בקשת מידע אודות: ניתוח התנהגות
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ בקשת מידע אודות: ניתוח התנהגות
-
בקשת מידע אודות: ניתוח התנהגות
פורסם ע"י מיכל וילמן יעוץ אימון והנחיה on 31/07/2022 ב12:17 pmאשמח לשמוע (עבור קרובת משפחתי):
שמעתי על לימודי “ניתוח התנהגות” / באחד הסמינרים החרדיים בירושלים:
אשמח לשמוע ממי שמבינה ומכירה את התחום:
א. כמה הוא מבוקש בעבודה? האם ע”י מוסדות משלנו (ולא רק פרטי)? ומהו גובה השכר הממוצע בשוק?
ב. כמה זמן נמשכים הלימודים? פרוט על זה למי שיודעת יועיל מאד
ג. מהן האופציות ללימוד מקצוע זה במוסדות חרדיים? ומהו גובה התשלום עבורו
בתודה מראש לכל העונות
בברכה
מיכל וילמן
שרית מדמוני הגיבה לפני 1 שנה, 6 חודשים 13 חברות · 23 תגובות -
23 תגובות
-
אני רוצה לענות לך בתור אמא לילד מיוחד שנזקק לשירות הזה (ולא בתור אשת מקצוע)
התחום הזה הוא נצרך וחשוב, מהותי והכרחי לקידום הילד
כל מוסד לחנ”מ או שילוב, שרוצה לקדם את תלמידיו
לוקח מנתחת התנהגות לקביעת מטרות לטיפול בילד.
מה שחשוב לי במיוחד לומר:
בתחום הזה כמו בכל תחומי ההוראה הניסיון הוא הדבר החשוב ביותר.
כן. אני כותבת שוב, הניסיון הוא הדבר החשוב ביותר
אפשר ללמוד כללים, רעיונות, וכו’…
אבל הניסיון בשטח זה עיקר היכולת.
תמהני שמלמדים את הנושא הזה בסמינרים לבנות חסרות ניסיון בחינוך מיוחד
ולצערי הרב התוצאות בשטח!!!!!
כשמגיעה לגן/כיתה מנתחת התנהגות צעירה
היא מלאה ברצון טוב, איך אין לה מספיק כלים להתמודד מבחינה מעשית!!!!!
היא מתוסכלת והילדים לא מתקדמים
אם הייתי יכולה לשנות את העולם , הייתי נותנת תעודה רק אחרי ניסיון של חמש שנים לפחות בתחום
כדי להצליח ולראות בשטח, צריך הרבה הרבה הבנה בעולם של החינוך מיוחד.
יודעת על הרבה צעירות שהתחילו ונשרו.
בהצלחה רבה רבה רבה.
-
תודה על התגובה!
אני קצת מכירה את הנושא הזה,
כי בתי עבדה מול מנתחת התנהגות מקצועית מאד
והרושם שלי היה : שחשובה מאד הבנה לנפש הילד
כדי להתקדם איתו יפה
וכמובן – חשוב מאד לקבל הדרכה
האם הדרכה למי שמתאימה באישיות שלה, לא תעזור?
-
אני חושבת שכן.
כמו בכל תחום אחר (מרפאה בעיסוק, קל”ת מטפלת רגשית, עו”ס) ההדרכה בתקופה הראשונה הכרחית.
מאמינה שמי שיש לה גישה יכולה להצליח מאד
לדעתי צריך הכרות רחבה מאד עם עולם החינוך מיוחד
ויכולת ניתוח וירידה לפרטים
וגם חוש שישי כזה, כי הדברים לא ממש מוחלטים
כל ילד מיוחד או ילד שזקוק לקידום
הוא ממש חד פעמי, ואין בזה נוסחאות
-
שלום מיכל,
בקשר לשאלך ממה שאני יודעת ניתוח התנהגות הוא מקצוע ממש חם היום.
זה נכנס גם לבתי ספר שלנו, יש שעות לכך.
ולא רק בבתי ספר של חנ”מ.
התשלום הוא כמו שעת הוראה +20%
והלימודים הם שלוש שנים.
בהצלחה
-
-
תודה
שאלה נוספת למי שיודעת:
האם גם למוסדות נוספים, לא רק של חנ”מ מבוקש מקצוע זה?
-
כן,
יש לזה שעות מסודרות ג לבתי ספר של החינוך העצמאי וגם של הרשת.
-
-
חשוב לי להדגיש בנוסף לנאמר,
שכמובן שנצרך ניסיון רב בעבודה ההתנהגותית
אך מלבד זה חשוב לעבוד בצורה אינטגרטיבית:
כדי לטפל בבעיות התנהגות לא מספיק ללמוד ניתוח התנהגות
אני עובדת גם עם C.B.T ו- D.B.T וכלים נוספים.
ומקבלת הדרכה שוטפת.
חשוב לראות את הילד מכל ההיבטים:
להתייחס להיסטוריה ההתפתחותית שלו מגיל הלידה, לבדוק את המערך המשפחתי, לבנות מעגלי תמיכה מתאימים,
לעבוד בשיתוף פעולה עם ההורים והצוות החינוכי.
ועוד עקרונות חשובים בעבודה בתחום הזה.
וכמובן ידע וניסיון רחב להבדיל בין בעיות התנהגות לקושי בויסות למשל.
בהצלחה רבה!
אפרת מהרשל
“עוגן להורים”
-
שלום לך
אם יורשה לי להגיב כמנתחת התנהגות בפועל
בסמינרים יש שני מסלולים יש מסלול לבנות הסמינר הצעירות שכולל שלוש שנות לימוד מסיביות עם המון התנסות מעשית מודרכת ולאחר הלימודים רובן של הבנות הולך לעבוד באוכלוסייה המיוחדת עם הדרכה מקצועית לאורך כל העבודה, מנתחת התנהגות מתחילה עובדת עם הדרכה!
לעומת מסלול של השתלמויות לנשים שבאות עם ניסיון קודם בהוראה וכדומה והלימודים הם שנתיים המכילים בתוכם התנסות מעשית מודרכת ולאחר הלימודים הנשים פונות לאפיקים שונים אך גם הן מלוות בהדרכה לפחות בשנים הראשונות!
באוכלוסייה המיוחדת הצעירות שמקבלות הדרכה עובדות יעיל ומקסים כי ניתוח התנהגות הוא כלי מדעי שעובד עפ”י כללים ברורים ולא עפ”י המחשבה של המנתחת התנהגות
בכל אופן אשמח לענות על כל שאלה
בהצלחה לכולן!
-
עדיין ברור שגם אשת חינוך ותיקה יכולה לא להתאים לתחום- גם עם הדרכה- מניסיון!
אם מחפשים מנתחת הנהגות חשוב לדעת “שיש לה את זה”!
-
ולגבי הביקוש- בבתי הספר של החינוך העצמאי לוקחים לתלמידים בסל אישי (בשכיחות נמוכה)
הבסיס של התשלום הוא על שעת הוראה פחות או יותר.
-
מודה לך על המענה!
אני מבררת עבור בחורה שסיימה שנתיים הוראה (ועוד התמחות), ודי מתוסכלת ממה שהולך בחיפוש העבודה בתחום זה…
ולכן, חושבת על לימוד מקצוע שמתאים לה (מאד מתאימה לקשר עם תלמידות ומאד מבינה בנפש וכד’), אך עם תקן ולא עם מציאות הזויה כזו של חיפוש עבודה בהוראה
ולכן רוצה לדעת:
א. האם זהו מקצוע מבוקש? האם תיהיה בו עבודה?
והכוונה לא במגזר הפרטי אלא הציבורי: בתי ספר וכד’
ב. היא סיימה כעת ו’, היכן כדאי ללמוד את זה? ומה כוללים לימודים אלו? (כמה שנים? כמה ימים בשבוע? וכד’)
היא גרה בב”ב, אך תיהיה מוכנה גם ליסוע לירושלים
תודה מראש!
-
מיכל,
לדעתי זה ממש לא מתאים לבחורות צעירות.
זה מקצוע שצריך בשבילו הרבה חוכמת חיים וניסיון.
מתחככים עם הרבה קשיין והתנהגויות מאתגרות.
יש סמינרים שמגבילים רק מגיל 30 את הלימודים.
זה בערך כמו שבחורה שסימה ו’ תלמד יעוץ או טיפול.
לפחות כך זה מרגיש לי.
-
א. מקצוע מבוקש מאוד בחנ”מ – היא צריכה לחשוב אם היא מסוגלת לעבוד עם האוכלוסיה הזאת
ב. אתי סיני – הרכזת של הלימודים האלו למגזר החרדי מטעם וינגיט פותחת שנה הבאה בוולף קבוצה מיוחדת לצעירות מגיל 21-25 שיהיו מכווננות לעבוד על חנ”מ ששם באמת יותר מתאים צעירות. המבוגרות הולכות בדרך כלל לבתי ספר רגילים. הלימודים כוללים יום אחד בשבוע. בשנה הבאה כנראה ראשון או שלישי מחמש בצהריים עד עשר ושנה לאחר מכן כאלו לימודים פלוס יום אחד של סטאז’ בבוקר
אם היא רוצה מספרי טלפון וזה שתפנה אלי בפרטי
-
-
אחרי כל הדיון [הישן] כאן, אני עכשיו בדילמה הזאת,
אני בת 30 עובדת כבר 9 שנים בתחום החיוך המיוחד, בשנים האחרונות בשילוב בגנים ובתי ספר רגילים, אני מאוד מצליחה ב”ה, האם הייתן ממליצים לי ללכת על זה?
גם שמתי לב שהשכר הוא בסביבות 60-70 לשעה, זה לא קצת לעומת מטפלות רגשיות וכדומה?
-
בנתיים יכולה לאמר לך:
א. הבת שלי מרוצה, נראה שהלימודים מאד רציניים
ב. חסר בזה עדין כח עבודה, אז זה דבר בהחלט טוב
ג. מטפלת רגשית זה משהו אחר לגמרי, פה את מקבלת ממקומות עבודה רשמיים תקנים
ואם תרצי בהמשך, תוכלי גם לעבוד פרטי. אבל הרעיון הוא – שיש לך כאן תקנים
וגם יש יותר סיכוי להתקבל להוראה רגילה – למי שרוצה (בעיקר בהמשך, בגיל יותר מבוגר קצת)
-
מלי, מטפלות רגשיות העובדות דרך משרד החינוך, בבי”ס ובגנים, לא מקבלות יותר מזה. זה תלוי כמובן בדירוג ובוותק.
בכלל, בשירות הצבורי השכר של מטפלות רגשיות ממש אינו גבוה.
-
אני יודעת שרב מקומות הלימודים דורשים ותק בהוראה של כמה שנים.
מנסיון, אין כמו השתפשפות בשטח כדי להבין יותר טוב את המהלך בכיתה
מי שלא התנסתה בפועל בללמד כיתה שלמה תביא תוכניות לא רלוונטיות!
לא כל מה שגרנדיוזי בדיבורים אפשר לקיים בשטח!
-
יש אופציה בהשתלמויות בוולף
יש לי חברות שלומדות בלדעת חכמה, בהתמחות, נהנות מאוד.
מוסיף המון גם להוראה
כמו בכל תחום צריך ניסיון…
אולי תשאלי גם בפורום של הטיפול
-
אגב הדיון (הדי ישן…), אולי מישהי יודעת לענות לי האם שעות נ. התנהגות בבי”ס של חינוך מיוחד נכלל בשעות הוראה או אולי שעות הכלה, או משהו אחר?!
זה נחוץ לי מאוד!!!
-
בבתי ספר רגילים יכול להכלל בשעות סל לתלמידים בשכיחות נמוכה.
אם יש גם תעודת הוראה כמובן
-
-
האם בתואר במדעי ההתנהגות לומדים ניתוח התנהגות גם?
Log in to reply.