ללמד קריאה ילדה בכתה ח’ דחוף!!!!
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ ללמד קריאה ילדה בכתה ח’ דחוף!!!!
-
ללמד קריאה ילדה בכתה ח’ דחוף!!!!
פורסם ע"י פנינה כהן הוראה רכזות וחינוך on 05/09/2022 ב10:00 amשלום לכל המורות המסורות!!!!
מחפשת בדחיפות רעיון/שיטה/כל דרך ללמד ילדה בכתה ח’ קריאה,
הילדה קוראת אך לא מדייקת!!! משמיטה אותיות, מחליפה בין הניקודים… חייבת עזרה בדחיפות!!!!
אם משהי מכירה, ספר, שיטה, אתר, וכד’ שיכול לעזור אני ממש אשמח שתשתף אותי,
מדובר בבחורה חכמה מאוד ולא חינך מיוחד!!!
זו הצלת נפשות ממש!!!
תבורכו מפי עליון!!!
איריס כהן הגיבה לפני 1 שנה, 11 חודשים 13 חברות · 14 תגובות -
14 תגובות
-
את יכולה להתייעץ עם אחותי – שטיפלה גם במקרה כזה.
050-416667 רחלי כהן מרכזת שפתית
-
חסר ספרה 0504116667
המון הצלחות
אולי גם לאמא שלי יהיה רעיון – מחברת חוברות מבינון – 0533150913 אסתר טולידאנו
-
חוברת מבינון היא מצוינת לעבודה על הבנת הנקרא,
פה פנינה מבקשת עזרה בנושא דיוק
פנינה מה עם הרעיונות שנתנו לך בדיון פה?
-
-
האם שללו בעיית מיקוד ראייה?
כמו כן בשביל להתאים שיטה חשוב לדעת- מה היא עברה עד כה? אני מניחה שהבעייה בקריאה לא התגלתה בפתע פתאום רק בכיתה ח’, אלא כן טופלה גם קודם.
לדעתי יש הבדל גדול בין ילדה שניסו איתה הרבה בכל מיני ולמרות הכל ההתקדמות איטית וקשה (ואז אנחנו מבינים שהבעיה עמוקה ומורכבת יותר ויש לחפש מענה בהתאם, יותר עמוק, יותר ממוקד ,שיהיה מספיק יסודי ויעיל בשבילה) לבין ילדה שאולי לא עבדו איתה מספיק ברצינות או לאורך זמן, ומה שצריך זה להשקיע תקופה של עבודה אינטנסיבית דרך הוראה מתקנת הרגילה, ובעבודה מדורגת להעלות אותה על דרך המלך בעז”ה.
-
לדעתי כדאי לבדוק אם אין גם בסיס של קושי בקשב, לא יפתור את הבעיה אבל יכול
לתת דחיפה רצינית ומסוגלות לעבוד על מוקדי הקושי (אם אכן יושב גם על זה)
אני גם מצטרפת להמלצה לבדוק תפקודי ראיה (חשוב להפנות לרופא שעוסק בתחום כי
רופאים רבים לא מאמינים בזה )
וכמובן עבודה אינטנסיבית על קריאה, לרדת אחורה ולבדוק מה לא יושב מספיק טוב,
לבדוק אם אין קושי פונולוגי משמעותי…
הרבה הצלחות!!! -
יש אחת תותחית, מבוגרת אמנם, אבל טובה בסדר גודל,
מצליחה איפה שכולם נכשלו…
יש לה שיטה עצמאית משלה,
יהודית ביננשטוק מבני ברק,
אם רלוונטי אני אברר את הטלפון שלה.
-
ממליצה מאד על תוכנת רידובר של מכון חוויה. מתאים ומאתגר לכל גיל בכל רמה. את יכולה לחפש בגוגל – “מכון חוויה” ולהבין בדיוק מה זה. אני עובדת איתה כבר שנים.
שושנה קרנברג, גננת שילוב ומורת קריאה.
025868347
-
יש את שיטת קוראים בהנעה שעוזרת מאוד לדיוק בקריאה, תוך זמן קצר יחסית. השיטה הוכיחה את עצמה על מאות ילדים-ובהצלחה (גם ילדים בוגרים).
אגב, מאיזה אזור היא בארץ?
-
אני מלמדת בנות בכיתה ז’ שעדיין מתקשות בקריאה, בשיטה יחודית, שעובדת!!!!!
מקבלת גם פרטי [email protected]
-
הצטרפתי כעת למאגר,
אני רואה כעת את שאלתך – הילדה קוראת אך לא מדייקת!!! משמיטה אותיות, מחליפה בין הניקודים…
אני נותנת פונולוגיה עם מגוון ענק של חושים אוכל להדגים לילדה ולתת לה תנאים כדי שתוכל לעזור לעצמה
מקרים כאלו מגיעים אלי יום, יום
-
כנ”ל ממליצה מאוד על מכון רידובר עובד בדיוק על מה שביקשת דיוק שליפה שטף ברמה מטורפת ומעלים לה את הקצב לפי ההתקדמות שלה
אני מכירה אישית תלמידות שפשוט התחילו לאהוב לקרוא להנות מהקריאה לקרוא מדוייק ונכון אחרי כמה חודשים בלבד.
מומלץ בחום
-
למה כמה חודשים ולא אחרי כמה שיעורים?
כשעובדים עם תחושות עמוקות זה ליגה אחרת
-
-
בס”ד
יש לי 3 הצעות לכיוונים לעבודה לקידום קריאה עם בוגרות –
1. נמצא שפיתוח העיבוד הפונולוגי חיוני גם בגיל בוגר, כתנאי לשיפור הדיוק בקריאה.
הבעיה, שאם נותנים לבוגרים משימות פונולוגיות ‘רגילות’, עם מבצעים אותן בקלות, והדבר לא תורם לשיפור המנגנון.
צריך למצוא אתגרים מתאימים, שיגרמו לילד לאמץ את המעבד הפונולוגי וכך לשפר אותו.
מצורף דף פעילות מתאים לדוגמה.
2. כדי לשמור על הכבוד של התלמידה, מומלץ לעבוד מכיוון של שיפור הכתיב באופן שמשליך גם על הקריאה. בפיתוח פונולוגי (כשיש השמטות, כמו שציינת) ובמיוחד – מורפולוגי – שנותן כלי חזק להתייחסות למילה השלימה על כל מרכיביה. לשם כך הוצאתי את ערכת “קריאה פלוס כתיב” חלק ב’ – מצורף דף פעילות מתאים לדוגמה.
3. כדי לעורר מוטיבציה – הנעה והנאה, אפשר לעבוד דרך קטעי הומור ואבסורדים. איך עושים עם זה מטעמים? ראי בקובץ המצורף שמדגים.
Log in to reply.