בעיות משמעת!
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ בעיות משמעת!
-
בעיות משמעת!
פורסם ע"י עדן יאמין גרפיקה on 12/09/2024 ב9:26 pmמעלה שאלה שמניחה שמי עובדת עם ילדים יצא לה להיתקל בזה…
מה עושים עם בעיות משמעת קשות…לפעמים הדרך של ההסברים והשיחות האישיות לא עוזרות ולדרך היותר קשה זה פחות כיף להגיע אשמח לשמוע מנשים מקצועיות ממני מה עשיתם שניתקלתם בחוצפה מאוד רצינית או אלימות כלפי החברות בגן…וכמובן שזה אחרי הרמת קול בצורה ברורה וגם הפסד של הפעילות שהיתה אבל עדין אני מחפשת עוד עצות…אשמח לתגוגות אפשר גם באישי…תודה ענקית!
א טב-אל הגיבה לפני 3 חודשים, 2 שבועות 6 חברות · 6 תגובות -
6 תגובות
-
162חברה חדשה
לפעמים הקושי מגיע מאיתנו, שאנחנו לא בטוחות בעצמנו ובדרישות
או לא בטוחות שבאמת הילדים יקשיבו לנו,
ואז הקושי בסמכות הוא כללי, ויש מה לחזק אותו ע”י חיזוק הבטחון העצמי,
קל לדבר, אבל זו עבודה יותר תהליכית ופנימית, כותבת ממש בתמצית:
לשבת עם עצמי (בבית), ולבדוק מה היה לי קשה
איך הרגשתי וכו’
ואז לתת הבנה לקושי והערכה על מה שכן עשיתי. זה מרגיע
ואפשר מעבודה טובה כזו – ממש לצאת מחוזקות יותר ורגועות יותר מול הילדים.
ולפעמים, מדובר בילד באמת מאתגר יותר מהרגיל, ואיתו הרבה דברים לא עוזרים
כמובן שיש כאן מה להיכנס לעובי הקורה… ולראות היכן הקשיים שלו
ואולי הוא מרגיש מאד נחיתי , או אין לו חברה וכו’
אבל באופן כללי:
ילד כזה זקוק ליותר הבנה פנימית רגשית, וגם קצת לקשר יותר אישי (אם אפשר לתת לו את זה
זה היה מעולה, זה יכול ממש לשנות אותו), ולהאמין שהוא יכול אחרת.
הרבה הצלחה!
-
1118חברה חדשה
אני חושבת שיש היום עודף הכלה,
ושיחות על גבי שיחות והרבה דיבורים ומעט מעשים,
ילדים היום במרכז העולם ועל כל דבר יש פחד לפגוע/ ללחוץ מידי/ להרוס וכו’
לקחו את המשמעת ועשו ממנה קציצות,
צריך לעשות שיחות- אבל לא שיחות הכלה אלא שיחות הבהרה חד משמעיות,
עם תוצאות ישירות למעשים שאינם ראויים.
ה”פוצי מוצי” הזה וכל משפטי “האני מאמינה בך…”
“את מהממת ומיוחדת ולא מתאים לך”… וכו’
אלו משפטים יפים וטובים רק לאחר שהגבול והקוים האדומים ברורים!
אלו לא שיחות לתחילת שנה!!!! שאז צריך לבנות משמעת וסמכות .
שיחה ברורה מה הקווים ואיפה הם עוברים ומה התוצאות וההפסדים ממעשים לא טובים
היי… יש שכר ועונש, גן עדן גיהנום- בעולם של היום יש רק גן עדן חס ושלום שילד ידע שיש עונש
רק מבצע, ופרס ועוד טוב ורק רודפים אחריו לתת לו עוד “טוב“
וגם שהוא כהר מקיא מכל ה”טוב” וכבר לא יודע מהל עשות איתו – עדיין אולי לא עשית מספיק ועוד שיחה
ועוד מבצע שווה,
השחתה של המידות- תסלחו לי על החריפות .
מילים טובות, מבצעים, פרסים, שיחות מוטיבציה, העלאת דימוי עצמי וכו’ הכל טוב וברור כאשר ילד יודע טוב מאוד
מה הגבול, ושאת זו שמנהלת את העיניינים בידע ומקצועיות ואחריות.
רק ככה את יכולה לתת לו ביטחון שלווה ורוגע בלי שהוא יצטרך כל הזמן לנסות ולבדוק
ולערער ולהרעיד את כל אמות הסיפים שלידו ושלא לידו.
מקווה שהועלתי
-
72חברה חדשה
יש שני סוגים של בעיות משמעת
בעית משמעת רגילה בתחילת שנה- ילדים שמנסים ותמיד ינסו את הגבולות. לצד אהבה רבה והכלה חייבים לתת תוצאה לכל מעשה!
בעית משמעת מהותית בגדר הפרעה . רובה להפרעת התנהגות ויש עליה אפילו אבחון בdmc
כדאי לתעד את רצף ההתהגויות לעצמך בציון תאריכים ולעמוד בקשר עם יועצת המוסד, תוך כדי הדגת התדירות ואופי ההפרעה- אלימות, התמרדות וכו’.
בהצלחה רבה!
-
72חברה חדשה
מוסיפה כמובן מה שידוע לכולם.
גבולות ברורים ותוצאות ברורות למעשים תורמות לתחושת הביטחון וההגנה של הילדים.
מענין לציין שילדי גן נהנים בגן יותר דווקא אצל הגננות החזקות ו”הקשוחות” כביכול. (מנסיון של הורים רבים)
הם מרגישים שהגננת מנהלת את היום והגן ולא הילדים…
-
214מנהלת קהילה
עדן יקרה
בדיוק כתבתי שבוע שעבר על הנושא ברשימת הגננות שלי
אכתוב לך בקצרה את משנתי בנושא
1. כללים ברורים- את מחליטה על כמה כללים ברורים- שאין מצב שעוברים עליהם,
ממש מתרגלת עם עצמך עבודה להבין שזה לא אפשרי לעבור עליהם. (כמו שלהדליק אש זה קו אדום)
2. הנגשת הכללים לילדות הגן- אחרי שהחלטת על כמה כללי יסוד את מיידעת את הבנות,
תולה את הכללים במקום בולט בגן, מדברים על הכללים, מציגים אותם ועושים כל מיני פעילויות להטמעה.
אחרי שאת בטוחה בעצמך הגן כבר יהיה יותר רגוע
המלצה שלי לחשוב לפני הבעיה מה תהיה התוצאה
למשל ילדה מרביצה בגן- יש תוצאה ידועה מה קורה לילדה שמרביצה,
לפעמים רק את יודעת אבל השלווה שאת מקרינה בשליטה במצב מועברת הלאה.
הילדות מרגישות שאת בשליטה וא”א לסובב אותך
בהצלחה רבה
-
חברה חדשה
עדן שה’ ישלח לך הצלחה ונתח!
יש אין ספור כלים ופתרונות. אפשר להציע אות כולם…
אבל מה שחשוב באמת זה לעבור כמה קורסים בתחום. שם, במקום לקבל טיפים את מקבלת כלים.
גננות נתנו לי את כל הטיפים שבעולם, טיפים שעזרו לחצי שנה/שנה. הדברים שמחזיקים יותר אלו בעיקר הלימודים החוזרים והנשנים. מלמדים אותך על דרכי התמודדות תוך כדי שאת מתנסה בשטח. את שומעת שאלות של סטודנטיות אחרות ומקבלת ידע עדכני. ובאופן כללי ההיקף החברתי בגננות זה דבר מצויין. כשאת הולכת לקורס מתחום שכבר שמעת פעם אחד – זה לא דומה בכלל לפעם הראשונה. הפעם הראשונה היא יותר כמו היחשפות לנושא, הפעם השניה היא ההעמקות האמיתית, בה את כבר יודעת על מה מדובר ומרגישה שולטת בעניינים.
הייתי נשמעת בדיוק כמוך לפני שלוש שנים, אז נראה שאת על המסלול : )
טוב שאת שואלת, יש כאן לחברות מה לחדש.
את נמצאת גם בתחילת שנה. אחרי החגים הילדים יתבגרו פתאום באופן משמעותי. בעזרת ה’ יהיה לך הרבה פחות מאתגר.
Log in to reply.