אני מצטפרת למיכל.
מצד אחד, אי אפשר להקפיא את הלמידה לחודש וחצי (ע”ע תשפ”ב – פעמיים ראש חודש אדר, פורים קטן, שושן פורים קטן, פורים, שושן פורים וכו’…).
מצד שני, כמורה מקרוב אני מכירה אתהאפשרות לשלב את חודש אדר בלמידה עצמה, כמובן לא בכל שיעור, אבל היכן שאפשר לעשות את זה בכיף!
לדוגמה: במקצועות העברית והאנגלית זה קל ביותר כי אנחנו מדברות על יצירות ומילים.
דקדוק – להטות שורשים כמו השורש: צ.ח.ק, / ש.מ.ח / ח.פ.ש וכו’.
תחביר – כמורה לתחביר למשל (בתיכון), מראש חודש אדר עד פורים ניתחנו בדיחות או משפטים מצחיקים. בבדיחות אין נושא ונשוא, תיאורים ולוואים??? הבנות כתבו בדיחות על הלוח ואנחנו ניתחנו אותן.
אוריינות – להביא קטע הומוריסטי ולעבוד עליו. כמו הקטע הבא:
למרXת שזהX מחשב ישן, הXא עXבד לא רע, חXץ מאשר אXת אחת.
קיXXינX פעמים רבXת שהמחשב יעבXד בצXרה מXשלמת.
אXמנם כל האXתיXת מלבד אחת אינה עXבדת בצXרה מXשלמת, אבל העXבדה שרק אחת אינה עXבדת עXשה את ההבדל.
לפעמים נראה לנX שכל קבXצה אX צXXת אX עסק הXא כמX המחשב שלנX – לא כל אנשי המפתח פXעלים כפי שצריך, אתה עשXי לXמר, ” אז מה אני רק בן אדם אחד. אני לא יכXל לעשXת הרבה הבדל.” אבל כדי שהקבXצה שלך, אX הצXXת, אX העסק יפעלX בהצלחה דרXשה השתתפXת של כל חבר.
בפעם הבאה שתחשXב שהתרXמה שלך אינה חשXבה זכXר את המחשב שלנX XאמXר לעצמך, “אני איש מפתח Xאני דרXש מאXד”.
אתה חשXב!
אנגלית – כמו בעברית רק בשפה שונה.
בתכנון השנתי כבר ניתן לחשוב על הדברים מראש. חוצמזה, שזה ממש לא נורא אם הגבולות יזוזו מעט בגבול המותר. בגדר “קדש עצמך במותר לך”…
לדעתי, אם התלמידות רואות שהמורה זורמת איתן, הן יזרמו איתה בהתאם ולאתעשינה שטויות…
(זה לא נעים לומר, אבל כמורה הייתי מורה שידעה די לעשות להן כיף ובאמת היה כיף גם בשיעורים עצמם, אבל הגבולות אצלי היו ברורים ברורים ועבים עבים!)