שלום בתיה,
רוצה לדייק, בעיית אחסון- אינה קושי בזכרון.
כשקיים קושי בזכרון, אחת מדרכי העבודה יכולה להיות באמצעות לימוד אחסון וקידוד המידע באופן כזה שיסייע בזכרון, שליפה ועוד.
בדברייך את מתארת התנהלות איטית ובעצם עיבוד מידע איטי.
כמו כן, מדברייך נשמע קושי בארגון המידע, ואולי גם קושי בהתארגנות עם הגוף.
את מציינת שהוא משתמש באסטרטגיות אך הן אינן יעילות עבורו, ולעתים אף לא תפקודיות (כלומר, משתמש באסטרטגיה כדבר בפני עצמו ולא כחלק מהשלם על מנת להעביר את המסר שמעוניין שיעבור).
אני שומעת מהתיאור, קשיים בתפקודים ניהוליים, אך קשה לאמוד מכיון שהתיאור חלקי מאד וקשה ללמוד ממנו.
המלצתי:
1) בשלב זה, קודם כל לנסות לשים לב לאופן ההתארגנות הכללית שלו בתחילת שיעור, לבצע הוראות, להוציא חפצים נחוצים, בסיום מטלה וכד’
2) לנסות לשים לב למרכיבי תקשורת נוספים כמו אוצר מלים, יכולת תחבירית של ניסוח משפט תקין בע”פ, ואף שימוש במחוות ותנועות גוף, שימוש במוסכמויות חברתיות, התנהגות תואמת מצבים חברתיים וכד’
3) קשיי שליפה- עבודה של קלינאית תקשורת. לפנות לאבחון של קלינאית בנושא, אפשר דרך הקופה או מכון התפתחות הילד (תלוי בגיל שלו)
4) קשיים בתפקודים ניהוליים יכולים להצביע על הפרעת קשב או לקות למידה אחרת. לפנות להערכה של מרפאה בעיסוק בנושא, או לבקש אבחון כללי של התפתחות הילד. אבחון כללי מקיף את כל תחומי התפקוד כולל תקשורת, ריפוי בעיסוק (לימודים, השתתפות חברתית, משחק), רגשי וכו’.
מקווה שעזרתי,
תמר