מה לעולם אל תעשי…
-
מה לעולם אל תעשי…
פורסם ע"י עדן מלול מיתוג שיווק ופרסום on 16/11/2021 ב8:03 pmמניסיון שלי, אל תשווקי את עצמך לעולם! כמעצבת גרפית מתחילה.. אבל לעולם!
אולי המחירים שלך בהתחלה יהיו זולים יותר
אולי אל תתפנקי איזה עבודה לקחת ואיזה לא,
תתני יותר מהמקובל,
זה כן.
אבל חשוב לי שתדעו
שרושם ראשוני
הוא רושם שקשה להסיר עד אימה!
המזל שלי שקלטתי את זה עוד בהיותי סטודנטית
היו איתי מתחילות שהקהל פשוט המשיך להצמיד אותן לקרקע…
אז נכון שיש הבדל אבל אל תנסי לשווק את עצמך כמתחילה.
אני מלווה גרפיקאיות בתחילת דרכן
וזה פשוט ברור:
מתחילה=פראיירית
את יכולה לדבר עם מחירים שוברי שוק ולהעלות אותם בהדרגה…
זה היה טיפ קטן ממני:)
מירי גרינוולד עיצוב שבונה עסקים הגיבה לפני 3 שנים 4 חברות · 6 תגובות -
6 תגובות
-
040חברה חדשה
לתועלת כולן כדאי שתכתבי על דעתך בנושא בהסבר ברור יותר.
כתבת משפטים בצורה נחרצת. אך לא היה מספיק ברור למה היתה כוונתך.
אני יתן דוגמא-
לא לשווק את עצמך כל עוד את מתחילה? או לא לשווק את עצמך עם התווית ‘מתחילה’?
כל אחת מן האופציות שונה בתכלית מהשניה.
או-
כתבת משפטים כמו “זה פשוט ברור-מתחילה=פראיירית’ ו-רושם שקשה להסיר עד אימה’.
אילו דוגמאות/חוויות/שיתופים-יש לך מאחורי כל אחד מהמסקנות?
-
620חברה חדשה
כשאת משווקת את עצמך בתור תווית של מתחילה, את נשארת כמעט לעולם בתוך התווית הזאת, קשה מאוד להשתחרר ממנה. אני מספרת את זה כאן ובנחרצות כי עבדתי עם כמה לקוחות כבר שעברו לצורך העניין מיתוגים שונים שהציגו אותם באופן זול ומתחיל, הבנות האלה לא הבינו איך ולמה הן לא מצליחות להתברג בין המקצועניות ששם הן אמורות להיות מבחינת מקצועיות מבחינת שירות וכו’…
קהל היעד די ננעל על רושם ראשוני, ומאוד קשה לשנות את זה, תחשבו פעמיים. ושלוש
לכן אני כותבת, שתדעו, אל תצאו לשוק תחת התווית מתחילה יש לזה שמות אחרים: מחיר טוב, מבצע חסר תקדים וכך תוכלי לעלות במחיר ובמשמעות שלך בעיניי קהל היעד שלך…
בהצלחות!
-
040חברה חדשה
אגב,
אין תחליף לרושם ראשוני עם כל לקוח.
היה לי לקוח שרצה עיצוב מסוים שלא היתה לי שום דוגמא להראות לו של עבודה אישית שלי שדומה למה שהוא רצה, ולשאלתו האם עשיתי את סגנון העיצוב הזה בעבר, עניתי לו בפשטות, לא.
את העבודה הוא ‘הזמין’ ואני לקחתי אותה ברצינות הראויה והגעתי ב”ה לתוצאה הרצויה והמקצועית שחתרתי אליה.
אבל מאותו רגע,
למרות שהוא מאוד (!) אהב את התוצאה,
הוא כל הזמן חיפש מה לתקן , ולא, לא תיקונים עניינים. שינויים דרסטיים,דרמטיים, מוזרים, לא הגיוניים, כביכול הוא לא סומך עלי שעשיתי את הבחירות הנכונות. בעצם בכל שלב בעיצוב ועד ההדפסה (כולל) היו לו שאלות בנוסח “את מכירה את זה? את עושה את זה? יש לך מושג לגבי זה? ” הוא שלח לי כל הזמן דוגמאות של דברים שהוא ראה דומים. צילומי מסך בלי סוף מהגוגל, מה שחיזק אצלי את ההרגשה שהוא פשוט לא רגוע.
אני מבינה אותו.
למרות שמה שהוא חיפש- הוא קיבל, עם אקסטרה שירות ומקצועיות, (לא מתחילה עבודה עד שאני לא חוקרת וחורשת את הנושא מכל ההיבטים- החל מטכנית- אופציות העיצוב וכלה בדוגמאות והשראות, ואחרי הכל השלב של חקירת הצורך הספציפי של הלקוח ולמידה שלו- לא מתחילה בלי לוודא שהתחברתי לרעיון לגמרי. אגב, רק כשהמטרה של הלקוח הופכת להיות חלק בלתי נפרד ממך אז העיצוב זולג לך מהאצבעות. כי את שם. למה ממלאים בריף?)
אבל הוא- הוא לא ראה את זה.
היתה לו סטיגמה בראש איתה הוא ניגש כל פעם לראות את הסקיצות, והסטיגמה הזאת היתה “היא עושה את זה פעם ראשונה”.
נתקלתן בזה?
יצא לכן לחוות משהו דומה?
כיצד נהגתן?
-
020חברה חדשה
הי עדן
נתת כאן טיפ ששווה זהב!
נשמח לקבל ממך עוד כמה כאלה…
תודה!
-
000חברה חדשה
חשוב מאד לשדר ללקוח שאני מקצועית ויודעת לעשות את העבודה בצורה מעולה .
כן גם אם בדיוק דבר כזה עדיין לא יצא לי עשיתי הרבה מאד סגננות ועיצובים ויצא אי”ה מעולה.
ברגע שאת בטוחה בעצמך ברוב המקרים הלקוח נרגע וסומך.
כן גם אלו אם הקריזות שרוצים פונטים זועה צבעים עזים וכו וכו
ברגע שאני נותנת לו הרגשה שהבחירה שלי באה משיקולים מקצועיים לטובתו
הוא נרגע.
Log in to reply.