בקשה לעזרה והכוונה

קדם Forums גרפיקה בקשה לעזרה והכוונה

  • בקשה לעזרה והכוונה

    פורסם ע"י מרים הלשטוק  גרפיקה on 08/11/2021 ב10:28 am

    שלום לכולכן. רציתי להתייעץ אתכן בקשר ללימודי מקצוע.

    למדתי קורס ציור מקצועי [רישום ידני] במשך שנתיים. כעת אני מעונינת להתפתח ולהוציא בס”ד מקצוע מהידע הזה. אני רוצה לשאול אתכן, כל מי שמתעסקת בתחום העיצוב החזותי- גרפיקאיות, מאיירות, מעצבות גרפיות ועוד: לאיזה תחום/ מקצוע מתוך המבחר הקיים כיום הייתן ממליצות לי לפנות [אני מדברת על השקעה של זמן לימוד

    ] בנוסף אני רוצה לדעת ביתר פירוט:

    -האם תחום העיסוק שלכן מבוקש?

    -איך העבודה בשטח- שכירה/ עצמאית/ מול אילו לקוחות?

    -כמה זמן לוקח להכנס לשוק? האם זה כרוך בהרבה קשיים?

    מהו גובה השכר הממוצע לשעה/ פרויקט- כמה זמן לוקח לבצע אותו?

    התשובות לשאלות הנ”ל חשובות לי, ויעזרו מאוד מאוד לכוון אותי

    מחכה לתגובותיכן ותודה לכולכן

    ‫איידי וייס‬‎ הגיבה לפני 2 שנים, 10 חודשים 2 חברות · 2 תגובות
  • 2 תגובות
  • מרים הלשטוק

    גרפיקה
    חברה
    08/11/2021 ב12:41 pm

    אשמח אם תוכלו לעזור לי ולהגיב בהקדם האפשרי. תודה מראש!

  • ‫איידי וייס‬‎

    מיתוג שיווק ופרסום
    חברה
    10/11/2021 ב12:22 am

    ציור זה מקצוע של עצמאים. איך קובעים מחירים? כל אחד יש לו את המחירון הפרטי שלו. יש את רחלי דויד שסיפרה לי פעם שהיא מציירת הרבה ובזול, ויש את היקרות, כמובן. יש את יוני גרשטיין שהוא יכול להרשות לעצמו לקחת יקר (לא שיש לי מושג כמה הוא באמת לוקח) כי בכל מקרה מי שירצה אותו ישלם עליו, ויש את האנונימיים המוצלחים שצריכים לתזז על החבל הדק בין ‘לעוף על עצמו’ לבין לא למכור את עצמו בזול.

    כמה זמן לוקח להכנס לשוק? זה רק סיעתא דשמיא. בגדול, אלו שפרסמו את העבודות שלהן ושלחו במייל והעלו בפורומים ונתנו להשתמש בחומרים שכבר שלמו עליהם ואין עליהם זכויות יוצרים – הצליחו די יפה להכנס לשוק. אלו שבהולים על החומרים ברמה של לשים חתימות מים, אלף אזהרות, טשטושים, העלאה בפורמט נמוך עד כדי חוסר אפשרות להתרשם – אנשים פחות מסתכלים עליהם.

    אני לא באה לעודד הפקרות. בכלל לא! תמיד יש את אלו שימצאו את הפרצות ויקחו חומרים בלי רשות, ועוד יבקשו אחר כך רשות למפרע על השינויים… אבל רוב הציבור הוגן, ואפשר לסמוך עליו. מצד שני – תמיד אפשר לפרסם את העבודות שפחות אכפת לך שיסתובבו בשוק ויעשו לך עבודת פרסום חינמית.

    יותר בפרטות לעניין המחירים: יש מחירון לפי סוג ציור, לפי הצביעה שלו (שחור לבן או צבעוני), לפי הפורמט, לפי המורכבות. ככל שהמיומנות עולה, התמחור נהיה פחות מסובך לחישוב.

    ספציפית לך:

    במסגרות שלומדים איור דיגיטלי – הלימודים מתחלקים ל3 בחלוקה גסה: הציור הידני, בו מביאים את קבוצת הלומדות לרמה אחידה של ידע, ומוסיפים מיומנויות וסגנונות ציור, לומדים איך להגיע לסגנונות רצויים בצורה מודעת, איך להעתיק מתמונות, איך להפוך איור ריאליסטי לקומי. בשני החלקים האחרים – לומדים תוכנות: פוטושופ ומנגה (מנגה, או קליפ סטודיו. שניהם מאותו בית יוצר, השני הוא הרחבה של הראשון + אופציות להנפשה)

    עיקר הלימוד הדיגיטלי מוקדש לאמן את היד לצייר על משטח הציור. מקבלים הרבה תרגילים מסוגים שונים, לומדים על שליטה בממשק הצבע של התוכנה, מחיקות והוספות, וכל מיני דברים שמסייעים מאד למאייר. ועדיין – מי שמעולם לא נגעה בלוח דיגיטלי – יהיה לה די קשה להוציא ציורים מושלמים בקלות ובמהירות מאשר מי שיש לה את הידע הזה כבר.

    ההמלצה האישית שלי: לקנות לוח דיגיטלי מסוג טוב (בכלל לא חייב של אריג’נט!), להעיף (לא פחות!!!) את העכבר ולהשתמש בעט ובלוח גם בתור עכבר.

    במקביל, אם רמת הציור הידני שלך טובה – עדיף לך ללמוד עיצוב גרפי ולקבל כלים שונים (גם ברמת הידע וגם ברמת התוכנה) שיסייעו לך הרבה יותר אחר כך, מאשר ללמוד רק את הנישה הצרה של האיור.

    אם תרצי בכל אופן – תוכלי תמיד להשלים את הנישה של התוכנה בכמה שיעורים פרטיים. מנגה היא לא תוכנה שקשה ללמוד אותה, מספיק שיש לך ידע בתוכנות אדובי, ותוכלי להשתלט גם עליה בקלילות.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן