עצמאיות
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 10 שעות
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית ”דיונים” . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית “דיונים” . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
קופירייטריות. מה אתן עושות עם כזה לקוח? אשמח לעצות—
קדם ‹ Forums ‹ עצמאיות ראשי ‹ שיווק ופרסום ‹ קופירייטריות. מה אתן עושות עם כזה לקוח? אשמח לעצות—
-
קופירייטריות. מה אתן עושות עם כזה לקוח? אשמח לעצות—
פורסם ע"י בתיה ברונר מיתוג שיווק ופרסום on 07/11/2023 ב10:53 amאני כבר כמעט שלוש שנים בתחום
יש לי המון לקוחות,
ובכזה לקוח עדיין לא נתקלתי.
הוא משלם פחות ממינימום
ומבקש יותר ממקסימום.
מתחמק מתשלום
ומתלונן שהמודעה לא מוכנה
ולא נתתי לו רעיון לרקע
ועוד כל מיני כאלו…
מה אתן הייתן עושות ואיך להגיב על כזה דבר?
מישהי נתקלה פעם?
אשמח לעזרה.
תודה!!!
בתיה ברונר הגיבה לפני 1 שנה 12 חברות · 20 תגובות -
20 תגובות
-
אין לך חוזה מסודר?
ולא עדיף לך להעביר אותו למישהי אחרת?
לקוחות זוללי אנרגיה הם נזק לעסק
-
יש לי חוזה מסודר מאוד ומפורט.
ובאמת אף פעם לא היו לי בעיות.
אבל לתבוע אותו על סכום נמוך
מרגיש לי בדיחה עצובה…:(
הצעתי לו שאני אעביר אותו למישהי אחרת
והוא התעלם באלגנטיות.
מהסוג שככל שהוא מתעצבן יותר הוא מוכיח
שהוא מרוצה מהעבודה ולא רוצה לעבור למישהי אחרת.
אבל עדיין…
מה עושים?
-
מסובך קצת..
אני הייתי עושה לו חוזה חדש שמתאים לשגעונות שלו..
-
כן תעדכני את החוזה ותשלחי לו
בין היתר תעדכני את המחירים בשבילו (רק לעבודות עתידיות, לא מה שכבר סיכמתם)
תחשבי באיזה מחיר שווה לך לעבוד איתו, ואל תתחרטי אם הוא יעזוב
-
ברח לי…המשך: ולענות לעצמך: מה את מרוויחה עם את ממשיכה איתו? אחרי שתחליטי אם כן או לא להעביר אותו. תעשי לעצמך עצירה קטנה ותחשבי: מה ”הפיל” אתך מולו? באיזה סדק שלך הוא הצליח להכנס? : בטוב לב שלך? בצורך שלך לרצות? בזה שאת לא ברורה ומוחלטת עם עצמך מה המחיר הסופי? או הנמוך ביותר? החוסן שלך לא יתן לו לנצל אותך.
-
תשקלי טוב טוב אם זה שווה לך, ההשקעה הפיזית והנפשית בו למול התשלום,
היה לי לקוח ברעיון הזה שלקח ה-מ-ו-ן אנרגיות , הייתי נותנת לו שרות פי 50 מלקוח אחר.
החלטתי להכפיל לו את המחיר (תוך ידיעה שהוא יכול ללכת, אבל לא שווה לי לעבוד איתו בכזה מחיר)
אחרי חצי שנה נוספת (במחיר הכפול) הגעתי למסקנה שזה לא נכון לי לעבוד איתו בכלל, לא שווה שום מחיר, הוא זולל אנרגיות, בזמן שאני נותנת לו שרות אני יכולה לתת ל 20 אחרים.
והודעתי לו שימצא מישהי אחרת, אני אתן לו שרות רק עוד חודש אחד (כדי שיהיה לו אפשרות להתארגן על עצמו)
לא מתחרטת על זה בכלל,
למדתי לנסות לזהות לקוחות, לקוח טרדן ונצלן – לא אצלי…
-
צודקת
מעניין אותי איך אמרת לו את זה?
צריך לומר באסרטביות, אבל גם שישמע אדיב…
תשתפי?
-
הסברתי לו שבגלל שהמשרד שלי קטן, אין לי מספיק כוח אדם שייתן לו את כל השרות שהוא צריך (היה צורך לתזכר אותו בלי סוף לשלוח חומר, ולבדוק מה הביא ומה עדיין חסר ולבקש שוב.. )
אמרתי לו שב”ה כשהמשרד יגדל אוכל לתת שרות גם לעסקים כמו שיש לו…
-
ווואו מדהימה
אהבתי את הניסוח
נקווה שלא נצטרך, אבל שומרת לי בזיכרון
תודה
-
-
-
-
כל מקרה לגופו וכל לקוח ל…
אבל בכללי מנסיון אישי דוקא מהלקוחות האלה גדלים הכי הרבה
אז אל תתיאשי:) ופעם הבאה אחרי שעכשיו יצא מרוצה בעז”ה תשקלי את הכדאיות בעבודה איתו.
-
מצטרפת לדעה של רחלי,
עכשיו כמה שהוא מתסכל ומתיש
את כבעלת מקצוע שירותית
צריכה לתת לו את מה שהוא מבקש
כל עוד זה בגדר ההגיון…
כדי להיות אמינה ולשמור על השם שלך.
לפעמים הבאות את לא חייבת לקחת אותו וכמותו
שבטח כבר תדעי לזהות מרחוק:)
לכאורה תוכלי להוסיף בעקבותיו כמה סעיפים
חדשים או מחודדים יותר בחוזה
אבל הכול אחריו…
קבלת לקוח- תוציאי אותו מרוצה
כך בכל אופן ההסתכלות שלי
(בלי לזלזל בתסכול והבזבוז זמן ואנרגיות)
המון הצלחות!
-
אני מזדהה דווקא עם התסכול מהערות שלו.
כאמנית בתחומך אני בטוחה שאת יודעת מה את עושהויש משמעות טובה לכל מילה ומשפט שכתבת לו במודעה.
יכול להיות שהוא לא מספיק מבין בזה ולכן יש לו מלא הערות שחלקן את אפילו לא אוהבת ולא מסכימה איתו
ואז בנוסף לכל הוא לא משלם כמו שאת מרגישה שמגיע לך,
אז בכלל תחושה לא טובה בלעבוד איתו.
מצד שני, כמו שמשהי כתבה כאן,
הלקוחות האלו בסוף גורמים לנו להגדיל ראש ולהתפתח לכיוונים נוספים.
השאלה היא כמה זמן ואנרגיה יש לך במלאי
כדי לשלם על השכר לימוד הזה,
והאם את בכלל מעוניינת בזה עכשיו.במשרד שעבדתי בעבר, היו 3 לקוחות שהיו מוגדרים כהכי קשים,
היו להם דרישות והערות עד אין סוף. ודווקא הצלחתי איתם מאוד עד שהם סמכו עלי כבר בעיניים עצומות,
היום כעצמאית, אני לא מעוניינת לבזבז את זמני בלהצליח איתם,
כי בזמן הזה אני אצליח עם עוד מלא מלא אחרים,מה שאי אפשר לבטל- זה שהם בהחלט משפשפים אותנו.
ובכל מקרה, שתהיה לך הצלחה רבה!! -
קודם כל- תודה לכולן, העצות חשובות ומחכימות!!
דבר שני-
לקוחות שלומדים מהם ולוקחים אנרגיות היו לי הרבה.
הם נקראים ‘כמעט רגילים’…:)
ההתנהלות מולם טיפה שונה, אבל עדיין בגדר ‘בסדר’.
אבל כזה לקוח לא היה לי מעולם
(ואני בטוחה שגם לכם…)
מישהי שנתקלה איתו ענתה לי באישי
וזה מעבר להתנהלות הרגילה מול לקוח.
אבל בכל אופן-
תודה לכולן!!
ועוד משהו-
אם יש מישהי שחושבת שהלקוח חרג מכל גבול אפשרי
יכולה ליצור איתי קשר. כבר יש לי ניסיון….🙄
-
וואו בתיה מזדהה איתך ומכירה מקרוב את המקום הכאוב הזה …….
את הלחץ והעול שלקוח כזה מייצר ללא תמורה ממשית
אבל אם גדלנו מזה ולו במעט , או לפחות למדנו לקח להבא אז……..
אפשר אולי לראות חוזה סנדרטי שלך לפני שחתמת איתו על עסקה?
יש לי עכשיו שוב לקוח שנשמע לי די כזה ……….
וחשוב לי מאד לבטח את עצמי לפני כן מכל הכיוונים
לא להקלע לכזו מערבולת רגשית ועסקית
ולמי שיש עצות נוספות לפני מעשה אשמח לשמוע 🙂
-
היי,
נשמע בהחלט מסייט שעל כל דבר יש לו תלונות וזה לא נגמר,
דבר ראשון בהצלחה ושייגמר במהירות ובטוב!
דבר שני מה הכוונ הלא משלם כמעט?
הוא דרש הנחה ונתת לו מחיר מוזל יותר?
זה מחיר שלך מראש או שעשית מבצע כל שהו?
מנסיון שלי (ושמעתי את זה מאנשים מקצועיים) לקוחות שדורשים הנחה ומשלמים בזול הם לא מעריכים את העבודה ויהיה להם הרבה תלונות
לקוח שמשלם יקר זה אומר שהוא סומך עלייך ויודע על מה הוא משלם ובדכ העבודה מולו תהיה יותר זורמת
אם זה מחיר שלך שאת נותנת לכולם ואת מרגישה שהוא זול אז את חייבת לתמחר מחדש ולבקש מחיר שאת מרגישה שמגיע לך וברגע שתאמיני בזה זה יעבור ללקוחות וישלמו לך והעבודה שלך תהיה יותר אמיתית
בהצלחה!
-
בהצלחה שיהיה לך,
כמה תובנות שהיו לי עם כאלו לקוחות:
א. שמעתי באימון עסקי שלקוחות כאלו פשוט להעיף, כל מי שאת רואה שגומר לך מלאי של אנרגיה – אפילו לא אחד שמשגע, מספיק אחד שמעיר הערות כל הזמן ומראה כמה הוא לא מרוצה או כמה אחרים עושים לו ביותר זול וכו’,
אבל לא בכל המקרים זה נעים לחתוך עם לקוחות כאלו, במקרה כזה:
לחשוב באיזה מחיר את כן שווה לך לעבוד אפילו מחיר לא ריאלי מידי,
ובעבודה הקרובה שמבקש ממך – להגדיר בחוזה (אפילו מייל אם חוזה זה מידי רשמי) עם הדגשים את כל נקודות התורפה שהיו –
מה בדיוק את נותנת ומה לא,
כמה דוגמאות הוא אמור לקבל,
כמה כל תיקון נוסף יעלה – מחיר לפי שעה או לפי תיקונים (מה שיותא שווה לך) – ככה הם חושבים פעמיים,
מה שמקובל זה תיקונים פעם ראשונה כלולים במחיר ופעמים הבאת לפי שעה / לפי תיקון – אבל במקרה שלך אפילו תיקונים ראשונייים לא- נראה לי אצלך פשוט להעביר את הכל לספירה ולפי זה תשלום – לפי עבודה שאת עושה לו ואת מחשבת גם את הזמן של המיילים, הטלפונים וכו’.
את יכולה להגיד לו שאת משנה את צורת העבודה שלך בכללית, רוצה לתת לו שירות בצורה המיטבית שלך, ולכן זה יהיה X Y Z.
לפעמים האנשים האלו עושים את עצמם נחמדים מידי, או חשובים מידי שאת צריכה להרגיש לא נעים ולהמשיך לרקוד לפי החליל, אבל נראה לי שהעבודה הראשונה היא מול עצמך – את מה שזה עושה לך – שכל הזמן את לא יכולה להנות ממה שעשית, שעשית משהו טוב וסימנת עליו V, שזה דבר שמזכיר לך דברים מעצבנים , ומה זה לוקח ממך, על חשבון מה, להחליט בפנים מה את רוצה שיהיה עם הלקוח הזה,
לפעמים הם גם יכולים להשתנות כשאת ברורה עם עצמך, משקפת בחוזה, ולא מפחדת שיעזבו אותך – יש לקוחות שמשתנים פתאום, ואם לא – אז שלום.
-
מנסיון שלקח לי המון זמן לקלוט אותו
סוג מסויים של אנשים פשוט עשה לי כאב לב ולחץ לעבוד איתו, מתקשר בלי סוף, ומטרטר את החיים
שהייתי מתפללת לסיים את העבודה.
מה שקרה זה שבסופו של דבר עם אחד קרה לי פיצוץ. הוא שיגע פי 80 מהמקובל, אני אמרתי שזה בתשלום נוסף. הוא כעס מאוד ונעלם.
גם ההעלמות שלו גרמה לי עוגמת נפש, היה לי רגשות אשם שאולי כשלתי ואני לא מספיק שירותית
אבל ללקוח השני שהיה באותו ראש, פשוט הודעתתי שמהיום העבודה עברה למשרדי איקס (חברה שהיתה דחוקה והסכיהמ לספוג את העבודה עם שיגועי הראש…) וזהו. הוא לא התווכח.
אחרי שנה מההעלמות חזר אלי הראשון כולו דבש ונופת צופים. אמרתי לו שהפסקתי לעבוד בתחום ההוא ואני מתעסקת כעת רק בנישה מאוד מסויימת ולא אוכל לקחת את העבודה
ומאז החיים רגועים הרבה יותר.
מומלץ:)
-
באמת תודה.
מוסיף המון…!!
אם מעניין אתכן לדעת מה קרה בסוף-
העפתי אותו.
יש כמה שנתקלו עם אותו לקוח
וגם להם נגרם הרבה עוגמת נפש
וזו הדרך היחידה.
מאחלת שלאף אחת זה לא יקרה,
ומי שזה קורה לה (לקוח חריג באמת)
להעיף.
לא לענות לטלפונים ולמיילים
עד שהוא יעזוב.
הרבה הצלחה לכולן
ושלא נדע…😉
Log in to reply.