למידה מכבדת

קדם Forums הוראה למידה ועזרים למידה מכבדת

  • למידה מכבדת

    פורסם ע"י אלישבע  הוראה רכזות וחינוך on 28/02/2022 ב4:46 pm

    כיצד ניתן לעבוד על אסטרטגיות ה. הנקרא באופן מכבד?

    מדובר על תלמידה שצריכה עבודה רבה בהבנה ובעיבוד החומר לתשובה

    עבדנו לקראת המבחן הארצי- וזה גייס אותה נפלא!

    עכשיו מחפשת נושא אחר מעלה מוטובציה/ דרך עבודה שונה (יש לציין שהעניין חסוי ולא ניתן לשתף בכיתה)

    y.y הגיבה לפני 2 שנים, 8 חודשים 6 חברות · 8 תגובות
  • 8 תגובות
  • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

    הוראה רכזות וחינוך
    מובילה
    28/02/2022 ב8:10 pm
    מנהלת קהילה בקדם

    תחפשי נושא/תחום שמעניין אותה.

    ועל הנושא הזה תעבדי איתה.

    תכשיטים, בגדים, נגינה וכו’

  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    01/03/2022 ב4:41 pm

    דבורה

    תודה על התגובה

    בכזה פורום ייתכן שיש למישהיא משהוא יותר ממוקד

    (לדג’ היא מנגנת אך אין לי מה לעשות עם זה וגם כי אני לא ממש מבינה בתחום)

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    01/03/2022 ב5:30 pm

    לגבי הנגינה – אולי תוכלי למצוא לה קטעים שמדברים על כלי נגינה וכדו’ בשביל
    לעבוד עליהם.
    סתם לקרב לתחומי העניין שלה.
    ואולי אפשר גם לנסות לדמות את המילים לתווים… או לקחת משלים מתחום הנגינה
    כדי להבהיר לה מושגים וכדו’.
    רעיון שאפשר אולי לנסות:
    לקחת מבחנים של תלמידות (את יכולה אפילו באמת, מבחנים שצריך לבדוק, או סוג
    בחנים שהמורה רק מסמנת מי שהגישה… בלי לבדוק באמת, אפילו לא של הגיל שלה,
    אפילו של תיכון), ולבדוק אותם. הפעילות היא גם הבדיקה עצמה וגם התיקון שלהם.
    (לי יש מבחן בהיסטוריה שאין לי טיפת סבלנות לבדוק. רוצה לקחת לעבוד עליו? ;))

    • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

      הוראה רכזות וחינוך
      מובילה
      01/03/2022 ב9:26 pm
      מנהלת קהילה בקדם

      את לוקחת נושא ועושה ממנו מטעמים.

      אני אתן לך דוגמא.

      היה לי תלמיד שמאוד התעניין במוכנית החדשה- טסלה.

      קראנו עליה ושכתבנו את הכתוב,

      אח”כ עשינו השוואה בין טסלה לדגם אחר שגם מעניין אותו.

      מעניין אותה נגינה?

      כל שיעור לומדים על כלי אחר.

      לפי המיומנויות שאת צריה ללמד כך את מכינה את השיעור.

      בשיעור אפשר ללמוד איך הכלי נוצר, על ידי מי, באיזה שנה הוא נוצר, טווח מחירים וכו’

      בהצלחה רבה!!

  • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

    טיפול
    חברה
    02/03/2022 ב9:56 am

    הי אלישבע,

    מעלה נקודה למחשבה;

    האם ניסית להפריד בין קריאה-כתיבה-הבנת טקסט?

    ניסיתי להבין על מה יושב הקושי בהבנה?

  • אלישבע

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    02/03/2022 ב10:02 pm

    לתמר-

    היא ילדה שעבדו איתה כבר. קוראת בקצב מניח את הדעת ובדיוק

    יש חסר בשפה- אוצר מילים ומושגים וההבנה נמוכה

    יש איטיות בכתיבה ואין מספיק תבניות אורתוגרפיות.

  • ד.

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    02/03/2022 ב10:28 pm

    לאחרונה נחשפתי לסדרת ספרים בשם “קוראים לענין” של רונית פירסטטר, החוברות אינן חרדיות אך התכנים הם טקסטים מידעיים מאד נעימים לעין ומאד מענינים- גם למורה! עם משימות מעולות גם לשטף וגם להבנה. שווה לבדוק. באתר שלה ניתן ממש לדפדף בספר ולהתרשם.

    לגבי למידה חוויתית יותר- אני עבדתי עם תלמידים מאתגרים על טקסטים ונתתי להם ליצור במהלך הקריאה משהו הקשור לטקסט, לדוגמה בפיל הציר של גד דואר נתתי דף עם תמונת נוף ובכל פעם שהוסיפו פריט לציור- הם ציירו אותו בדף תוך כדי הקריאה, במקרה אחר יצרנו מ”קלי” (חומר) ומחומר הדומה לבמבה צבעונית את הדמויות ותלמיד הקריאה תוך כדי שהסרטתי והשני הציג. ביצירת הדמויות היו צריכים לשים לב לפרטים- מה צבע הכנפיים? אורך הפה וכו’

  • y.y

    כללי
    חברה
    03/03/2022 ב3:39 pm

    היא יכולה ‘לעזור’ לך להכין מבחן בהבנת הנקרא לתלמידות אחרות, וכך תעבדו על על קטע בשביל להכיר אותו ולהמציא שאלות שיהיו במבחן,

    ואם מתאפשר גם לתת למישהו למלא ולהחזיר לה לבדיקה ושתיתן ציון היא ממש יכולה להנות מהעניין..

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן