מה עושים עם לקוח?
-
מה עושים עם לקוח?
פורסם ע"י רותי כהן צילום ומולטימדיה on 12/09/2021 ב1:14 pmמה עושים עם לקוח שרוצה עיצוב מסוים, ואת יודעת שזה פחות מקצועי ויפה?
תגיל שריד הגיבה לפני 3 שנים, 3 חודשים 6 חברות · 5 תגובות -
5 תגובות
-
חברה חדשה
מנסים להסביר, אם לא מצליחים:
אם זה לקוח עם תקציב קטן ודרישות גדולות מעבירים אותו למי שמעוניינת…
אם זה לקוח גדול שמשתלם לעשות לו דברים לא מקצועיים – עושים ולא שמים קרדיט.
היה לי לקוח ממש גדול,, שהיה בונה לי עיצוב בוורד והיה רוצה בדיוק כזה עם פונטים טובים ו”תוכנות גרפיות” הוא היה משלם טוב, אפילו מעגל מחירים, לא היו לו אף פעם הערות לך ושוב, ולכן היה משתלם לעבוד איתו ולא לשים קרדיט.
-
6חברה חדשה
אחרי הכל הוא משלם…
(גם את קונה בגד שאת אהבת ולא המוכרת)
אני בד”כ עושה את מה שהא מעוניין
אלא אם זה ממש גרוע
היתה לי לקוחה שרצתה לפרסם עמוד שלם וברקע תמונה מסוימת שהיא בחרה שלדעתי שידרה הפוך ממה שהיא רצתה לשדר,
עבדתי קשה למצוא תמונה שתרצה את שתינו
(עם זה היה אלבום שלה או משהו משפחתי ההייתי שמה את התמונה שלה וגמרנו…)
דבר נוסף שחשוב לזכור
לא תמיד היפה מוכר
לפעמים (לא הרבה אבל קורה) עושים יותר מכוער אבל במקרה הספיציפי הזה זה מוכר יותר…
-
2חברה חדשה
אם אפשר להעיר בעדינות ולסביר שכל מטרת היא הפירסום היא בעצם רצון לשדר משהו מסויים-שימכור/יכנס לתודעה/יסביר וכד’
והעיצוב הספציפי לא מייטיב עם המטרה, זה חשוב גם לך בתור מעצבת כי אם הפירסום יעבוד הלקוח ירצה אותך שוב וגם ימליץ:)
ואם לא יעבוד אז…..פחות
אבל לפעמים אין ברירה ומעצבים בלי קרדיט
דעת הלקוח חשובה!
-
חברה חדשה
זה אחת האתגרים של המעצבים, ואני יכולה להגיד ממקום של נסיון, ההמלצה שלי:
1. לברר עם הלקוח, מה הסיבה שהוא רוצה את העיצוב הספציפי, מה המטרה שלו בו?
2. להתחבר ולהבין את המטרה שלו, ולהיות איתו במקום הזה, (אם את חושבת שהמטרה לא נכונה, אז ולדון ביחד האם המטרה נכונה עבורו, העיקר שיהיה שיח כנה לגבי המטרה)
3. למצוא דרך עיצובית נכונה עבור המטרה הזאת, ושיהיה בטעם של שניכם.
אני יכולה ללהגיד מנסיון, שתמיד יש דרך כזאת, זה אתגר, אך אם לוקחים את זה מהזוית הזאת, אני תמיד מופתעת מחדש מהתוצרים שיוצאים , איך אומרים, הקושי מביא את היצרתיות הטובה ביותר,
העניין המכרזי הוא לכבד את הדעה של הלקוח, ולכבד את המקצועיות שלך, לא לתפשר, בהצלחה
-
2חברה חדשה
אני חושבת שזה באמת לדבר עם הלקוח ולזכור שהמטרה שלי ושלו משותפת והיא שהעסק יצליח\ימכור\יתפרסם וברגע שאת אומרת לו שהשיקולים שלך הם לטובתו הוא יהיה יותר פתוח להתגמש..
למרות שגם צריך לדעת במה לוותר ללקוחות כשהם מתעקשים אם זה לא כל כך נורא, ולא להתעקש יותר מידי
בהצלחה לך ולכולנו!
Log in to reply.