ילד שמדבר בהברות

קדם Forums הוראה למידה ועזרים ילד שמדבר בהברות

  • ילד שמדבר בהברות

    פורסם ע"י מוריה נפתלי  צילום ומולטימדיה on 20/05/2022 ב9:07 am

    הבן שלי בן שנתיים וחצי
    מדבר לרוב בהברות ובהפסקות בין משפטים
    הרופא ההתפתחותי בטיפת חלב שלח אותי עם פניה לקלינאית תקשורת
    אני רוצה לבהיר שרופא זה קצת לחוץ זה לא פעם ראשונה שהוא מלחיץ סתם
    בכל אופן גשתי את כל טפסים וכו’ אבל כולם סביבי כולל גננת טוענים שזה שטויות ושוא מדבר מצוין
    את הגננת שלו הייתי צריכה לשכנע לחתום על טופס כי היא טוענת שוא מדבר יותר טוב מכל ילדים בגן
    אני מבהירה יש לו עוד שני ילדים בני גילו (קצת יותר) בגן זה חחחח
    שאלה שלי האם להילחם או שקצת לחכות
    ואם באמת לחכות אם יש למישהי המלצה לתת לי בנתיים לעבוד איתו בבית
    נ.ב יש לו אוצר מילים נרחב אבל בגלל הדיבור בהברות והפסקות בין משפטים לפעמים קשה לי להבין אותו
    והוא ואני מתוסכלים מזה מאוד, למרות שעדין לא קורה הרבה

    מוריה נפתלי הגיבה לפני 2 שנים, 5 חודשים 4 חברות · 6 תגובות
  • 6 תגובות
  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    21/05/2022 ב10:02 pm

    מוריה, שבוע טוב,

    ילד בן שנתיים וחצי אמור לדבר פחות או יותר, אך זה בסדר גם אם הוא נתקע לפעמים.

    לא הייתי ממליצה להילחץ, בפרט שאת יודעת שהרופא לחוץ קצת.

    הייתי מחכה עד גיל שלוש לפחות כדי לראות מה יקרה עד אז.

    מה שכן, במקביל הייתי בידקת את הפן הרגשי אם הדבר אינו נובע מחשש, לחץ, פחד וכדומה.

    בדיקה רגשית עשויה לסייע גם במקרה שיש במשפחה רקע של גמגום.

    אני מדגישה, אני ממליצה לבדוק את הפן הרגשי, כי לפעמים הסיבה נעוצה שם, אך הדבר אינו בהכרח.

    בשורות טובות

  • מוריה נפתלי

    צילום ומולטימדיה
    חברה
    21/05/2022 ב10:10 pm

    איך עושים בדיקה רגשית?

    • אהובה מליח

      טיפול
      חברה
      21/05/2022 ב10:53 pm

      זה מוקדם מידי לערוך אבחון רגשי לילד בן שנתיים וחצי.

      העבודה באה לידי ביטוי יותר בהתנהלות בבית; בחיזוק הביטחון העצמי, בפרגון, בעידוד לשיחה וכו’.

      נקודה נוספת וחשובה לא פחות היא השיח הנכון מולו. יש להדגיש לו כיצד יש לומר, אך חשוב שזה לא ירתיע אותו וינציח את הקושי שלו. לדבר איתו ברור, להדגיש הברות או רצף וכו’.

      מה שאני חושבת כרגע הוא שאם הדיבור שלו אינו רציף, יתכן שיש לערוך בדיקת שמיעה מקיפה.

      • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

        הוראה רכזות וחינוך
        מובילה
        22/05/2022 ב12:44 pm
        מנהלת קהילה בקדם

        מוריה,

        למה את מתכוונת כשאת אומרת שהוא מדבר בהברות?

        הוא מגמגם?

  • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

    טיפול
    חברה
    29/05/2022 ב12:22 am

    שלום מוריה,

    אני לא קלינאית וגם לא עובדת ישירות עם הגילאים האלה,

    ממה שאת מתארת מלמעלה לא הייתי נלחצת ונבהלת ולא רצה לטפל, וכן מחכה עד גיל 3.

    כן הייתי מדברת אליו בעצמי במילים שלמות ובשפה בוגרת ולא במלים של שפה תינוקית שלפעמים אומרים מילים לא שלמות או מעוותות. כן אפשר לספר לו סיפורים ולשים לב שהוא רואה את השפתיים כשמדברים אליו וכד’.

    כמו שכתבה לך כאן מישהי לפניי, וזה הבסיס לכל התערבות: בדיקת שמיעה מקיפה, אך לא רק. הייתי מבצעת בדיקה מקיפה אצל אף אוזן גרון כולל חשש לפוליפים, נוזלים, שקדים מוגדלים, מערות האף וכו’.

    כמו כן, גם בדיקת ראייה כדאי לערוך. בד”כ שולחים לשמיעה וראייה במקביל.

    מלבד זאת, כמה שאלות שיוכלו לכוון אותך אם אכן יש סיבה לחשש: איך הוא אוכל? ישן? חשוף לילדים בני גילו?

    ובצורה מפורטת יותר: האם אוכל הכל? איך מסתדר עם לעיסה? בליעה? ריור? האם הפה סגור ואסוף היטב או שיש רפיון, פה פתוח כשלא מדבר? משתמש בלשון כשצריך?

    האם ישן ברצף? מספיק שעות? עירני מספיק בשעות הפעילות לאחר שנת לילה או שינה של מס’ שעות? גדל מספיק מבחינה פיזית בהתאם לגילו?

    תנסי לענות על השאלות האלה ואולי לאחר מכן תוכלי להיות רגועה יותר או לחילופין להבין שיש דברים שדרושים בדיקה או תשומת לב עמוקה יותר.

    בהצלחה רבה!

    תמר

  • מוריה נפתלי

    צילום ומולטימדיה
    חברה
    30/05/2022 ב9:52 am

    הוא לא מגמגם יש לו שפה רחבה
    אבל לפעמים לא כל כך ברור ולפעמים קצת בהברות לדוגמא חתו להההה ואז ארוך כזה
    לא כל זמן אבל די הרבה
    וגם בנוסף או מרייר כשהוא עושה משהו ומתרכז הוא מתחיל לרייר
    תודה רבה על העינות

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן