מינה, את שואלת שאלה מאד נכונה! (ואני גם מהצד של המעצבת 🙂
מצד אחד את רוצה שזה יגשים לך את הדמיון ויהיה לטעמך ממש, מצד שני המעצבת היא המומחית, ויש פחד שהיא לא תקלע לטעם שלי ותהיה נחרצת בגלל המקצועיות שלה..
אז קודם כל- זה ממש לא חייב לסתור! לקוחה שמגיעה עם ראש פתוח, לשמוע ולהבין את העקרונות שמאחורי העיצוב, גם אם היא מדמיינת מראש משהו מסויים (ואני תמיד שואלת מראש אם יש משהו ספציפי שלקוח רוצה או מדמיין) גם אם מה שהיא דמיינה מתברר שפחות מקצועי וטוב עבור המיתוג שלה – היא מבינה את החשיבה שמאחורי העיצוב.
אני ממתגת עסקים, וזה תהליך שלם עוד לפני החלק של העיצוב:
אני מבצעת תהליך אסטרטגי מול הלקוח- להכיר ולהבין לעומק את העסק, הערכים שלו, מתוך איסוף נתונים על העסק, חקירת השוק, אפיון קהל היעד, מתחרים, מציאת הערך המבדל והמרכזי, ובניית בריף מדוייק לעסק. אני בונה הבטחת מותג (כעין סלוגן) מלוטשת לעסק, ורק אז עוברים ליצירת ועיצוב לוגו מדוייק וממוקד לפי הערכים המדוייקים של העסק, כדי שיביא את קהל היעד המבוקש.
כל התהליך נעשה ומפורט ללקוח, הכל ברור, מוסבר, וגם בתהליך העיצוב יש הסבר והכל מובן, אני מסבירה למה עדיף לעסק שלך צבע מסויים כי אנחנו רוצים לשדר את המסר המסויים, ולהעביר דרך הלוגו את הערכים של העסק וכו’.. כך הלקוח ‘מוכנס’ לתוך התהליך של המיתוג, ומבין את המניעים לבחירת הצבע/ הצורניות/ הסגנון כי זה לא ‘נשלף’ מהשרוול, ולא מעצבים כאן ‘לוגו יפיפה’ שירשים ויראה מקצועי וזהו, אלא שיתאים בול למותג ולערכים שלו כדי שיהיה לו אפקטיביות ושהוא ‘יעבוד’ בשטח וישדר את השדר המתאים ללקוחות הרלוונטיים.
בהצלחה!!!