מה עדיף? למקד שירות או להרחיב?

קדם Forums עצמאיות ראשי שיח פתוח מה עדיף? למקד שירות או להרחיב?

  • מה עדיף? למקד שירות או להרחיב?

    פורסם ע"י תמר אהרוני מרפאה בעיסוק  טיפול on 20/03/2022 ב5:52 pm

    שלום כולן,

    מתארת לעצמי שכבעלות עסק כולן נתקלות לפעמים בלקוח שמטיל ספק בשירות שלנו, או שטוען כי לא זה מה שחיפש/ העבודה שלך איטית/יסודית/יקרה וכד’ ומעדיף להפסיק את השירות באמצע.

    העסק שלי יחסית חדש וכבר פעם שניה אני נתקלת בלקוח שמתחיל לקבל את השירות ואחכ מגלה שזה רציני מדי והעלות גבוהה או הקצב לא תואם את מה שחשב, או סתם דמיין/ציפה שהשירות יהיה/יראה אחר, ואז מחליט להפסיק באמצע.

    מה אתן אומרות?

    כמובן שבהתחלה זה היה קצת פוגע ולקח אותי קצת למקום שאולי אני לא מספיק טובה ואולי יכולתי לעשות אחרת כדי לגרום ללקוח להישאר.

    ואחכ חשבתי לעצמי שבעצם זה תלוי במה שאני מחליטה שהעסק שלי יהיה, שהשירות יהיה ממוקד בסוג עבודה מסוים- שזה מה שאני ומה שאני עושה טוב ויודעת לתת, ואז מי שמתאים לו מתאים ומי שלא לא,

    או שהשירות יהיה יותר רחב ויתאים ליותר אנשים, אבל אני אצטרך לעשות עבודה עם עצמי כדי שאוכל לתת יותר סוגים של עבודות ולהתאים את עצמי לקהל יעד יותר רחב.

    אז מה אתן אומרות, מה עדיף? יש לכן לתרום לי בנושא מניסיונכן?

    תודה רבה מראש,

    תמר

  • 12 תגובות
  • סטודיו הליום

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    20/03/2022 ב6:04 pm

    שלום תמר,

    מזדהה מאד עם הדילמה שהצפת, זה מוכר לכל בעל עסק.

    בתור אסטרטגית וממתגת אני יכולה לחדד לך את הנושא, שימי לב,

    הבחירה שלך היא אם לגדול לגובה או לרוחב

    מה זה אומר? זה אומר אם את רוצה לגדול כמו דשא רחב ונמוך, נמוך כל המתחרים\ות יוכלו לרמוס אותך בקלות או לגובה כמו עץ, חסון וחזק

    נכון, כשאנחנו מתמקדות, זה לא מתאים לכולם, אבל עדיף להיות הכי טוב בדבר אחד ולא להיות בינוני בכל הנושאים,

    והדבר הזה נכון פי כמה כשמדובר על נושא רגיש כמו טיפול. שהמקצועיות בו קריטית,

    אם לקוח אומר לך שאת מידי יסודית את צריכה למחוא לך כפיים (בשקט…)

    בגלל שיש המון אנשים שמחפשים מטפלת יסודית, שעושה את העבודה עד הסוף. זה הבידול שלך מהמתחרים.

    יכול להיות שזה מה שמבדיל בינך לבין עוד 10 מרפאות בעיסוק

    הרבה סיעתא דשמיא מקווה שהועלתי,

    • ה ה

      חשבונאות ויעוץ מס
      חברה
      21/03/2022 ב9:35 am

      אני חושבת שאי אפשר לפסוק חד משמעית,

      יש פעמים שדווקא ידע רחב נותן יתרון,

      הרבה אנשים רוצים לדעת שהם הולכים לאיש מקצוע והוא ייתן להם מענה ולא לעשות סבב ארוך עד שימצאו את האדם שמתאים ספציפית למה שהם צריכים,

      אבל מה שחשוב זה שגם אם מתמקצעים לרוחב להיות מקצועיים ולא עם ידע שטחי, כך שההתמקצעות צריכה להיות בשלבים לכבוש שטח בצורה יסודית ורק אח”כ לעבור לשטח הבא ולא בשיטת “תפסת מרובה לא תפסת”

  • תהילה שפירא

    גרפיקה
    חברה
    21/03/2022 ב8:40 pm

    תמר יקרה-

    התשובה – כמה מפתיע נמצאת בד”כ אצל הלקוחות.

    כדאי שתעשי סקר קטנטן אצל אלו שהפסיקו, כדי לברר מה הפריע להם,

    ולמה הם לא המשיכו את הטיפול.

    אם זה רק בגלל שאת יסודית מידי, והתהליך ארוך,

    זה בעיה ככל הנראה בשיווק:

    אולי פרסמת על תהליך קצר,

    אולי לא היה תיאום ציפיות ברור בינן לבין הלקוח לפני התחלת הטיפול

    ואולי פרסמת בכלל במקום הלא מתאים, או שתוכן הפרסום היה לא מוצלח ומטעה.

    בכל מצב – כדאי לחקור ולבדוק עם הלקוחות לפני הסקת מסקנות על שינוי מהותי בעסק.

    ובמקביל – לערוך חקר על המתחרים שלך.

    האם באמת הטיפול אצלך יותר ארוך מרוב המתחרים?

    האם אצלם הקצב שונה?

    וכ’

  • שינדי ניהול משרד-לעסקים שרוצים לגדול.

    אדמיניסטרציה
    חברה
    22/03/2022 ב1:10 am

    תמר, קראתי קודם את התגובות ורק אח”כ את השאלה שלך והרגשתי שמשהו ששאלת לא הובן נכון.

    ואולי אני עצמי לא הבנתי נכון.

    כמו שאני הבנתי את השאלה שלך חשבתי שהתשובה שתוכל להתאים לך אולי (תעשי בדיקה עם עצמך)

    היא לתת כמה מסלולים. יש אפשרות למסלול ארוך, יסודי וכו’,

    ויש מענה לשאלות קצרות פעם בשבוע במייל למי שרוצה רק טעימות

    או כל רעיון אחר שיכול להתאים לסוג השירות שאת נותנת.

    אם כבר ענתה כאן אסטרטגית- יכול להיות שזה רעיון טוב בשבילך.

    שללם לאסטרטגית או ליועצת עסקית שתשב ותעשה איתך סדר איך את יכולה להתאים את השרות שלך למגוון אנשים בעלי ביקוש שונה.

    אלפי הצלחות…

  • ציפי חשין

    צילום ומולטימדיה
    חברה
    22/03/2022 ב8:58 am

    לפעמים טכנית יכול להיות שהלקוחות הגיעו עם ציפיה אחרת לדוגמא היה נראה להם שזה משהו קצר וגילו שזה ארוך

    ואת רק צריכה שיהיה ברור הבידול והמסר שלך וכך יגיעו הלקוחות הנכונים

    שיודעים מי את ומה את עושה בדיוק

  • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

    טיפול
    חברה
    23/03/2022 ב9:27 pm

    תודה רבה לכולן על התשובות המחכימות!

    בסוף כל תשובה נותנת כיוון מחשבה.

    כמה מכן התייחסו בעיקר לתחום של הטיפול כי אני מרפאה בעיסוק, אבל דוקא השירות הספציפי הזה שכתבתי עליו הוא לא ממש טיפול, כן נגזר מהידע והכלים שלי כמרפאה בעיסוק, אבל לא טיפול ממש.

    ומה שיותר חשוב זה, שזה לא העיסוק והעסק העיקרי שלי, אלא עסק משני שהוא מעין השלמת הכנסה, ואז באמת אני שואלת את עצמי כמה אני מעונינת וכמה אני בכלל יכולה ופנויה להשקיע בו כעסק בפני עצמו, כמה משאבים וכוחות נפש אני יכולה לתת בשבילו.

    והדילמה קיימת: האם לתת בשירות הזה את מה שאני יודעת הכי טוב והכי בקלות בלי להתאמץ, כשזה נובע מהתכונות האישיות הטבעיות שלי, או האם לעשות עם עצמי עבודה כדי להצליח לתת שירות גם כשזה לא הכי קל לי ולא זורם לי בטבעיות של תכונות אופי מולדות.

    והשיקול שבזה זה כמה אני מוכנה ויכולה להשקיע לעומת כמה לקוחות (ובעצם הכנסה) אני רוצה שיהיה לי.

    אז כרגע עוד לא החלטתי סופית אבל אני חושבת שכן קבלתי את הכיוון.

    שוב תודה רבה לכולן,

    תמר

  • חני מרנשטיין

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    23/03/2022 ב11:28 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    תעשי ריפוי בעיסוק על העיסוק שלך 🙂

    בסופו של יום,

    מי שקשה לו עם התחום שעובד בו,

    כל אי שביעות רצון קטנה מהלקוח תוריד את הביטחון ואת המוטיבציה.

    תבדקי אם יש ביכולתך להגדיל שעות בתחום העיקרי והאהוב שלך,

    או אולי למצוא לקוחות “כבדים” יותר שמשלמים יותר על פחות זמן נניח.

    העיקר שתהיה לך המון הצלחה וס”ד!

    • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

      טיפול
      חברה
      24/03/2022 ב8:10 pm

      הי חני, אני מאד אוהבת את התחום שאני עובדת בו:)

      את שני התחומים.

      אבל מה לעשות שיש תכונות אופי מולדות ולצרכים מסויימים הן טובות ולצרכים אחרים צריך לעשות עבודה עצמית משמעותית.

      ואז עולה השאלה במה לבחור, כל מה שפירטתי למעלה.

      ולגבי התיאום ציפיות שנכתב כאן מספר פעמים, אכן הגעתי למסקנה שזה אחד הדברים הנצרכים. ואולי עוד דבר שהוא משמעותי בתחילת כל שירות זה לוודא שהלקוח הבין אותנו ואת השירות שאנחנו נותנות.

      • חני מרנשטיין

        מיתוג שיווק ופרסום
        חברה
        24/03/2022 ב9:20 pm
        מנהלת קהילה בקדם

        לפעמים הכרה ב”בעיה” היא הפתרון…

  • רחלי גולדשטוף

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    24/03/2022 ב12:48 am

    כתבת: העסק שלי יחסית חדש וכבר פעם שניה אני נתקלת בלקוח שמתחיל לקבל את השירות ואחכ מגלה שזה רציני מדי והעלות גבוהה או הקצב לא תואם את מה שחשב, או סתם דמיין/ציפה שהשירות יהיה/יראה אחר, ואז מחליט להפסיק באמצע.

    אני רוצה להוסיף, שתאום ציפיות מול הלקוח הוא קריטי

    ויכול למנוע מצבים כאלו.

  • שירה סקורניק

    טיפול
    חברה
    02/04/2022 ב8:35 pm

    תמר יקרה,

    לדעתי כדאי לשמור את עבודת המידות למצבים / קשרים שבהם אין לנו יכולת בחירה.

    אבל בתחום העיסוק שלך, בייחוד אם הוא משני קחי את מה שאת הכי טובה בו בטבעי.

    אין מצווה לעשות השתדלות דווקא איפה שקשה…

    • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

      טיפול
      חברה
      11/04/2022 ב5:19 pm

      תודה שירה.

      אני עכשיו רואה את התגובה שלך.

      אמנם כבר החלטתי על מה אני הולכת, אבל דברייך מחזקים ומחדדים לי את ההבנה איפה אני רוצה להיות.

      תודה רבה!

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן