
לימוד ניקוד בדקדוק
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ לימוד ניקוד בדקדוק
-
לימוד ניקוד בדקדוק
פורסם ע"י אסתי שפרלינג גרפיקה on 10/02/2024 ב9:08 pmהתחלתי ללמד כיתה ח’ את שבעת הבנינים (התחלתי איתם רק עכשיו עד היום היתה מורה אחרת)
ואני מגלה שהבנות לא יודעות איך קוראים לכל ניקוד (מדובר בבנות יחסית חלשות לימודית – אבל כשהם יודעות משהו אם באמת יודעות אותו)
אני רוצה המלצות איך כדי להכניס להן את הנושא של ניקוד כדי שנוכל להגיע ללימוד של שבעת הבנינים בצורה נורמלית, והחומר ירוץ להן
רק מציינת שזה פעם ראשונה שאני מלמדת דקדוק……..
אשמח לכל רעיון שיש לכן
תודה רבה
איריס כהן הגיבה לפני 1 שנה, 4 חודשים 4 חברות · 4 תגובות -
4 תגובות
-
39
26
0
חברה חדשה
לדעתי, כל דרך חוויתית תגרום להן ללמוד. ושווה בהחלט להשקיע זמן!
רעיונות: כרטיסים בצבעים שונים – צבע לתנועות גדולות, צבע לתנועות קטנות, וצבע
לתנועות חטופות. (הצבעים השונים הם בשביל ההטמעה החזותית).
לצערי אין לי פנאי להרחיב יותר… על כל פנים, הצלחות! -
39
26
0
חברה חדשה
לדעתי, כל דרך חוויתית תגרום להן ללמוד. ושווה בהחלט להשקיע זמן!
רעיונות: כרטיסים בצבעים שונים – צבע לתנועות גדולות, צבע לתנועות קטנות, וצבע
לתנועות חטופות. (הצבעים השונים הם בשביל ההטמעה החזותית).
לצערי אין לי פנאי להרחיב יותר… על כל פנים, הצלחות!-
973
1506
0
פעילה בקהילה
מה זה הבית למורה הפרטית?
-
-
46
34
0
חברה חדשה
בס״ד
חשוב להבהיר לתלמידות את הקשר בין הנושאים השונים, ע״י הצגת הכלל:
דגש קל מסמנים באותיות ב.ג.ד.כ.פ.ת. אחרי שווא נח.
לפי זה מבינים ש…
כדי לדעת לסמן דגש קל –
צריך לדעת מהו שווא נח.
כדי לדעת מהו שווא נח,
צריך להכיר את התנועות הקטנות.
כדי להכיר את התנועות הקטנות,
צריך לדעת שם וצורה של כל אחד מצורות הניקוד.
כמו״כ בניתי מערכים שבהם לומדים את כללי התנועות, השוואים והדגשים
תוך כדי לימוד אסטרטגיות לזיכרון. בשימוש בערוץ החזותי, השמיעתי ר״ת ועוד…
אם תרצי, תוכלי לפנות אליי בפרטי.
Log in to reply.