עצמאיות
ציבורי קהילה
ציבורי קהילה
פעילות אחרונה: לפני 23 שעות
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית ”דיונים” . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
ציבורי קהילה
תיאור הקהילה
עצמאיות! ליצירת דיון חדש בחרי את הפורום המתאים מתוך הלשונית “דיונים” . רוצות להכיר אותך | שרשור היכרות
קוראת לכל המוחות היצירתיים:🧠 🌈צריכה את עזרתכם לרעיון לסדנת “הורים-ילדים!”
קדם ‹ Forums ‹ עצמאיות ראשי ‹ שיתופי פעולה ויזמות ‹ קוראת לכל המוחות היצירתיים:🧠 🌈צריכה את עזרתכם לרעיון לסדנת “הורים-ילדים!”
-
קוראת לכל המוחות היצירתיים:🧠 🌈צריכה את עזרתכם לרעיון לסדנת “הורים-ילדים!”
פורסם ע"י סטודיו פלפלת צילום ומולטימדיה on 02/05/2023 ב4:18 pmשלום לכולם,
בין היתר אני מורה לצילום. לסיום קורס
צילום לגילאי 13-14
התבקשתי בערב תוצרים לעשות סדנת צילום “הורים וילדים” לסוף [מחצית],
ואני מחפש כמה רעיונות מהנים ויצירתיים כדי להפוך את זה לחוויה טובההאמת זה נחת עליי וממש ממש לא בא לי לעשות את זה..
ופסלתי בערך 10 רעיונות של עצמי
אבל זה העבודה אז אעשה 100%
כל שנה עושים ערב תוצרים אחר. הפעם הוחלט ערב בכיתה שלמדנו שתכלול מצגת של כל המחצית.. חווית….
קנווס ותוצרים. הסדנה תהווה הזדמנות להתחבר והכי חשוב,
ליהנות ביחד! אני רוצה לוודא שהסדנה תיהיה מרתקת לכולם😊אשמח לשמוע את הרעיונות שלכם לסדנה. איזה סוג של פעילויות או נושאים הייתן רוצות בתור אמהות?
או בתור מורה לצילום מה היית רוצה להעביר? יש לך רעיונות עשית את זה כבר?אני פתוחה לכל ההצעות אם יש למישהי רעיונות, כל רעיון אל תהססי לכתוב
תודה ענקית לכל העוזרות!!
אושרית טולידאנו הגיבה לפני 1 שנה, 6 חודשים 8 חברות · 22 תגובות -
22 תגובות
-
את מתכוונת שהילדים בגילאי ה- 13-14 עושים סדנא יחד עם ההורים ?
כי לא כ”כ הבנתי
ועלו לי כמה רעיונות …
תפרטי יותר
הדגש בערב צריך להיות על מקצועיות יותר או על חוויה או על העצמה …?
תני יותר כיוון.
-
קודם כל תודה על ההיענות!
את מתכוונת שהילדים בגילאי ה- 13-14 עושים סדנא יחד עם ההורים ?
כן, סדנת צילום./פעילות, להורים וילדים (לכבוד סיום מגמת צילום של התלמידים)
הדגש בערב צריך להיות על מקצועיות יותר או על חוויה או על העצמה …?
הדגש הוא פעילות שקשורה לצילום שתיצור שיתוף פעולה בין ההורה לילד
זה צריך להיות נחמד, קליל, ומחבר, שהמקצועיות לא תיהיה על חשבון הכיפיות.
אני לא יכולה להתחיל להסביר להורים איך לצלם בשיעור אחד….דוגמא טובה (שפסלתי): למדנו טכניקה של איך לצלם טיפת מים.
שמים נייר צבעוני פיירקס שקוף מלא במים מזרק תאורה מכוונים את המצלמה מטפטים.
ויוצא תמונה מדהימה טיפת מים קפואה (מצרפת תמונה איך יוצא)
חשבתי שנשחזר את זה בסדנא שההורים יחד עם הילד יעשו את זה ההורה יטפטף והילד יצלם
נדפיס את זה במקום ונדביק על עץ.
נפסל עקב זה שצריך לערוך את התמונה בפוטושופ שתצא יפה…. (אין זמן לזה)
ועד שנעביר למחשב ועד שנדפיס
ועד שנדביק על עץ.. נראה לי לא ריאלי.. או שכן?אגב יש אפשרות להדפיס במקום ולהדביק על עץ….
אשמח ממש לרעיונות
-
-
מעולה אז הרעיון הראשון שחשבתי שהילד וההורה יוצרים תמונות משותפות מענינות – בתנוחות מענינות , תמונות מבחוץ שמשקפות את מעלויתיו של הילד או קווי האופי החיוביים שלו
מבחינה מקצועית תוכלי לשים דגש על קומפוזיציה אלו כל כלל צילומי אחר
מבחינת החוייה זוהי חווית העצמה מיוחדת להורה ולילד
יכול להיות גם תחרות של התמונה הכי מקצועית והכי מבטאת
וכל ילד יצא עם אלבום – אם את יכולה להדפיס במקום מעוצב והכי חשוב אלבום חיובי על עצמו
אני לא יודעת מה התנאים שיש לך שם ואיפה התכוונת לצלם אבל אפשר לבצע את זה בשינויים קלים לפי המצב:)מה את אומרת?
-
חשבתי על לעשות רקע עם אביזרים וללמד צילומי פרוטרט.
ולא התחברתי לזה……
תודה.
איזה עוד רעיון יש לך?-
אוקיי אחסוך זמן את כללללללל אלה פסלתי: 😅😅😅😅😅😅😅😅
טיול צילום: קחו את ההורים והילדים לטיול צילום ברחבי בית הספר או באזור הסמוך. עודדו אותם לצלם דברים שמושכים את עיניהם ולשתף אחד את השני במה שתפסו.
פעילות זו תסייע להורים ולילדים להתחבר ולאפשר להם גם לחקור את היצירתיות שלהם.
מפגש דיוקן משפחתי: בקש מכל הורה וילד להיות הצלם והדוגמן בתורו. עודדו אותם לצלם אחד את השני וליצור דיוקן משפחתי.
פעילות זו תאפשר להורים ולילדים לעבוד יחד וליצור זיכרון מתמשך.
סדנת עריכת תמונות: למדו הורים וילדים כיצד לערוך את התמונות שלהם באמצעות תוכנת עריכת תמונות. פעילות זו תאפשר להורים ולילדים ללמוד יחד מיומנות חדשה וליצור תמונות ייחודיות ואומנותיות.
סדנת דיוקן משפחתי: למד הורים וילדים כיצד לצלם פורטרטים משפחתיים בעלי מראה מקצועי באמצעות המצלמות או הסמארטפונים שלהם.
ספק עצות לגבי תאורה, פוזות וקומפוזיציה. זה יעודד שיתוף פעולה, תקשורת ויצירת מזכרת משפחתית יקרה
תא צילום: הגדר תא צילום פשוט בכיתה באמצעות רקע רגיל וכמה אביזרים. הורים וילדים יכולים להצטלם בתורות ולהתנסות בתנוחות והבעות שונות.
ציור אור: כבו את האורות בכיתה והשתמשו בפנסים או במקורות אור אחרים כדי ליצור ציורי אור מהנים ויצירתיים. הורים וילדים יכולים לעבוד יחד כדי ליצור צורות ועיצובים שונים באמצעות האור.
צילום פורטרטים: למדו הורים וילדים את היסודות של צילום פורטרטים ובקשו מהם לצלם זה את זה בתורו. זוהי דרך מצוינת לעודד שיתוף פעולה ותקשורת, שכן הורים וילדים עובדים יחד כדי ליצור את הצילום המושלם.
סיפור תמונות: בקש מההורים והילדים לעבוד יחד כדי ליצור סיפור חזותי באמצעות תצלומים. זו יכולה להיות דרך מצוינת לעודד יצירתיות ושיתוף פעולה, כמו גם כישורי סיפור.
דיוקנאות משפחתיים: סדנה זו יכולה להתמקד בצילום פורטרטים משפחתיים בעלי מראה מקצועי. ההורים והילדים יכלו לעבוד יחד כדי ליצור קומפוזיציות מעניינות, להתנסות בתאורה ובזוויות ולתרגל פוזות.
טיול בטבע: סדנה זו יכולה לכלול טיול בפארק מקומי או שמורת טבע ולכידת היופי של עולם הטבע באמצעות צילום. הורים וילדים יכלו לעבוד יחד כדי לזהות נושאים מעניינים ולהתנסות בטכניקות שונות.
טבע דומם: סדנה זו יכולה לכלול הקמת סצנת טבע דומם, כגון שולחן מלא בחפצים מעניינים או סדרה של מוצרי מזון. הורים וילדים יכלו לעבוד יחד כדי ליצור קומפוזיציה מעניינת, להתנסות בתאורה ובזוויות ולתרגל טכניקות צילום מאקרו.
ציד תמונות: סדנה זו יכולה לכלול יצירת רשימה של פריטים לצילום, כגון מכונית אדומה, פרח צהוב, כלב וכו’. הורים וילדים יכולים לעבוד יחד כדי למצוא ולצלם כל פריט ברשימה, ולאחר מכן לשתף ולדון בתמונות שלהם בסוף.
-
-
תודה:)
אם זה לא מושלם ואני לא מתחברת 100%זה מחרפן אותי..
מה נראה לך הכי יישומי ונחמד?
-
-
-
-
-
את מחפשת רעיון לביצוע או רעיון גדול מאחורי החוויה?
-
-
סתם סקרנות, איפה יש בכיתה ח’ (גילאי 13-14) מגמת צילום?
לעצם הענין, לעניות דעתי, הורים הם כבדים, במיוחד אם יש כבר מצגת וכו’ וכבר יושבים באיזה מקום
זה צריך להיות משהו שלא ידרוש מהם מדי הרבה תנועה…😉
הרעיון הראשון שהבאת (טיפת מים קפואה) נשמע לי ממש מתאים
הוא כיפי, מלהיב, קצר, לא דורש מההורה כמעט כלום, התלמיד מתנסה בצילום בטכניקה שהוא מכיר ולא יהיה לו פדיחות… ובעיקר – התוצאה ממש מרשימה!
אם תעשו את זה בחדר מחשבים לא יהיה מסובך וארוך להעביר ליטוש קטן בפוטושופ
-
בצפון יש:) וזה מאוד נצרך ופופלארי..
ממש מסכימה איתך. אמרתי לרכזת שאמנם זה נשמע יפה אבל בפועל
לא נראה לי שלהורים יש סבלנות לדברים האלה..
את יודעת לצאת מוקדם מהעבודה….
נראה לי קפה מאפה לראות מה הילד יצר ולקחת הביתה מספיק בהחלט…
אשקול שוב את הטיפת מים.
אבל אם יש לך רעיון אחר אשמח
-
-
-
-
אולי משהו ברעיון של סיפור תמונה
כל ילד מקבל סיפור קצר בלי להראות להורה
והוא צריך לצלם את ההורה וההורה צריך לנחש מה היה הסיפור
או משהו ברעיון?
או סוג קישוט אלבום או משהו כזה ?
יוצרים יחד מסגרת ענקית (יש כאלו מקפה (ככה כותבים?) מכל מיני חומרים ואז מצטלמים עם זה
ומפתחים
-
תודה על המענה.
סיפור תמונה נראה לי יתיש קצת את ההורים
מסגרת לתמונה פחות מתאים למגמה שלי
יש כבר מגמת אמנות ופיסול ונגרות
זה יותר שייך להם-
בהשראת אחד האתגרים היפים שהיו פה על עיצובי כוסות קפה:
אולי שכל תלמיד יצלם את הכוס קפה של ההורה (אמרת שיהיה קפה ומאפה:)
את הכוס המלאה או הריקה, את היד האוחזת או את כל הפנים וכו’
ואז יוסיף משפט מתאים (אפשר לתת להם רשימת משפטים להשראה)
להדפיס על פריסה של כוס כמה פעמים, להדביק על כוסות קרטון
ויש מזכרת חמודה, אמנם חד פעמית… אלא אם כן תוכלי להדפיס על מדבקה טובה ולהדביק על כוס אמיתית, טרמית או רגילה….
-
-
-
יש אופציה של משחק עם ה”איזו”
ואז כותבים עם פנס משהו באוויר וזה מצטלם יפה על חדר חשוך
חייבים 2, אחד כותב ואחד מצלם
אנחנו התנסינו בזה פעם והיה ממש חוויתי ומלהיב
מה כן, לא יוצא תמונות באמת ברמה, אלא משהו חובבני (מאמינה שלצלמות מקצועיות יצא משו טוב)
לא מוצאת את התמונה שיצאה לי
אם רלוונטי לך תפני אלי באישי ואחפש
בהצלחה
-
תודה על ההצעה!
מכירה את הטכניקה עם פנסים צבעוניים…
וייצא לי לעשות אותה בהרבה קורסים/מגמות.
בפועל אני רואה שהם לא נהנים מזה.
אגב זה קשור למהירות תריס. (שצריכה להיות איטית) כדי שיהיה זמן “לצייר”
-
-
אולי על כל אחד לחפש במקום פינה כלשהיא שפחות יפה לעין, או חלק מרהיט שהתיישן כבר .. חפצים שלא לטעמנו…
בקיצור דברים ש”לא מצטלמים טוב”,
ועל ההורה והילד לנסות לצלם אותם בזוויות חדשה שתצא תמונה יפה לעין ומרשימה …
ואז המסר שכל דבר תלוי איך מסתכלים, כל דבר שנראה לא טוב יכול להיראות גם טוב וכן הלאה…
-
תודה על המענה הבעיה שזה בכיתה..
וזה בי”ס ממש ממש מעוצב ומשופץ😅
-
-
לא יודעת למה נמשכתי להגיב
למרות שהרעיון הוא לא סופר מלוטש
במיוחד בגיל המאתגר הזה
הזדמנות לילדים להגיד תודה להורים על משהו שיביעו באמצעות תמונות…
מקוה שיועיל
-
תודה על המענה ועל החשיבה:)
כל רעיון הוא טוב, אנסה לפתח את זה…
-
-
אהבתי את הכיוון של הכוס – הדפסה על כוסות משהו שההורה אוהב / עושה לו השראה והילד יצלם לו את זה,
חשבתי גם שהכוון של לצייר מילה שההורה רוצה לאמר לילד שלו או הילד להורה מושלם לסדנה שלימה (או איור כמו לב וכו’ – ואת זה לעשות לגלויה,
יכול להיות מושלם – עם הפנסים ועם מהירות סגר של כמה שניות – אם יש להם מצלמחה מקצועית יכולים לפתוח ל20 שניות תמונה – ולכתוב ולכבות את הפנס בין אות לאות, אם זה מצלמה אוטומטית לכוון על זיקוקים ואז זה צריך להיות מילה קצרה או סמל.
Log in to reply.