מה ההבדל בין מתכנתת מתחילה למתכנתת מתקדמת?
-
מה ההבדל בין מתכנתת מתחילה למתכנתת מתקדמת?
פורסם ע"י טליה שוורץ מנהלת קדם on 05/08/2021 ב5:04 pmהיי יקרות זה יכול להיות פוסט ממש מועיל
לפני שאני כותבת הייתי רוצה לשמוע אתכן 🗣 מה לדעתכן ההבדלים המהותיים בין מתכנתת מתחילה למתכנתת מתקדמת?
אודיה יהודה יהודה הגיבה לפני 3 שנים, 3 חודשים 13 חברות · 15 תגובות -
15 תגובות
-
לדעתי, בעיקר המיומנות בחיפוש בגוגל וזיהוי תוצאות מועילות ושאינן.
-
שאלה שאני עוקבת בענין אחרי התשובות… 🙂
דבר שראיתי וטיפה קשה לי להגדיר (אולי תעזרו לי):
התמצאות בקוד זר, שלא אני כתבתי.
שכולל שימוש ב dev tools על כל מה שזה אומר,
שימוש בשיטות למצוא חלקי קוד בתוך כל הקוד,
מעקב אחרי מה שהקוד יבצע ואיך (ולא דווקא ע”י דיבוג שלב אחרי שלב)
וכדו’.
גם הבטחון עצמי במה שיש לי להציע, וברמת התרומה שאני מביאה לחברה.
כי באמת בשלב ראשון העובדת המתחילה הרבה פחות מניבה…
בשונה מעובדת שמביאה איתה נסיון, ופחות מרגישה שהיא פה בחסד…
ראיתי גם כאלו שבגלל זה מרגישות חוסר נעימות לשאול שאלות (וזה חבללל)
כי הן מרגישות שהן מטרד \ מבזבזות לבכירות את הזמן \ יראו שהן לא מספיק יודעות
-
מסכימה איתך לגמרי!
הכניסה למערכת גדולה ובנויה והיכולת להשתלב ולהיכנס לקוד ענק קיים, לקרוא ולהבין, זו נקודת משבר אצל מתחילות, ולמנוסות הרבה יותר קל.
והנקודה של הביטחון ברמת התרומה שלי לחברה גם כן נכונה ומדוייקת.
-
-
הבנה!
1) ראייה רחבה – לא להכיר רק את מה שאני עושה ביום יום. אלא גם עוד חלקים במערכת, להבין את הארכיטקטורה, איך המערכת בנויה ובעיקר למה.
2) טכנולוגיה – להבין את הטכנולוגיה שמשתמשת, מה המעלות/חסרונות ומה האלטרנטיבות שלה
3) להכיר גישות מקובלות לבעיות נפוצות – לא להמציא את הגלגל… -
מתכנתת מנוסה יודעת מה לשאול ואיך לשאול
יודעת למקד את הבעיות שהיא נתקלת בהן
ולנסח אותן בצורה שמאפשרת לה להעזר בפורומים / בעמיתים בצוות
-
לדעתי גם מבחינה בינאישית- למתחילות קשה יותר לקלוט את ההיררכיה השוררת מתחת לפני השטח
ולוקח יותר זמן לקלוט את ה’כוחות’
-
זמן הפיתוח שונה משמעותית!
מה שלוקח לבת חדשה שבועיים לאחת עם נסיון יכול לקחת שעתיים..
כמובן בגלל הסיבות הנ”ל
לבת בלי נסיון יוצא הרבה להתקע על באגים ועל חוסר ידע בפיתוח
-
תודה לכולן על התגובות החשובות מאוד! נהנתי לקרוא.
מוסיפה גם את דעתי,
מתכנתת מתקדמת מנתחת נכון יותר את הבעיה שעומדת מולה. ❓
היא לא מפחדת להעריך שעות (וברור לה שזה יקח יותר זמן ממה שזה נראה) ⏰
היא מבינה באמת את החשיבות של קוד קריא ותיעוד
(גם את הקוד של עצמנו אנחנו לא נבין עוד כמה חודשים) 📖
היא תשכיל להתווכח עם הלקוח/מהנדס/ר”פ שדרישת הפיתוח בעייתית – כלומר, הלקוח לא תמיד מבין מה הוא צריך או רוצה.❎
היא תחשוב בראש גדול – מה יקרה כשהדרישות ישתנו בהמשך.⤴
בדרך לפתרון בעיה היא תזהה גם את מקרי הקצה שחובה לטפל בהם.〽
-
בקשר לתיעוד – שמעתי פעם ממתכנת מנוסה שקוד שכתוב מספיק טוב, לא צריך תיעוד.
אהבתי את המשפט בין השאר בגלל שכמו כולנו אני ממש לא אוהבת לעשות את זה…
מה דעתכן? אם הקוד ברור ושמות המשתנים הגיוניים, אפשר לוותר על התיעוד?
-
היי לאה,
זה מאוד תלוי בסיטואציה. ברוב המקרים את צודקת וזו הגישה.
אבל במקרים מסויימים התיעוד לא בא להסביר את הדברים הפשוטים שהקוד עושה ואת רואה מול העניים, לפעמים יש מידע שמתעדים שהוא מעבר למה שכתוב בקוד.
כדוגמא, אצלנו כשיש קוד קריטי ורגיש לפעמים יש לידו תיעוד חשוב שאומר – מה ההשלכות אם את נוגעת בפונקציה הזו. מה לשים לב וכו’.
-
האמת שעד לפני חצי שנה ממש חשבתי כמו לאה.
האמנתי שקוד נקי וטוב שאפשר ממש לקרוא אותו, הוא הרבה יותר טוב מתיעוד.
לפני חצי שנה התחלתי להתעסק בפיתוח תוסף ל outlook – מי שמכירה את הקוד והכלים של microsoft כבר יודעת מה ההמשך של המשפט… אין שם כמעט תיעוד. ואין סיוט גדול מלהתעסק עם הספריות שלהם.
ככה שאני ממש מסכימה עם טליה.
כל קוד חייב להיות נקי, אבל לפעמים גם צריך תיעוד על מה שמעבר.
-
-
זה הבדל בגישה שמתבטא בעיקר בין מתכנתי JAVA לC#.
הגישה בJAVA זה – קוד שכתוב מספיק טוב לא צריך תיעוד.
בC# – תתעדו כדי שתבינו יותר מאוחר.
-
-
-
מרשות לי להוסיף משהו דווקא מכיוון של מעצבת (וזה נכון גם לי עצמי אישית…)? למדתי UX/UI, והיו לי אינטרקציות עם מתכנתות.
מתחילה ננעלת בעמדה שלה וחוששת למקום שלה.
מתקדמת זורמת הרבה יותר בנינוחות עם המצב, הדרישות, מעלה פתרונות שעשויים להשתלב טוב, מסכימה להוריד ראש ולהבין שמה שהיא מציעה – זה רק פן אחד בפרוייקט, ויש עוד פנים לעניין, ולא תמיד זה משתלב זה עם זה.
-
נראה שהכול נכון.
ובעצם העיקרון שמאחורי הכול זה החוסר ה”פיזי”, אם זה בידע, בניסיון, בגישה מפותחת לחיים, בהכירות עם כלים /טכנולוגיות /פתרונות תכנותיים כאלו ואחרים.
אבל יש משהו נוסף שזה נקודת הפתיחה של המתחילה ששונה בתכלית מזו של המנוסה.
ולא חייב להיות תמיד בהצדקה מוכחת. אבל זה עובדה בסיסית.
דעתה של המנוסה תתקבל ותישמע בקלות רבה יותר מאשר של המתחילה.
כמו שאמרתי, יש לכך סיבות נכונות אבל גם משהו עמוק יותר, שזה הצורה שבה אנחנו מתנהלים כבני אנוש.
תמיד המבוגר או המנוסה ייתפס כזה שבהכרח צודק יותר מהמתחיל או הצעיר לצורך העניין. -
@esteroren4 צודקת ממש!
ולפעמים הגישה הזו דווקא לא כ”כ מוצדקת, התחלתי עבודה חדשה לפני פחות מחצי שנה ובכמה ימים הראשונים ממש הביאו לי עבודה לעשות שלא הצלחתי לסדר אותה, הייתה בעיה מוזרה שקרתה בלי שום הגיון..
בבדיקות הפונקציה עבדה חלק ובפועל היא נפלה על שגיאה..
זו שלידי (כמובן מנוסה 🙂 ) ניסתה להבין ביחד עם ‘מנוסה’ אחרת איפה יכולה להיות הבעיה
ואז חשבתי שכנראה באתר ה’אמיתי’ חסמו גישה מטעמי אבטחה ולכן בבדיקות זה כן עובר, אמרתי מה שאני חושבת והן בכלל לא חשבו להתייחס.. נו, עוד מתחילה שחושבת שהיא מבינה משהו 😉
הם ניסו להיעזר בעוד אחת ואני מנסה להסביר להן למה זה הגיוני מה שאני אומרת, ללא הצלחה
עד שבסוף הן החליטו להתקשר לאחת ותיקה שעובדת מהבית והסבירו לי שהיא בטוח תדע מה הבעיה ושהיא גאון וכו’. היא עונה, מקשיבה ואומרת להם בדיוק מה שאמרתי – כנראה שחסמו את הגישה מטעמי אבטחה..
בקיצור, לפעמים מותר וכדאי להקשיב גם למתחילות…😉
Log in to reply.