
שוק פרוץ- מה אפשר לעשות?!
-
שוק פרוץ- מה אפשר לעשות?!
פורסם ע"י gol gol גרפיקה on 07/11/2022 ב12:30 pmשלום לכל הגרפקאיות היקרות!
שטורחות ועובדות ומעצבות בחן וברוב כשרון
חומרים מושקעים ויפים ונותנות כמה סקיצות
ומתקנות תיקונים, וכו’………………
ובסוף מקבלות—
זה שוק פרוץ- יש המון גרפיקאיות ובנות רוצות עבודות ומוכנות לרדת למחיר אפססססס
דברתי עם רכזת חברתית שרצתה מחיר הזוי לעימוד עיתון
והסבירה לי שהמחיר שאני רוצה הוא ממש ממש יקר
(כמעט הרגשתי בושה שהעזתי לאמר מחיר שכזה)
למרות שבחישוב שלי של שעות עבודה + תיקונים שבטח יהיו זה היה מחיר טוב בהחלט
ואני לא מתחילה כלל- אני עובדת מהר במיוחד.
וזה לא פעם ראשונה שזה קורה לי–
גרפקאיות מתחילות אומרות מחירים אפסיים כדי להכנס לשוק/ להעשיר את תיק העבודות
והלקוחות לא מבינים כמה עבודה יש
ואם אמרתי למישהי מחיר ללוח שנה 350
היא ממש התעלפה (!)
(תגידו אתם למה צריך להתעלף…)😟
מה דעתכן?
פערי- חייבים גם אותך פה
אני לא יודעת אם הצלחתי להסביר את עצמי מספיק טוב
מה שאני רוצה איכשהו לעשות- זה סוג של קבוצה/ מידע שיגיע לכל אחת-
דרך הסמנרים/ הלימודים/חברות ובכל דרך אפשרית
טווח מחירים לפי מוצרים שמהם לא יורדים!!!!✋
אם מישי תרצה עלון צבעוני לסמינר של 45 עמודים ב1000 ש”ח
היא לאאאאאא תמצא!!!
גם לא מתחילות וגם לא נואשות לעבודה
אני יודעת שבתחום של המוזיקה- אולפנסטיות עשו קבוצה כזו ואכן שמורות על שוק מכובד, הוגן
עדיין יש את הזולות והיקרות- אבל המינימום הוא לא פחות ממינימום
הסברתי את עצמי טוב?
מתחברות לדברים?
נראה לכן יש סיכוי?
מירי memory הגיבה לפני 2 שנים, 8 חודשים 10 חברות · 19 תגובות -
19 תגובות
-
את ממש צודקת
אבל תחשבי שאם יש גרפיקאית מתחילה, היא חייבת להוריד מחירים כדי שבכלל יסתכלו לכיוון שלה.
אבל הלקוחות צריכים לדעת שאם הם לוקחים מישהי במחיר אפסי כזה- כנראה הרמה בהתאם.
וזה גם התשובה שאני עונה ללקוחות כאלו שכמעט מתעלפים לי בטלפון…
“אני יכולה לתת לך טלפון של מישהי מתחילה שלוקחת 100 ₪ לעיצוב כזה, תעשי חשבון אם זה מתאים לך מבחינת הרמה וגם מבחינת הזמן והעוגמת נפש….)
כמובן שאנסח את זה יותר בעדינות אבל שתבין את הרעיון, שהמחיר אצלי לא רק על התוצאה הסופית אלא גם על הדרך.
כמה לקוחות ששידרתי להם בצורה כזו בסוף נשארו….
אבל כמובן שאני לוקחת מחיר שתואם את הרמה והניסיון שלי, אני לא מתיימרת לקחת מחיר כמו משרד פרסום מפולפל….
גם מבחינת ההגינות, וגם מבחינת ההרגשה האישית שלי, אני לא רוצה לפרפר מפחד כל הדרך מהדרשיות הגבוהות של הלקוח שכמובן הם בהתאם למחיר המוגזם…
-
אם כבר מדברים על זה, זה אותו דבר גם בתחום הצילום והפקת קליפ בת מצווה
ההורים לא רוצים להשקיע הרבה כסף, אבל רוצים עבודה שנראית איכשהו מקצועית. הם מחפשים מתחילות בלבד. וברגע שאני מבאיה אתה מחיר שלי. שהוא סביר לגמרי לגמרי ביחס למקצועיות ולניסיון, הם פשוט בשוק מהמחיר
-
אז זה בדיוק כמו שתכנסי לחנות בגדים ותרצי חולצה ב- 20 שח
אז המוכרת תגיד לך- את רואה את הסלסילה הזו בצד? הכל שם ב 15-20
אבל את יודעת איך זה נראה…
מי שרוצה עבודה טובה צריך לשלם!
אבל איך מתחילות יכנסו לשוק העבודה אם הן יקחו מחיר כמו הותיקות?
ברור שחייב בהתחלה לקחת מחיר נמוך, למצוא את הלקוחות האלו שמחפשים עבודות פשוטות וזולות,
אבל לזכור שהשאיפה לעלות, כמובן… לא להשאר שם בסלסילה של ה 20 שח
-
אולי זה לא ככ קשור למה שדובר
אבל יש גם יתרונות לזה שהלקוחות שרוצים את הזול לא פונים אליכן,
ברוב הפעמים שפנו אלי אנשים בתור גרפיקאית מתחילה ורצו את
המחירים הזולים, הם היו לקוחות מטרידים, שעבדתי על כל עבודה שלהם שעות,
ואני עובדת זריז, פשוט הם שיגעו אותי, התלוננו, חשבו שאם הם משלמים לי 200 שקל הם קנו אותי,
ולעומתם אלה שמשלמים את הסכום הנורמלי הם אנשים (לא תמיד, אבל רב הפעמים) שמעריכים את העבודה
אנשים עם כבוד, שלא יצעקו עלייך בטלפון- כי גם זה קרה, דווקא למי שעשיתי לה בחינם חטפתי ממנה צעקות:(
אז אני לא אומרת, יש כאלה שפנו אלי מתוך הכרח, אין להם את הכסף לשלם,
אבל יש המווון אנשים שפונים לזול הזה בגלל התקמצנות,
אני לא קוראת להם קמצנים, כי זה לא מחייב, אבל מתקמצנים הם כן- ויש הבדל.
מקווה שהבנתם את הכוונה שלי:)
המשך יומקסים😁
-
לגמרי צודק!
מזכיר לי שאחת המורות אמרה לנו בסמינר “על חבילת מיתוג לא לוקחים פחות מ1500 ש”ח גם אם לקח לך כמה שעות הכל…” אנחנו כמעט נפלנו מהכסא. 1500 ש”ח????? אבל ברור לי שהיא לגמרי צודקת!
אני חושבת שאמירה של מתחילה: “על פרסום כזה לוקחים בשוק כך וכך שקלים אני כמתחילה אקח לך X ש”ח”. היא אמירה חשובה כי ככה גם ללקוחה ברור מה אמור להיות ולא תיפול למשמע המחיר ההגיוני….
בתחום של מיתוג אירועים ממש רואים שאנשים משקיעים הון על פרחים, מצגת מעלפת, צלמת למגנטים והכל וכשהם מגיעים למיתוג הם רוצים שם לחסוך פתאום….
אבל — קבלו טיפ!
אין ספק שאנשים שכבר בשיחה הראשונה מתחילים לשגע על המחיר שלחי אותם מעלייך!
לעשות עבודה לכאלה נראה לי שזה בגדר השתדלות מיותרת….
הם לא משתלמים- אף פעם!!!
עדיף להכין קפה ולבהות בחלון 😄
[ובלי שוקולד ליד כי אז כבר צריך גם לצאת להליכה בלילה😆]
בהצלחה חברות!!
-
כדי להתחיל לא צריך להוריד מחיר!
יש דרכים לתת מחיר שפוי ועדיין להוציא לקוח מרוצה.
למשל: בונוסים, עבודה מהירה, וכו’..
בונוסים לדוגמא:
מעצבת יכולה לתת עיצוב של מוצר קטן נוסף \ עמודים נוספים (כריכה אחורית למשל בעיתון) \ באנר מתנה.
בונת אתרים – פופאפ פרסומי \ תחזוק לחודש \ הדרכה להזנת תכנים \ פונט משתלם (שגם ככה רכשה) \ תוסף מהירות \ תוסף אנליטיקס…
מתכנתת – פיצ’ר מיוחד ומרענן לאתר \ CSSים מיוחדים
יזמית – פרסום ברשימת תפוצה שלה (גם מרים לה, כי מראה עבודה שעשתה ללקוח:)
צלמת – עוד 5 תמונות מעובדות \ הגעה לבית הלקוח (כשבמרחק סביר)
עורכת וידאו – פונט מיוחד \ אפקטי מעבר מתוסף בתשלום \ הנפשת לוגו מתנה
וכן הלאה…
הלקוח לא חייב לדעת שאת הפונט \ התוסף כבר רכשת וזה לא עולה לך כסף, הוא מקבל מוצר משודרג ונהנה מזה.
לא צריך להיות זול כדי להצליח, גם לא בהתחלה!
אם נבין את זה ונעז לומר מחיר ששווה לנו לעבוד בשבילו – זה יהיה טוב לכולן
בהצלחה!! 😀
-
באמת בעיה, אבל הכלל ידוע: מי שמשלם זול מקבל זול. נקודה!!
אני תמיד אומרת ללקוחות הנחמדים שטוענים לי בטלפון- מה, כזה יקר? אבל קבלתי כמה הצעות מחיר , חצי מחיר ממה שאמרת לי…אז מה? אז גם תקבלי חצי עבודה ממה שאני מציעה לך
להגיד שצלמות שלוקחות זול לא מוציאות תמונות טובות? זה לא נכון בכלל
אבל אין מה להתחיל להשוות בעלת מקצוע עם ותק וניסיון למישהי מתחילה פלוס…
ואגב, לא תמיד הפער הוא רק בטיב ואיכות העבודה, זה כולל את כל המסביב: שירות יעיל, מענה מהיר, התמצאות בכל הכללים וכו’
ולא לשכוח שכולנו לקחנו בהתחלה מחיר זול (:
-
מתגנבת לרגע, אפילו שאני ממש לא מהתחום…
קודם כל – אתן בחברה טובה, זו בעיה שקיימת כמעט בכל תחום
אבל!!!
בעיני, קריטי שהלקוח יבין שהוא משלם כדי שהוא יוכל לקבל תמורה הוגנת
ז”א, אם החלטת לגבות מחיר גבוה – זה לא בגלל שאת עושקת אותו
אלא כדי לאפשר לך להקדיש לו את מלוא תשומת הלב והמקצועיות, ולתת לו תוצר שווה ערך.
אם לקוח מעוניין בעבודה מינימלית, ואת מתחילה ושווה לך במחיר נמוך יותר, בהצלחה
אבל אם את כבר מקצועית, והעבודה שלך שווה יותר, אז פשוט תסבירי לו
שהמחיר שלך הוא לא יקר אלא משקף את העבודה שלך, ונועד לאפשר לך לתת לו שירות טוב יותר.
אגב,
טיפ ששמעתי פעם מנעמי סובול – כשלקוח מבקש מחיר, נכון לתת לו טווח: המחיר הוא בין X ל-Y, תלוי ברמת התוצר שאתה מעוניין בו. נניח:
לוגו בלבד, 2 סקיצות… = X
לוגו + ניירת = X+
לוגו + ניירת + מודעה = X+++
יותר סקיצות = תשלום גבוה יותר, וכו’
ואז הלקוח מבין על מה הוא משלם, ומרגיש שיש לו טווח בחירה.
סיכוי גבוה שהנכונות לשלם תהיה יותר מאשר אם מראש הוא ישמע את המחיר הגבוה בלבד, לחבילה מושלמת.
אם הלקוח באמת מעוניין בעבודה מינימלית, והמחיר סף שלכן יקר לו – אז בכבוד, שיחפש מישהי ברמת הביצוע והמחיר הזה.
-
הכל מאד מאד נכון
ואין ספק שמתחילה צריכה לקחת פחות-
כל אחת מרגישה על עצמה במוחש שהנסיון נותן לה יתרונות והעבודות שלה משתבחות עם הזמן
אבל אני דברתי על דבר חשוב נוסף-
גם לזול -יש מינימום,
אי אפשר לרדת לאפס
אולי תתנו פה מוצרים נפוצים ותגידו מה המחיר הכי זול שאפשר לתת עליהם,
כמו למשל מיתוג- מינימום מחיר 500-600
לא משנה מה מדובר- וגם אם זו הפעם הראשונה שלך
וגם אם זה לקח לך שעה אחת בלבד
מהמחיר הזה לא יורדים- זה פשוט הורס את השוק
מבינות?
הבעיה הקשה היא שיש כל כך הרבה מוצרים והרבה דעות על כל דבר
וקשה לתמחר כל דבר,
אבל אולי כן אפשר לתת פה מושגים,
ולהשתדל להעביר את המידע הזה בכל דרך שהיא לכל אחת בתחום
כי אנחנו לא עובדות להנאתנו- אנחנו עובדות לפרנסתינו…. 😉
-
כל כך מסכימה. חייב שיהיה מחיר מינמום!
זוכרת בתחילת הדרך, הייתי ממש מתחילה, בררו אצלי על מצגת לגן, אמרתי לה 250 ש”ח. היא כמעט התעלפה, אמרה שהציעו לה מצגת באורך 5 דקות פלוס ב100 ש”ח!!
תגידו, כמה נמוך אפשר לרדת?
-
כל הגנים וכו’ – זה מקום להתחיל ממנו – אבל לא לעשות בו כסף (כן עשיתי במחיר מצחיק עבודות קלילות, לא תמונת מחזור, סוג של מתנה לגננת של הילדים – ואז אח”כ לכל שאר הדברים נתתי מחיר הוגן, והם נהנו ממה שעשיתי, ובאו, אח”כ במחירים טובים)
אבל בכל התחום הזה – אפילו מצגת 250 ש”ח זה בחינם – תחשבי כמה זמן זה יקח לך ואם שווה לך אולי לעשות ביבי סיטר במקום:) אם את מריצה במובי מייקר, או בטמפלט בפרמייר, (בפרמייר דרך אגב יש אפשרות לתת מעבר כברירת מחדל, ולתת אותו בין כל הקליפים, שמריץ עבודה)
בקיצור – לעשות טובות (למשפחה, חברות) בדברים שלוקחים לך קצת זמן ובכיף – וככה זה מפרסם אותך, אבל לא לקחת פרויקטים במחירים מטופשים, או לקוחות מעצבנים – פשוט לתת להם מחיר גבוה ששוה לך השיגעון תמורת המחיר (וגם זה עם חוזה מסודר: לדוג’ לוגו- 3 סקיצות וסבב תיקונים אחד ( על המודעה וכו’), ואח”כ כל תיקון נוסף לפי שעות, וגם זמן לתיקון – תוך 24-48 שעות של יום עבודה, (יש את האלו שמתקשרים בערב חג בלילה וצריכים דחוף עכשיו, ואת יודעת שזה לא באמת דחוף:) תיקונים מידיים בזמנים כאלו – את מיידעת שזה יעלה לו תעריף אחר מיידית (כמו ברוט אלבומים – לאלו שצריכים מהיום להיום – פי שתיים במחיר או בצורה יפה יותר – תוך X ימים חצי מחיר.
ועוד כלל שהגב’ פסיה קנל, אמרה לי פעם כשיצאתי לשוק – לגבי עבודה עם אנשים שאני לא מכירה אותם – לקחת לפי שעות (במחיר ששוה לך לעבוד איתו), גם עם גננות וגם עם כולם – הם מחשבנים פעמיים וממתנים את הדרישות והתיקונים כשיודעים שזה לפי שעות. אח”כ כשאת מכירה לקוח ואת יודעת שלעשות לו מודעה זה שווה לך במחיר X – לפי פרויקטים ולא לפי שעות. לפי שעות – את לא מרויחה הרבה אבל את גם לא משתגעת ונופלת בפח.
וגם לאמר שכל תיקון מתחיל ועולה רבע / חצי שעת עבודה גם אם לקח פחות ( – ככה מרכזים את התיקונים ולא משגעים אותך עשרים פעמים כפול 5 דקות כל פעם).
וגם תכירי את מקומך – אם העבודה שלך עדיין לא יוצאת מקצועית וטובה או אם העבודה לוקחת לך שעות כי את עדיין לא שולטת טוב – גם 500 ש”ח ל45 עמודים יכול להיות יקר:)
-
יש פה משהו מוצלח מאד!!
תגידו אם הצלחתם להכנס, ומה דעתכן.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ixLt5_8TRaa_V9cw2E_QNpeLXTJHeKmxzWDen3WkuD0/edit#gid=30
-
-
כן…
זה מקבוצת מעצבים גדולה שאני נמצאת בה
העבירו את זה ממש מזמן
אבל זה תמיד מתעדכן…
יש עוד טופס שפתחתי באקסל ואני יודעת שהוא מסתובב ומתעדכן
אין לי את הקישור שלו זמין פה
אבל בטח בנות יידעו:)
-
-
-
כן
בדיוק
אני חושבת שהיה עוד אחד שפתחתי מתישהו…
אבל זה העיקרי שמסתובב
-
-
את יודעת אם המחירים בדרייב הראשון, מקובלים גם בציבור שלנו?
-
האמת, לא מאד התעמקתי
רק זוכרת שפעם אמרה לי חברה שזה לא מה שמקובל אצלנו. אולי אני טועה או לא מעודכנת.
Log in to reply.