אסטרטגיות לזכירה
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ אסטרטגיות לזכירה
-
אסטרטגיות לזכירה
פורסם ע"י אלישבע הוראה רכזות וחינוך on 20/10/2021 ב12:26 amשמות לב שמעלה דיונים בזה אחר זה?
אני מתחילה עכשיו ולכן מבקשת המון עזרה
הבו לי אסטרטגיות (רבות ומגוונות) לזכירה של חומר במקצועות רבי מלל- מכוונת למושגים ביהדות, פרקי אבות וכו’
רות רוט הגיבה לפני 3 שנים, 2 חודשים 5 חברות · 4 תגובות -
4 תגובות
-
חברה חדשה
יש כאלה שעוזר להם מאד ראשי תיבות כדוגמת יקנה”ז הידוע= יין קידוש נר הבדלה זמן (כנראה שגם חכמינו השתמשו בטכניקה הזו..),
או דוג’ שעלתה לי עכשיו: חמשת התלמידים של ריב”ז לפי הסדר: אייש”א= אליעזר בן הורקנוס, יהושע בן חנניה, יוסי הכהן, שמעון בן נתנאל ואלעזר בן ערך, ומעלותיהם לפי הסדר: באחי”ם= בור סוד שאינו מאבד טיפה, אשרי יולדתו וגו’…
אבל תמיד יהיו כאלו שיתבלבלו מרוב סימנים ויעדיפו לזכור בע”פ…
-
214מנהלת קהילה
שנה שעברה לימדתי ילדה בכיתה ז’ למושגים ביהדות.
היה לנו רק שלושה שבועות וב”ה הצלחנו.
קראנו מושג הסברנו אותו, ואז כתבנו אותו בכרטיסים יפים שהכנתי מראש כמשחק זיכרון.
כל תחילת שיעור שיחקנו את המשחק וכך תרגלנו וזכרנו.
כל כמה שיעורים היתי עושה שיעור חזרה.
ואז אומרת מושג והיא צריכה להסביר. או לחילופין אומרת את ההסבר והיא אומרת את המושג.
אם מלמדים מתחילת שנה זה הרבה יותר קל- יש מבחנים על כל פרק וכל קליטת החומר היא הדרגתית.
אפשר גם לשחק פנטומימה- אחרי שלמדתם כמה מושגים.
צריכים להראות מושג בפנטומימה והתלמידה צריכה להבין איזה מושג את מראה ולהיפך.
בהצלחה
-
חברה חדשה
אחת האסטרטגיות הידועות בפרט בשיעורי לשון היא הטסטרטגיה של שיבוץ בסיפור.
אם יש לה רשימה והיא משבצת אותה בסיפור זה מקל עליה.
כמו גם להבין את המושג ולא רק לדקלם אותו. לפעמים היא משננת ללא הבנה ואז מושג פשוט כמו “אנשי כנסת הגדולה” היא לא תדע. היא צריכה להבין מה זה הכנסת הגדולה, ממה היא הורכבה וכשהיאמבינה את זה היא יודעת מה זה המושג הזה.
הלמידה של המושגים סביב הנושאים היא שהמקלה ביותר. אני זוכרת שבעבר היו המושגים מסודרים לפי הא”ב (ד’ יעזור…)
בכל מקרה כאשר הבנות עובדות על הנילמד ולא רק מקשיבות זה מעולה, סוג של למידה משמעותית. ולכן כל מה שהציעו כאן עשוי להיות מעולה כמו: הצגות, פנטומימה, משחקי זיכרון וכו’.
בהצלחה!!
-
210חברה חדשה
מכירות את הנושא של ‘סגנונות למידה’?
אני אישית אוהבת את החלוקה לסגנונות: חזותי, שמיעתי, קינסטטי.
לבנות עם נטיה לסגנון שמיעתי (ולמעשה העצה יכולה להתאים גם לבנות אחרות) –
הצעתי להקליט את עצמן ולהקשיב להקלטות תוך כדי שטיפת כלים, במיטה לפני השינה,
וכו’…
גם המצאת שירים (על סדר הפרשות, לדוג’: ‘שיעורי בית’ שהתלמידה קיבלה לשבת היה
ללמוד בעל פה את המנגינה שהתאמנו לספרי התנ”ך והפרשות, ושמעתי משוב חם מאד
מ’מקהלת’ הילדים – היא הגדולה, היתה אז בכיתה ז’, ובלעה”ר בית ברוך).
לגבי הקלטות: מתאים גם ל’חוץ’ בהיסטוריה – ישבתי עם תלמידה ולאחר שלמדנו חומר
הסברתי אותו שוב תוך כדי שמכשיר ההקלטה פועל והיא רואה ומבינה אותי. אח”כ היא
שמעה את ההקלטות (ויש לי, אם מישהי מעוניינת. לא על כל החומרים, ובעיקר
בהיסטוריה ישראלית).
ברוך ה’ היא עברה את מבחן החוץ למרות התחזיות הפסימיות (עד כדי שכשהתקבלו
התוצאות, אמרה לי המורה שלה: אם הייתי יודעת שככה היא תצליח במבחן חוץ, הייתי
מגישה אותה בציון גבוה יותר. הצלחה יחסית כמובן, של 60 ולא 50, ועדיין…)
Log in to reply.