כאחת שעברה מספר רב של ועדות בשנה שעברה עם יורית קצת אה… כמו שאומרים…
סתם שתדעי, לא תמיד היורית שיוצרת קשר בהתחלה היא היורית בועדה, לפעמים זאת מישהיא אחרת.
אז תתפללו הרבה שתפלו על משהיא טובה…
סתם כדאי, להיות בקשר טוב עם היורית לפני זה שתהיה מוכנה. כדאי לפרגן לה ולמצוא דרך להחמיא זה תמיד שובר מחיצות:)
באופן כללי, חשוב מאוד!
לכל ילד יש חלקים טובים יותר וחלקים טובים פחות…
בועדה, חשוב לדבר, רק אבל רק, על על החלקים הטובים פחות. כמובן בצורה נעימה…
אבל ככל שאת משבחת את היכולות של הילד והתפקוד שלו את בעצם גורמת לו לקבל רמת תפקוד גבוהה יותר וממילא פחות שעות. (גם אם האבחנה טובה… מנסיון של 2 ילדים שהיו עם אותה אבחנה אך רמת התפקוד יצאה שונה בועדה…)
במקביל, כדאי שתשבי עם המחנכת והמורות שטיפלו בו ותראו שאתם יודעות בדיוק מה המצב שלו. בתפקוד בכיתה, בפרטני, בקריאה, בחשבון בהתנהגות, חברתי, רגשי וכו’ (כמובן שלנסות לדבר כמה שיותר על תפקוד לא תקין בכיתה וצורך יותר בפרטני… כל דבר קטן תספרו…)
ותיצמדו לאבחנה של הילד. אם אתם מעבירים אותו על אבחנה רגשית תדברו את הקושי הרגשי: חרדה?-איך זה מתבטא בביהס? איך התפקוד עם החברים בגלל זה, וכו’. בעיות התנהגות?- כנ”ל.
חשוב להגיד הרבה שאם לילד יהיה סיוע צמוד זה יעזור לו. ז”א העזרה שקיבל עד עכשיו מקדמת אך עדיין זקוק לשעות רבות נוספות.
כמו כן, תהיינה מוכנות לשאלה מה עשיתם עד עכשיו?
ז”א תייחצנו את עצמכם על כל דבר קטן שעשיתם- שיחות, התאמות בכיתה, הורדה מהכנת שעורי הבית, שעורים פרטניים, תיווך נוסף וכו’. כל דבר קטן שעשיתם…
שלא יוכלו לבוא אליכם בטענות אבל לא עשיתם מספיק…
והכי חשוב! תפילה לסיעתא דשמייא!!!
בהצלחה!!