וועדת פילוח תמיכת מיועדת לתלמידים שעברו וועדת זכאות ואיפיון, והוחלט שהם ישארו במסגרת הרגילה עם סל שעות אישי.
השעות מתחלקות לשלושה חלקים: הוראה, טיפול וסיוע. משתתפים בה: צוות בית הספר: מנהל/ת, מחנכת, מורת ישלוב, יועצת והורים.
הפילוח, כשמו כן הוא, מפלח ומחלק את השעות שהוקצו בוועדה בהתאם לצרכים של התלמיד.
בקושי לימודי שעת הוראה תסייע בוודאי. השעה מתוקצבת על ידי המעסיק של בית הספר. כדי לנצל את כל השעות ויש לכן יותר מתלמיד אחד ניתן לקבוע שיש חלק מהשעות כלמידה קבוצתית עם תלמידים נוספים שזקוקים לתמיכה.
בקושי תפקודי ניתן להביא אנשי מקצוע כמו טיפול רגשי, קלינאית תקשורת או מרפאה בעיסוק. רק שעליך להתחשב בכך שמדובר אולי בשעה אחת לילד, והשאלה היכן ממוקם בית הספר והאם תצליחי למצוא איש מקצוע שיגיע לשעה אחת, אלא אם כן יש לכם תלמידים נוספים ואז יש כמה שעות או שיש מטפלת שנמצאת קרוב ולא יהיה אכפת לה להגיע לשעה אחת. השעה מתוקצבת על ידי המעסיק של בית הספר.
בקושי התנהלותי בלמידה ניתן לנצל את השעות על ידי סייעת אישית. רק ששעות הסייעת הן פי 4 מהשעה שנקבעו. למשל אם אתן מחליטות לקחת שעתיים לסייעת, יהיה לתלמיד 8 שעות סייעת. השעה מתוקצבת על ידי העירייה.
טיפ: כדי להקל על החלוקה של השעות עובדים בוועדה עצמה על המחשב הפורטל של פילוח תמיכות, כך השעות מתחשבות מיד תוך כדי עבודה.
מקווה שגם עזרתי ולא רק חפרתי… 😉