
ובקשתי שיתפללו על דבר מסוים.
כזכור לי הדגשתי שזה חד פעמי
ושלא יצפו
לאחר כמה שבועות מתקשרת אלי נציגה ושואלת האם הענין הסתדר?
האמת, זה קצת חפר לי אבל אמרתי לה שב"ה
ואז התחילה בשכנועים אולי אתרום להם כל חודש סכום מסוים וימשיכו להתפלל ותהיה לי שותפות
אמרתי לה בנעימות שמראש אמרתי שזה חד פעמי
וממש אין לי אפשרות
אני מאמינה שהיה להם אולי גם חלק בזה
אבל זה לא רק בגללם
אמרתי לה שאנחנו כבר מביאים את כל המעשרות
ולא מתאים לי
המשיכה אולי סכום נמוך יותר
אמרתי שוב שאחשוב ואם יהיה רלוונטי, אשוב
אמרה שתחזור אלי
כשחזרה אמרתי לה שבדיוק בטלנו אשראי והזמנו חדש (באמת
ואין לי אפשרות
ושוב הסברתי
רצתה שאשאל את בעלי
אמרתי לה שאין לנו אפשרות
והרגיש לי שזה אפילו נכנס לשלום בית
בכל מקרה הגברת המשיכה
ואני רק מלראות את המ' בלי לענות עשה לי רע על הלב
למה, אני נחמדה, ולא טורקת פלאפון
והיא מנצלת את זה???
היא המשיכה להתקשר
בסוף שהרגשתי שזה פשוט חופר לי
שמתי על רשימת דחיה
לדעתי, זה היה חוסר כבוד
-
תודה לכל אחת ואחת שענתה,
לפי מה שאני מבינה ממכן,
אם אני אעשה סיכום קצר, עם שאלות
אז השלבים של כל בעלת עסק:
פרסום כמובן- שם החלק של לשכנע לשווק להסביר והכל,
הצעת מחיר – של הלוך שווב מול הלקוח, במקרה שהוא אל מתקדם להציע פעם אחת אחרי כמה ימים בעדינות
כן חשוב במקרה שמתקדמים לעסקה – לעשות חוזה מוגדר (למרות שתלוי מה משווקים פה… לא על כל מוצר מתאים חוזה..)
עבודה על הפרויקט – בסיכום מראש מה כולל בדיוק, ומה נקרא חריגה
תשלום -ואי נתינת מוצר עד אחרי תשלום,
ומה במקרה של הרצאה?? שפה מקובל לשלם אחרי??
כל כמה זמן להזכיר תשלום? איך לנדנד?
ועל שיווק חוזר – לא יצאתי ברורה מה דעתכן
דבורי, אני מבינה את הכאב, אבל מדובר על מקרה אחר, אני מדברת על שיווק של מוצר חדש, או ייעול וכו
לא תרומות.
אשמח לשמוע אתכן
-
אישית לא עושה שיווק חוזר,
אולי בהתחלה בתור מתחילה הייתי עושה מעט,
אני מאמינה שיש לתת ללקוח את הזמן והמרחב להחליט,
לקוחות יכולים לחזור אחרי כמה חודשים ולפעמים אחרי כמה שנים!!
עדיף להשקיע את הזמן והכוח לתת שרות ללקוחות הקיימים, הם יעשו את הפרסום המשתלם ביותר!
-
-
-
נכון
ברור שלא מדובר על תרומות
רק הבאתי דוגמא לזה שרודפים אחרי מישהו
למה זה גורם
תקישו מזה, לעסקים!
-
לא ידברתי על נדנוד,
אבל באמת אני מנסה להבין איך משלבים את העניין
של כן לשוק את המשו החדש שעשיתי ללקוחות שזה יכול לעניין אותם
לבין לא לנדנד,
אפשר לעשות רשימת תפוצה
אבל גם את זה לא כל הלקוחות יאהבו…
בקיצור מה הנקודה העדינה הזו?
-
יש דבר שנקרא נטישת עגלה,
שזה אומר –
לדוגמא, אם לקוח לא פנה אליך עד 3 ימים מקבלת הצעת מחיר
את שולחת לך לו תזכורת
אם עדין הוא לא עונה את יכולה לשלוח לו קופון אישי שממריץ לסגירת עסקה.למה זה נקרא נטישת עגלה?
תדמינו שאתם ממלאות עגלה במוצרים, מגיעות לדף התשלום ופתאום כרטיס האשראי נאבד / הילד צריך משהו דחוף
תכלס- העגלה נשכחה אי שם יחד עם המוצרים.
ואז נשלחת אליך הודעה אוטומטית – העגלה שלך מחכה לך! בואי לסיים את ההזמנה
ואם עדין לא סיימת הם שולחים לך עוד הודעה – קופון הנחה במיוחד בשבילך בתוקף עד מחר!
כמה אחוזים שתסגרי את ההזמנה? גבוהים הרבה יותר אם לא שהיו שולחים לך את ההודעות. נכון?..גם כאן,
אנחנו שולחות הצעות מחיר,
ולקוח לא תמיד יגיב לנו, זה יכול היות סתם מעומס, אולי אפילו ההודעה נבלעה אצלו עם כל ההודעות…
וכאן המקום לתזכר, ולעזור עם התלבטות/ מחיר גבוה מידי וכו.וגם מאוד חשוב לדעתי להבין מה הלקוח ירוויח מזה שהוא יקח את המוצר שלך.
יכולה לשתף שפעם לא העזתי להציע למשהי מוצר ב 5000 שח , היה נשמע לי גבוה מידי ולמה שתרצה לשלם , סוג- בטח היא תברח על כזה מחיר..😉
באחת השיחות שמעתי ממנה שהיא מוציאה כל חודש את הסכום הזה על מזכירה לעסק שלה!
והמוצר שהצעתי לה
הוא מזכירה דיגיטלית ש-
יכולה לטפל בכמה פניות בו זמנית,
לתת מידע על העסק,
לתת תחושה אנושית,
להיות זמינה 24 שעות ביממה.
אז בעצם קלטתי שאני מציעה לה כמעט באותו מחיר–
מוצר שיכול לחסוך לה כמה אלפים בחודש!- המשכורת שהיא משלמת למזכירה!!
רק שהבנתי כמה המוצר משתלם, הצלחתי לשדר לה שזה פשוט יהיה פספוס להמשיך לשלם משכורת חודשית במקום תשלום חד"פ על המוצר!!!בהצלחה בכל!!
-
בדיוק כמו שרשמת, נקודה עדינה
זה באמת גבול דק בין אנושיות ונעימות לבין אסרטיביות ונדנוד.
אני חושבת שזה משהו די דינאמי ואישי
כל אחת בהתאם לאופי שלה, לסגנון, ולמוצר שיהא מוכרת.
אם את מודעת לעצמך, יודעת ללמוד מהסביבה (רשימות תפוצה שפגשת, תגובות של נותנות שירותים ומוצרים),
מוכנה להתפתח ולהתקדם תוך כדי תנועה, ואולי גם לקבל ביקורת,
אני חושבת שאת יכולה לסמוך על עצמך שתדעי לעשות את זה טוב.
שתדעי להרגיש ולמצוא את האיזון בין הרגישות שלך, האכפתיות שבך,
ובין הרצון לפתח את העסק, למכור, לשווק ולהצליח.
הרבה הצלחה!
-
-
-
-
-
אני רוצה להוסיף נושא שבתחילת דרכי הייתי נפגשת בו הרבה
שיחת המכירה – הייתי מוצאיה בה הרבה אנרגיות אבל בסגנון של מעין ייעוץ מקצועי ללקוחה (כזה שמדברים תוך כדי המיתוג). זה היה לוקח לי זמן, אנרגיות והרבה פעמים הלקוחה לא הייתה סוגרת בסוף. זה לא היה כיף בכלל אפילו 'סוחט'
הגעתי היום למצב שאני מאוד נעימה ומקצועית בשיחת המכירה אבל עם כל הכבוד לא מבזבזת את הזמן שלי! אני מכוונת בעדינות ובכבוד את הלקוחה לסגור איתי עסקה ומבהירה לה שאני מייעצת רק במידה וסגרנו עסקה. בשיחת המכירה כמובן שאני אומרת לה את התנאים החבילות וכו' – אבל לא נסחפת.
חשוב מאוד לדעתי
-
עדיה שכמנסים לשווק לי מוצר בשיטת מכירה אגרסיבית,
לפעמים אין לי ברירה אלא להיות ג"כ אגרסיבית ופשוט לנתק את הטלפון…
ואותי מעניין איך אתן מתזכרות לקוחות "ששוכחים" לשלם,
אני כרגע עם חוב של כמה לקוחות ומעניין אותי מה הדרך לתזכר.
-
פספסת את התאריך,
ערב ר"ה ויום כיפור זה הזמן המתאים ביותר!!
אני חושבת שלשלוח קישור לתשלום עם סכום זה הכי יעיל, כך הלקוח יכול לעשות את זה מיידית ולא צריך לבזבז על זה אנרגיה..
-
Log in to reply.