לימודי הוראה מתקנת
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ לימודי הוראה מתקנת
-
לימודי הוראה מתקנת
פורסם ע"י רבקי טייך הוראה רכזות וחינוך on 11/08/2021 ב7:03 pmשלום לכולכן וערב טוב …
איזה קבוצה פעילה יחסית, תודה לדבורה על כל הדיונים והחומרים(נראה לי שאנחנו מכירות מקבוצת הסמפיו לא?)
עכשיו יש לי שאלה קצת מענינת …
בעלי שיח’י הוא מלמד לקריאה די חדש בתחום והוא מחפש שיטות להתמקצע אם אתם מכירות שיטות טובות בלבד
עם עדיפות למורים שמעבירים את זה (מלבד רידובר את זה הוא כבר למד )
אשמח אם תוכלו לשתף אותי בזה אני מניחה שיהיה עוד רבות שיתענינו בזה
אני מקווה שאני מספיק מובנת פשוט אין לי שום הבנה בתחום (אני מורה לביולוגיה ומתמטיקה )
תודה ותמשכנה לעשות חיל!
רות רוט הגיבה לפני 3 שנים, 3 חודשים 9 חברות · 19 תגובות -
19 תגובות
-
יש את גד אודור (אם ככה כותבים את השם…)
ויש עוד הרבה שיטות – כוח לקרוא נראה לי טובה מאוד
בכללי זה תלוי לאיזה ילדים הוא צריך ללמד קריאה
יש את שושי שריבר והיא אלופה אבל לא יודעת אם היא מלמדת בנים…
-
תודה
הוא מלמד כיתת בנים בחידר רגיל (גן + מכינה ) הוא לוקח גם תלמידים פרטיים אבל לא ממש מתקשים כי אין לו כלים לכך ואת הכלים האלו הוא מחפש
-
מניסיון שלי…
אין שיטה אחת שעובדת על כולם.
למרות שיש כאלה שמתפארים שהשיטה שלהם עובדת על כולם- אני לא חויתי את זה כך.
מה שכן נכון ללמוד את כל השיטות ולנסות מה מתאים לילד.
אני לימדתי בבית ספר ללקויות למידה והפרעות התנהגות וכך הרווחתי ללמוד הרבה שיטות מהשתלמויות וכו’
גם אם לא לומדים בפועל אפשר לראות איך מלמדת מורה שלמדה את השיטה ולראות אם היא מצליחה.
-
הי רבקי
למדתי בעבר קריאה בחדר, ולילדים רגילים במיוחד בגיל הגן השיטה שעובדת הכי טוב זו שיטת ה’חדר’, המסורתית.
בעזרת ספר המסורת/המלמד בהתאם לנוסח הנהוג בת”ת (אשכנזי, חסידי, ספרדי וכו’)
בהצלחה רבה!!
-
שפרה,
אני קצת חולקת על השיטה הזו.
אלי מגיעים המון ילדים שלא מסתדרים עם השיטה הזו.
הם לומדים קריאה בשיטה שאני קראתי לה “תוכי”
קמץ א- אָ וכולם אומרים במקהלה.
מה הבעיה להגיד שניה אחרי החבר??
אף אחד לא שם לב שהילד לא יודע!
כמובן שזו דעתי האישית
-
דבורה,
את צודקת שזה קצת תוכי ולכן זה מתאים בדיוק לגיל 3- הגיל שבו מתחילים לימוד קריאה בחדר.
אבל מסכימה אתך שחייב להיות מעקב אישי אחרי כל תלמיד ומי שהשיטה לא מתאימה לו יפנו אותו לעזרה. בכל שיטה קלאסית יש ילדים שמתקשים. עניתי לרבקה בנוגע למלמד שמלמד קריאה ילדים רגילים במוסד רגיל ולא מורה פרטי לילדים מתקשים.
בכל מקרה אכן חשוב מאוד מאוד שבת”תים יעקבו שכל התלמידים הפנימו את יסודות הקריאה!
שבת שלום!
-
-
-
לילדים לקויי למידה ודיסלקטים השיטה של רבקה וייסמן היא מצוינת, יש לי תלמידה בת 13 דיסלקטית מאובחנת, לא קוראת מילה אחת שלמה,
ההורים ניסו המון שיטות וכלום לא עבד, וב”ה לפני כחצי שנה הלכה למורה בשיטת וייסמן והיום כבר קוראת להנאתה ספרי חיים ולדר לתדהמת ההורים, כמובן שיש לה עוד דרך אבל השיטה הזו מחוללת פלאים!
-
אני עבדתי עם השיטה הזו שנתים על דיסלקטים.
ולא עזר😐
ולא בגלל שהשיטה של רבקה לא טובה.
אלא שאין שיטה שמתאימה לכולם.
-
תודה לכולם!!!!!
איך מגיעים לשיטה של רבקה ויסמן
טלפונים כתובת משהו
-
יש את השיטה של לביא ארטמן-
עובד גם על שטף וגם על דיוק,
מתאים לתיקוני קריאה לגדולים- כי התרגול משתמש בהבנה, וזה מכבד את הגיל…
וכמובן גם לגיל הקטן לאוטומטיות באבני יסוד.
לביא ארטמן מתבסס בשיטה על המבנה המורפולוגי של העברית.
אני נעזרת בשיטה שלו בהתאמות קטנות, וזה מקפיץ את קצב ההתקדמות.
באתר שלו יש הסבר על השיטה, והמון חומר.
https://artman-rir.co.il/Default.aspx
-
בס”ד
לא רוצה להיות ‘נחתום המעיד על עיסתו’
אבל בערכות הלמידה שלי (מבית “שבילים”) – יש גם מידע וגם כלים
פשוטים ליישום, ובעז”ה יעילים. מצרפת קטלוג לעיונכם.
אפשר ליצור קשר ולראות מה יכול לעזור לו בשלב הזה, גם בלי קורסים יקרים.
כמו”כ אפשר לקבל ממני דיוור שבועי עם תוכן וכלים לקידום תלמידים מתקשים במגוון תחומים.
שולחת כאן כריכה ותוכן עניינים של 50 “הטיפות” הראשונות שיצאו לאור אחרי שנה של דיוורים.
-
בס”ד
אכן לארטמן יש הרבה חומר לקריאה, עיון, העמקה
הורדתי לעצמי מאמרים רבים, ומקווה שיהיה לי זמן לקרוא
ולנסות להנגיש אותם בצורה ידידותית וקלילה יותר
כי זה ממש ‘קורס’ מעמיק…
מודה לך, אסתי!
הטלפון של רבקה ויסמן למי שביקשה (הבת שלי למדה אצלה)
03-6740144
-
אני ממליצה ממש להיכנס לקבוצה של איריס.
אני מקבלת ממך כל שבוע טיפים מלמדים ממש!!
-
תודה רבה רבה לכולכן !!!!
את האמת איריס שמעתי כבר על השם שלך
וכולם המליצו
תמשיכי לעשות חיל !!!!
-
שלום,
אני מורה מתקנת בעיקר בקריאה
ב”ה רואה תוצאות טובות מאד, עבדתי גם עם דיסלקטים
נתנו פה רשימה יפה של המון שיטות שלא הכל מתאים ללמד בחיידר
הייתי ממליצה קודם כל שיתייעץ עם מלמדים אחרים שעובדים באותו הגיל וכד’
בנוסף, שיטת גד דואר הכי דומה לחיידר אבל יש בה הרבה קטעים שפחות התחברתי (למדתי אותה לעומק)
כמו שאמרו החכמה היא ללמוד הרבה שיטות ולדעת לשלב ולהתאים בהתאם לילד, לסגנון למידה שלו, לקושי
וגם למה שהמורה מתחברת
והנסיון עושה המון, מתי לתת תומכי זיכרון, מתי לא כדאי, מתי וכמה לדרג ועוד
העיקרון החשוב זה שאצל בנים יש הקפדה משמעותית מאד על דיוק ובשלבים הראשונים של הקריאה פחות עובדים עם הבנה כדי לא לאפשר לילד לנחש (זה בשונה מאדדד מהבנות שמייד קוראות קטעים)
וזה נקודה חשובה מאד כי בנים צריכים להיות פרפקט, אלף אחוז בפיענוח מדויק. שהקריאה הטכנית תהיה להם בדיוק כמו השם שלהם….. כיוון שהם אח”כ מגיעים לקרוא בגמרא ועוד הרבה סיטואציות שהם צריכים לקרוא מילים מורכבות ופחות מוכרות וילד הקריאה שלו לא אלף אחוז יתקע פתאום שם.
כמובן שבהמשך אסור לדלג על שלב ההבנה וטקסטים בעלי משמעות
אבל חשוב חשוב חשוב שלא יברח לנחש….
הרבה הצלחה!!
-
דבורה, צודקת מאד. זו לא בעיה לומר שניה אחרי החבר.
אבל שפרה צודקת לא פחות, כי שיטת ה”חיידר” היא באמת הכי יעילה! גם מבחינה
סגולית.
רק באמת בקבוצה זו בעיה… ולכן ילדים מתקשים, לדעתי, צריך *לפחות בהתחלה *לנסות
לתגבר אותם בשיטת ה”חדר” באופן פרטני. ככה אין לומר שניה אחרי החבר… ומנגד
– הם לומדים לקרוא טוב.
סתם דיוק בשיטה הזו: בא’ב’ של לשון הקודש, יש משמעות לשני דברים: *שם*
האות, ו*צורה
גרפית *של האות. לצליל האות אין משמעות בפני עצמה – אלא רק ביחד עם הניקוד.
כשעובדים עם בנים = לימוד תורה (כבר מהאות א’ זה לימוד תורה בשבילם!) חשוב
לשים לב לזה, ולא לשבש. כי יש משמעות מאד עמוקה לאותיות, שעל פיהן נברא העולם,
ויש משמעות מדהימה ומטורפת!!! אין לי הגדרה אחרת, זה פשוט ”להשתגע” כשלומדים
את זה, לצורת האות ושמה, הגימטריה שלה ועוד ועוד… אבל אין משמעות לצליל.
שמעתי סידרת הרצאות מהרב יצחק גלר (לא בטוחה בשם הפרטי) ממודיעין עילית,
שיודע על לשון הקודש יותר מכל מה שאני יודעת על מקצועות שאני מלמדת… 😉
ממליצה בחום (הביאו אותו לפני כמה שנים להשתלמות עברית בבית המורה וולף בבני
ברק).
Log in to reply.