שמחה לשתף בעבודות שעשיתי ללקוחות וי אי פי וגם קצת מאחורי הקלעים..

קדם Forums גרפיקה שמחה לשתף בעבודות שעשיתי ללקוחות וי אי פי וגם קצת מאחורי הקלעים..

Tagged: 

  • שמחה לשתף בעבודות שעשיתי ללקוחות וי אי פי וגם קצת מאחורי הקלעים..

    פורסם ע"י לאה ברוינר  אומנות ועיצוב on 15/09/2022 ב1:15 pm

    בס”ד

    ‘ליין’ של הוקרה.

    סטודיו ארט ליין – ציור ואומנות לאנשים שרוצים להוקיר כראוי.

    שילוב נדיר של ציור ידני וגרפיקה יוצרים ממלכה ייחודית ונדירה שכל לב יהודי מתרגש לצפות בה.

    קלסתרוני רבנים מכל העדות והחוגים, אדמו”רים, ויצירות טיפוגרפיות יהודיות הם חלק ממאגר

    היצירות הבלתי שגרתי. החלק המרשים והמיוחד זה יצירות פאר בהזמנות אישיות שמצוירות

    בהתאמה מקסימלית עד לפרט האחרון. אחת מהן נחשפת כאן עם תהליך יצירה מרתק ומתובלת

    סודות מציורים אחרים.

    יוצרים ליין

    העבודה שלנו מתחילה עוד הרבה לפני עפרון הרישום. כאשר מגיעה אלינו הזמנה אנחנו קודם כל קשובים במאה אחוז לדבריו של הלקוח.

    מקשיבים, נושמים, מנסים להתחבר ולהרגיש את הרוח שנושבת בין המילים, את הרצון והחלום שלו.

    מאחורי כל דיוקן יש מסורת, דרך בעבודת השם, צורת חיים, סגנון לבוש ועוד הרבה פרטים אחרים חשובים ביותר.

    את כל אלו אנחנו מנסים לקלוט ולהכיר בשביל לייצר את התמונה המדויקת ביותר שניתן.

    לפעמים אנשים רואים את התמונה ושואלים אותנו

    איך ידעתם לצייר ככה, הרי את הפרט הזה לא אמרנו לכם?

    זה ברור מאוד, כי בציור אלו דברים שיוצאים ממקום עמוק בלב,

    כאשר רוח הדברים נושבת ביוצרים, היא פועמת כה חזק ומעבירה הלאה את הקסם והאור.

    מגיעים אלינו הזמנות רבות ממוסדות שרוצים להוקיר נדיבים ותורמים ולתת להם משהו ייחודי ומכובד.

    פעם גם ביקשו מאיתנו לצייר דמות של אחד הנגידים הגדולים בשביל להביא לו לאות הוקרה על פעליו.

    התמונה תולה אצלו בסלון ושמענו ממנה ד”‘שים רבים….

    אין ספק שהדיוקן מאפשר לאנשים להיפתח רגשית, להתחבר, וגם להמשיך לתמוך.

    ארט מרטיט

    הציור הראשון שציירנו לפי הזמנה היא דמותו של אחד מגדולי ישראל.

    התרגשנו מאד לקראת הציור הן מהפן הרוחני והן מהפן המקצועי.

    זה מפחיד לגשת ולשרטט דמויות קדושות והרטט לא נעלם ומזכיר לנו כל פעם מחדש על הזכות שיש לנו וגם החובה לעשות זאת הכי שאפשר.

    אמנם כבר אז ציירנו רבנים ובכל אותם פעמים התפללנו שתשרה ברכה במעשי ידינו.

    לדוגמא, לפני היצירה שמשלבת את דמות דיוקנו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל,

    התפללנו ליד קברו בבית העלמין שבסנהדריה, שנצליח לצייר אותו כמו שצריך ושיהיה לנו לזכות.

    ידענו גם שיש בתים שיתלו תמונה זו ואנשים ישאירו כיפה על הראש בזכות שדמות דיוקנו הקדושה תתלה על קיר ביתם.

    אז לא בכדי נרעדנו כל כך, חוץ מהפחד לגשת ולצייר את הרב עובדיה עצמו.

    ארט מרגש

    גם כאן התרגשנו מאד לאורך כל שעות העבודה, זה משהו שקשה להסביר במילים.

    תחושה מעורבת של יראת כבוד ורוממות שאחזו בנו יחד.

    האחריות היא רבה- לנסות להיכנס לנעליים של התקופה, של האווירה ואורך חייו של הקדוש.

    מיד כשהתחלנו לשמוע על חייו של אותו גדול בישראל, הבנו שיש כאן משהו בהזמנה –

    שאי אפשר להעביר בה את המסר במילים, ולכך בדיוק אנחנו כאן – להעביר את התחושות על ידי צבע, צורה וקוים.

    אנשים שרואים את היצירה המושלמת לא מבינים כמה מחשבה מושקעת בכל פרט ופרט,

    אבל כן רואים תוצר מוגמר ומוקפד, שרק עמל כה רב ושעות אינספויות שמושקעות בו יכולים להביא ליצירה מקסימלית ומדויקת כזו.

    גם כאן, בציור הזה, נערכה עבודת מחקר מקיפה.

    שמענו סיפורים רבים עליו ועל אורך חייו,

    קראנו על כך שהיה יושב שעות רבות- מתפלל ואומר תהילים, היו גם פתקאות עם קויטלאך שעבר עליהם והתפלל על כל אחד ואחד.

    תוך כדי הרגשנו את השפלות והענווה בצורה נדירה. ראינו תמונות במקומות שונים,

    ניסינו להתחבר לצלילים ורק אז התחלנו במלאכה כשאנו טעונים בערכים של הרב.

    החיבור הטבעי שלנו זה יותר סגנון מלכותי ויקר והיינו רוצים להושיב את הרב על כיסא מפואר

    עם נברשות בצדדים אך הבנו מיד שאין זה המקום ואותו צדיק נתן לנו שיעור בענווה ושפלות הנפש…

    עבדנו שעות רבות על שכבות אחת על השנייה של איור ידני, סריקה למחשב, איור דיגיטלי, אפקטים של אור וצל, עיבודים.

    הכל מלאכת מחשבת עם שימת לב לכל פרט.

    לאט לאט התמונה קיבלה אוטנטיות של מראה עתיק ומצד שני גם מראה עכשווי ומקצועי.

    במהלך היצירה וההתייעצויות עם הלקוח להטטנו בין מכובדות שתאפשר תליית התמונה על קיר

    לבין הפשטות שאפיינה את דמותו הרבנית. אחרי שעות של שיופים ותיקונים יצאה תמונה מדהימה.

    שולשלת מפוארת

    ממש לאחרונה סיימנו פרויקט מיוחד של משפחה שבה הם רצו לשלב את השואה והתקומה.

    מצד אחד להנציח את בית המדרש המקורי בפולין ומצד שני את בית המדרש של היום.

    עברו עלינו שעות של תכנון ואסטרטגיה איך להכניס את העבר לעומת ההווה.

    בחרנו לאפשר למתבונן לחוש את השינוי וההבדל על ידי אפיון הרקע הטבעי של היצירה.

    בחלק הימני השמש שוקעת והענפים חרוכים מעט, ללא עלים מה שמראה על חורבן וכאב.

    לעומת זאת בצד השני שילבנו עלים רעננים, דרך מלאת צבע והאור שנשפך על החלק הזה מאיר את הרקע בבהירות מיוחדת,

    מה שנותן את תשובת המשקל לתקומה ולבית המדרש של היום. כך, בלי מילים נוצרה אוירה שמעבירה מסר מיוחד.

    בתווך ציירנו את ארבעת האדמו”רים צועדים אחד ליד השני.

    כמובן שכל אחד מהם לפי סגנון הלבוש שלו עם דיוקים שאפילו המתבונן לא יכול לשים לב אבל הוא בוודאי מרגיש.

    ארט משותף

    נראה, שאין כמו הרגע הזה שהלקוח מקבל את היצירה, זה רגע מרגש במיוחד.

    זה סוג של שדכנות – הרגע הזה של החיבור בין היצירה ללקוח זה ממש כמו שתיית ה’לחיים’ בגמר שידוך.

    בתפילה שנזכה להיות שליחים טובים, באופן שיקדש את שמו יתברך בכל המובנים.

    מאטי גרפינקל הגיבה לפני 2 שנים, 3 חודשים 2 חברות · 1 תגובה
  • 1 תגובה
  • מאטי גרפינקל

    גרפיקה
    חברה
    15/09/2022 ב11:20 pm
    חברה חדשה

    וואו,

    קטונתי מלהגיבב:)

    אבל פשוט מדהים התהליך, המחשבה והעומק שיש בכל תמונה,

    עוד לפני שקוראים מה עומד מאחורה – רק מלהסתכל על היצירות

    מרגישים את הדיוק ובמיוחד את הרגש ואת החיבור,

    מרגישים שזה לא סתם ציור ולקיר

    אלא יש פה אומנות יהודית יפהפיה עם תהליך ארוך ועומק…

    מדהים!!!!!

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן