10 טיפים לכתיבת מכתב מקדים

קדם Forums הייטק עבודה 10 טיפים לכתיבת מכתב מקדים

  • 10 טיפים לכתיבת מכתב מקדים

    פורסם ע"י ברכי שפירו  חברה on 09/05/2021 ב9:12 am

    האם את שולחת כמה מילים יחד עם קורות החיים שלך? חשוב שהמכתב המקדים יעשה את הרושם הטוב ביותר, כי זה מה שיכול לעזור להתקדם לראיון טלפוני.

    אחרי ההערה החשובה של @taliashwartz החלטתי להביא לכן מקבץ טיפים מעשיים שיעזרו לכן להביע הכי נכון את מה שנצרך במכתב המקדים.

    כשמדברים על מכתב מקדים בהגשת מועמדות, לפעמים הדברים הקטנים יכולים לעשות את ההבדל הגדול. ככל שהטקסט יהיה מדויק יותר, כך הסיכויים להרשים את מנהל הגיוס טובים יותר.

    הנה כמה טיפים לכתיבת מכתב מקדים מדויק:

    <b role=”presentation”>מעבר לקורות החיים

    המכתב המקדים לא אמור להיות גרסה נוספת של קורות החיים שלך, אלא לספק “ראיות” ספציפיות למה שתביאי לחברה.

    בחרי שתיים-שלוש מיומנויות או יכולות שתרצי להדגיש, מתוך דרישות התפקיד הספציפי. ואז נסי להביא דוגמאות לפעמים שהפגנת את היכולות האלה.

    במידת האפשר, השתמשי במספרים או באחוזים כדי להראות מה את מביאה איתך.

    לדוגמה, מנהלת פרוייקטים יכולה לכתוב בכמה זמן היא קיצרה את הצפי הראשוני לזמן הפרוייקט.

    אם את בוגרת לימודים ללא ניסיון, או שאין לך ניסיון רב בעבודה, תוכלי להדגיש מיומנויות שרכשת מפרויקטים, שיעורים, עבודה בהתנדבות וכו’.

    <b role=”presentation”>מכתב מקדים מותאם אישית לכל משרה

    מנהל גיוס יכול לזהות במהירות אם כתבת מכתב כללי שבו את משתמשת לכל עבודה. הקדישי זמן להתאמה אישית של המכתב המקדים כך שישקף את התעניינותך בתפקיד ובחברה הספציפיים שאליהם את פונה.

    השתמשי במילות מפתח מרשימת דרישות המשרה.

    לדוגמה, אם כתוב שהמועמד האידיאלי יהיה בעל ניסיון בקבלת החלטות מבוססות נתונים, חפשי דוגמה לתקופה בה השתמשת בנתונים כדי לקבל החלטה או לפתור בעיה.

    זה דורש מעט השקעה לכתוב מכתב מקדים מותאם אישית לכל משרה שאת פונה אליה, אך חשוב להקדיש זמן ומאמץ. מכתב מותאם אישית יעזור לקורא לראות, במבט חטוף, כי את מתאימה לתפקיד.

    <b role=”presentation”>אל תצייני מה חסר לך

    ככלל, אל תתנצלי על שום דבר במכתב המקדים. אם חסרה לך מיומנות או תואר נדרש, אל תזכירי זאת. זה רק ידגיש את מה שאין לך. במקום זאת, התמקדי בהדגשת הכישורים שיש לך, והסבירי כיצד הם הופכים אותך למתאימה לתפקיד.

    עם זאת, כאשר יש לך “חורים תעסוקתיים” (סביב השנה האחרונה), בין אם פיטורין, חיפוש עבודה, או מכל סיבה שהיא, במכתב המקדים את יכולה להסביר פערים תעסוקתיים כאלה.

    אם החלטת להזכיר את פער התעסוקה במכתב המקדים, עשי זאת בקצרה, ואז חזרי במהירות להדגיש את כישוריך ויכולותיך.

    <b role=”presentation”>נסי למצוא איש קשר

    אם יש לך אנשי קשר בחברה שהפנו אותך לתפקיד או מוכנים לומר מילה טובה עבורך, צייני את שמותיהם בפסקה הראשונה. זו דרך נהדרת להשיג עניין של מעסיק. עם זאת, ודאי מראש עם אנשי הקשר שלך ושאלי אותם אם הם מוכנים לזה.

    <b role=”presentation”>מכתב מקדים מעוצב כהלכה

    הרושם הראשוני חייב להיות טוב, כי זה צעד לקראת ראיון. המכתב המקדים צריך לכלול לא רק את המידע הנכון, אלא גם ייראה מלוטש ומקצועי. לכן, דאגי לעיצוב כהלכה. אם את שולחת מכתב במסמך (למשל לחברה אמריקאית), השתמשי בפורמט מכתב עסקי. הכניסי את פרטי הקשר שלך, את התאריך ואת פרטי יצירת הקשר של המעסיק בראש המכתב.

    גם כאשר את שולחת את המכתב המקדים בגוף המייל – בשורת הנושא צייני את שמך ואת שם התפקיד.

    מכתב מקדים לא צריך להיות ארוך – שלוש עד ארבע פסקאות לכל היותר.

    הוסיפי גם רווח בין הפתיחה לתוכן, בין כל פיסקה, ולפני הסיום.

    <b role=”presentation”>היי עצמך והראי את האישיות שלך

    המכתב המקדים צריך להיות מקצועי וברור לגבי מה שיש לך להציע למעסיק. מקצועי לא אומר שצריך להשתמש בשפה רשמית בצורה מביכה. הימנעי מביטויים שאינם מרגישים לך טבעיים, השתמשי בשפה ברורה ופשוטה.

    אל תשתמשי בשפה שמרגישה לא נוח או נדושה.

    <b role=”presentation”>השתמשי בדוגמאות ותבניות של מכתב מקדים

    קחי את הזמן וחפשי דוגמאות למכתב מקדים לפני שתתחילי לכתוב. דוגמאות יכולות לתת לך מושג כיצד לבנות את המכתב שלך ואיזה מידע לכלול.

    <b role=”presentation”>הגהה

    מכיוון שמנהלי גיוס בוחנים מאות מועמדים, שגיאת הקלדה קטנה יכולה לגרום או להוריד את הסיכויים שלך להגיע לראיון. לכן, הקפידי להגיה את המייל.

    קראי את הכתוב וחפשי שגיאות כתיב או דקדוק. ודאי שיש לך את שם החברה הנכון, את שם מנהל הגיוס וכו’.

    תני למישהו נוסף לקרוא את זה. בקשי לבדוק שגיאות, ובכלל, בקשי משוב כללי. שאלי את מי שקורא האם הוא משוכנע שאת מתאימה מאוד לתפקיד לאחר הקריאה.

    <b role=”presentation”>עקבי אחר ההוראות

    החלק החשוב ביותר בשליחת המכתב המקדים הוא לעקוב אחר הוראות המעסיק. אם בפרסום המשרה כתוב לשלוח מייל – שלחי את המכתב המקדים במייל, יחד עם קורות החיים. אם נדרשת הגשת מועמדות באמצעות מערכת מקוונת – אל תשלחי במייל (אלא אם כן את מעבירה דרך חבר מביא חבר).

    <b role=”presentation”>בחרי בסוג הנכון של המכתב המקדים

    מכתב מקדים לחברה אמריקאית הוא שונה ממכתב מקדים כאן בארץ. חברה אמריקאית שמגייסת מחו”ל מצפה למכתב מקדם הרבה יותר ארוך ומפורט של מה מחבר אותך לתפקיד, מה היתרונות והחוזקות שאת מביאה, ובנימה אישית למה לבחור דווקא בך, מעבר לפרטים היבשים של הקו”ח.

    ברכי שפירו  הגיבה לפני 3 שנים, 4 חודשים 1 חברה · 0 תגובות
  • 0 תגובות

עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן