כפל

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    23/11/2022 ב7:00 pm

    לחזור, ולתרגל, ולחזור, ולשנן, ולתרגל, ולתרגל, ולתרגל.
    מהניסיון שלי זה הדבר היחיד שעוזר באמת!
    מה שחשוב זה תרגול מגוון ומעניין, משחקים וכדו’…

  • רבקי טייך

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    23/11/2022 ב8:13 pm

    אני נתתי כל שיעור 5 תרגילים על הלוח

    מי שהצליחה לפתור כתבה על פתק את התשובות עד סוף קריאת שמות וקיבלה כרטיס

    של חוברת מאד יפה של כפולות

    וכל תרגול הם אספו עוד כרטיסים ובסוף היה תחרות בין כיתות

    כל התוכנית קניתי אצל מנחה למתמטיקה של החינוך העצמאי בשם שרה ברסלויער

    אם תרצי א ת הפרטים שלה תשלחי לי הודעה באישי

  • רבקי ליברמן ליברמן

    גרפיקה
    חברה
    23/11/2022 ב9:29 pm

    אני לא עובדת בתחום, אבל- זכור לי מאוד משחק מאתגר ונחמד שמורה עשתה לנו

    שתי בנות נעמדו והמורה זרקה תרגיל לדוג’ 9 כפול 8 הבת שאמרה ראשונה את התשובה נשארת לעמוד והבת השניה מתיישבת בחזרה כשבת אחרת נעמדת ומתמודדת מול זאת שענתה ראשונה, ושוב – תרגיל, מי שעונה ראשונה נשארת לעמוד ומתמודדת עם הבאה בתור, זה סוג של תחרות, ולבנות יותר חלשות ניתן לזרוק תרגילים פחות קשים (בלי שידעו כמובן…)

    המון הצלחה!!

  • רחלי

    טיפול
    חברה
    24/11/2022 ב9:42 am

    שמעתי מאמא של מטופלת שלי שהן למדו את זה גם דרך שיר קליט.

  • מורשה

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    24/11/2022 ב4:41 pm

    חשוב מאוד לשים לב שהבנות מבינות את משמעות הכפל, שתבנה שזו פעולה של חיבור חוזר של מספר נבחר ע”מ שיעזור להן בהמשך בשליפה. ניתן להכין איתן רצועה ארוכה שכתובים בה כל המספרים של כפולות 7 לדוגמא (מצרפת קובץ הסבר) כך יהיה בסיס לבנות לשליפה ובעז”ה יקל עליהן להבין. לאחר שמבינות ניתן לשלוח איתן הביתה משחק הזיכרון שבו מופיעים על מחצית מכמות הכרטיסים המספרים מ-1 עד 10 ועל המחצית השניה כל הכפולות של מספר נבחר. ניתן גם לקבוע זמן למשחק בזוגות בכיתה- מנסיון, דרך משחק בנות פתוחות ללמידה הרבה יותר וקולטות יפה.

    בהצלחה!

  • תהילה פ

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    24/11/2022 ב8:03 pm

    תודה לכולן על העצות.

    מישהי זרקה לי שיטה לכפל של מספרים 6-10 באמצעות חיבור האצבעות. היא לא זכרה לומר לי בדיוק איך זה עובד

    אשמח להרחבה ממי שמכירה.

    • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

      הוראה רכזות וחינוך
      מובילה
      24/11/2022 ב8:07 pm
      מנהלת קהילה בקדם

      אני לא מלמדת כפל,

      כי תחום ההתמחות שלי הוא קריאה.

      אבל מאוד מפריע לראות ילדות גדולות שמכירות את כל השירים בע”פ

      אבל שאת שואלת אותה שאלה כמה זה 9*7

      היא מתחילה לפזם לעצמה את שיר הכפולות.

      שירים הם דרך מעולה להקניה אבל חייבים להתקדם מהם לשליטה מלאה.

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    24/11/2022 ב8:30 pm

    לא מכירה את השיטה הזו, אבל יש כל מיני “טריקים”. יש אחת בשם שלומית לויט – עץ
    החשיבה, אמור להיות לה אתר. יש לה טריקים לכל כפולה.
    יש את הכפולות של 9 – שיש הרבה טריקים עליהן. אבל תכל’ס אין כמו תרגול!!! ועוד
    תרגול! במשחקים ובצורה מעניינת. אבל השירים והאצבעות הן רק עזרים בדרך לשליפה
    מהירה.
    מצרפת כמה דפי תרגול על כפל, תוכלי להשתמש בשמחה.
    אחד הדברים היעילים מאוד שעשיתי עם תלמידות, זה לתת להן רשימה של תרגילי כפל
    ולבדוק עם סטופר/טיימר כמה זמן לקח להן לענות, לדוג’, על 10 תרגילים. ואז
    ממוצע -כמה שניות לוקח לענות על תרגיל כפל. התרגול קידם תלמידות שהבטיחו שאין
    להן סיכוי לדעת את הלוח, מממוצע של 3 שניות לתרגיל, לממוצע של פחות משניה!
    (אם זה לא עלה טוב – תשלחי לי מייל [email protected] ואשלח לך חזרה).

    Attachments:

  • אפרת כהן

    כללי
    חברה
    26/11/2022 ב10:53 pm

    אני מלמדת את נושא הכפל רק לאחר שברור לי שהבת הבינה את המהות של הכפל !

    ראשית אני מביאה לה את לוח הכפל בשלמותו ומראה לה שמתוך 100 תרגילים היא צריכה ללמוד רק 50

    כי הרי כל תרגיל מופיע בלוח פעמיים 😉

    כעת אני מביאה לה דף עם 10 טורים – בכל טור כפולה אחת עם כל התרגילים ואנחנו מזריחות את התרגילים שהיא יודעת אותם בשליפה מהירה

    לרוב זה כפולות – 1.2.5.10

    את כפולות – 3,4 אני מלמדת במנגינה (ניתן להעזר בערכה של – שיר כפל, של נועה רפול, מותאם גם לבנים)

    את כפולות 9 אני מלמדת ע”י טריק באצבעות (פותחים את כל האצבעות ובכל פעם מורידים את אצבע לפי התרגיל, רגע כבר מסבירה 🤩- אני מקדימה ואומרת לבת שכמו שכותבים בחשבון ככה אני קוראת את התוצאה באצבעות – משמאל לאצבע שהורדתי זה ספרת העשרות ומימין זה ספרת האחדות

    ועכשיו דוגמא – בתרגיל 3*9 אני מורידה את האצבע השלישית ומקבלת מצד שמאל 2 ומצד ימין 7 = התוצאה 27 )

    עכשיו כבר מה נותר ? את כפולות 6,7,8 אני מזריחה את הכפולות שהבת יודעת לפי הכפולות האחרות

    וכך נשאר לה אולי 6-9 תרגילים לשינון

    ניתן גם להעזר בגלגל הצלה 5 – שהבת פותרת את התרגיל בעזרת כפולות 5 שיותר בשליפה מהירה יותר

    מקווה מאוד שזה יהיה לך לעזר 😌

    בהצלחה רבה !!!!!!!

    • שולי סרף | סטודיו SARAF

      גרפיקה
      חברה
      27/11/2022 ב12:00 am

      אויש אהבתי כ”כ! זה גם נותן הרגשה של “את הרב אני יודעת קדימה בואי נצליח את השאר” אלופה! קניתי!

      ואני רוצה להוסיף עוד נקודה, למחשבה….-

      הדבר החשוב בחשבון הוא ההבנה החשבונית.

      לימדת. נתת טריקים שטיקים ושירים וכו’. בחנת. ראית שהתוצאות טובות, מעולות! אבל כשאת שואלת אותה 8*9 היא לא שולפת לך בע”פ? לא נורא. הניחי לה. תתקדמי הלאה לנושאים הבאים.

      ואני אומרת את זה מתוך היכרות מעמיקה עם עצמי ועם לא מעט תלמידות… לא נתקלת בדיסקלקולית ולא באחת עם בעיית זכרון! אצל הרבה תלמידות לוח הכפל לא נקלט בע”פ. נקודה.

      לא יעזרו צעקות וגם לא שליחה לחדר הסגנית, לא פרסים ולא הפתעות. יעזור בהחלט להתקדם.

      בפועל אף אחת לא פותרת נוסחאות בלי מחשבון, ואם הגברת הקטנה לא תדע לוח הכפל זה לא אומרת שהיא לא תדע פרבולות או את אורך הצלע בגיאומטריה.

      אם אין לה בעיה בהבנה חשבונית תני לה לפתור בכל דרך שהיא. ודאי רק שהתוצאה בסוף טובה וזהו.

      [ואיך תדעי שאין לה בעיה? היא תדע להטיס לך תשובה מול לוח הכפל, תגיש לך תמיד בחנים טובים (בלי לוח מולה), תדע לפתור נכון בעיות מילוליות שמצריכות תרגילי כפל, וגם תדע למצוא את התוצאה אם צריך כמה פתרונות עד התוצאה הסופית…. בקיצור היא יודעת חשבון ומסתדרת נהדר רק לא שולפת בע”פ 7*6…]

      בהצלחה לכולנו!!!

  • y.y

    כללי
    חברה
    26/11/2022 ב11:07 pm

    אני עובדת פרטני, ויוצא לי לעבוד על מגוון תחומים ובינהם גם כפל.

    משהוו שאני עושה ועוזר מאד להרבה תלמידים-

    אחרי שהם יודעים את רצף הכפולות (בעזרת שירים\שינון וכו’)

    אני מראה להם שבכל רצף כפולות יש התחלה, אמצע, וסוף, ההתחלה זה המספר הראשון, הסוף האחרון והאמצע- זה תמיד החמישי.

    ההתחלה תמיד היא המספר של הכפולה, הסוף תמיד המספר של הכפולה פלוס 0, והאמצע יהיה תמיד חצי מהמספר האחרון (לדוג’ התחלה- 3 סוף- 30 אמצע- 15\ התחלה 8 סוף 80 אמצע 40) אנחנו מתרגלים את זה מעט והם קולטים מהר וזה נכנס להם לאוטומט.

    ואז אני מראה להם שמעכשיו הם יכולים לדעת בקלות גם את המקום התשיעי, (שהרי זה אחד לפני האחרון שאותו הם יודעים בע”פ) וגם את המקום השישי והרביעי (שהרי זה אחד לפני ואחד אחרי של החמישי שגם אותו הם יודעים בע”פ) וכמובן גם את המקום השני (שזה אחד אחרי הראשון)

    זה עוזר להם מאד למהר את הקצב, כי במקום לנסות לחשב על כל תרגיל מחדש לעבור את רצף הכפולות הם ישר הולכים להתחלה\ לאמצע או לסוף ומחשבים משם בקלות.

    (ולגבי המקומות השלישי והשביעי שנשארו- שלישי בדרך כלל הם מחשבים מההתחלה, ושביעי- מהאמצע או מהסוף)

    בהצלחה

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן