שלום לך,
בתור אמא את לא יכולה להגדיר אם לבת שלך יש הפרעת קשב או לא. גם לא לפי התלונות של המורה. ילדה שלא תמיד מתרכזת עדיין לא אומר שיש לה הפרעת קשב. את צודקת שאת לא רוצה מיד ללכת על טיפול תרופתי. יש הרבה מה לעשות לפני שרצים לכיוון הזה.הרבה מאוד ילדים מוגדרים כבעלי הפרעה ומדי הרבה ילדים מקבלים ריטלין בלי סיבה אמיתית.
קודם כל שימי לב ממתי התחילו התלונות על חוסר ריכוז. זה כך מתחילת שנה? איך היה בכיתה א’? את יכולה להצביע על משהו מסוים שהתרחש לאחרונה (או מהזמן שהתחילו התלונות?) את רואה בבית הבדל בילדה , היא מתנהגת באופן שונה ממה שהייתה רגילה? בבית את גם שמה לב שהיא לא מרוכזת? לא מסיימת מטלות, לא ‘שומעת’ כשאת מדברת אליה, כל דבר לוקח לה הרבה זמן לבצע?
אני עובדת עם ילדים עם קשיי קשב וריכוז דרך משחק. אני מתאימה משחקים או פעילויות ספציפיות שמחזקים את האזור האחראי על הקשב במוח .הפעילות הזאת עושה את אותה פעולה שעושה הריטלין למוח – יצור של דופמין.במקרה של עבודה על קשב- נעשה הרבה פעילות גופנית. כך המוח לומד לחזק את התדר הסנסו -מוטורי בעצמו ,מה שישאר לאורך זמן לעומת הריטלין שמשפיע רק בזמן שהתרופה בדם ולאחר מכן ההשפעה מתפוגגת.
אני יכולה להציע לך פעילות פשוטה שתוכלי לתרגל כל יום עם הילדה במשך 10עד 20 דק’ ביום. התרגיל הזה מגדיל את הערנות הסביבתית של הילד ומשפיע על הקשב שגם קשור למרחב של הילד.
תנפחי 2 בלונים. הילדה צריכה לזרוק את שתיהם באוויר ולדאוג להשאיר אותם למעלה בלי שיפלו על הרצפה. צריך לצורך כך תשומת לב מרוכזת למרחב סביבה . זה יכול להיות מאוד מאתגר בהתחלה אבל תמשיכו לתרגל כל יום עד שהיא תתקדם ותצליח לפחות רצף של 20 דפיקות על הבלונים (מלמטה- כדי לשמור עליהם באוויר)
אם תתמידי בתרגול יומיומי (את יכולה לפנות אלי באישי כדי לקבל עוד רעיונות) את תראי בעז”ה אחרי תקופה שיפור בריכוז של הילדה!
הרבה הצלחה ונחת.
נחמי