לקראת תעודות-לילדות שילוב והכלה

קדם Forums הוראה למידה ועזרים לקראת תעודות-לילדות שילוב והכלה

  • לקראת תעודות-לילדות שילוב והכלה

    פורסם ע"י אלישבע  הוראה רכזות וחינוך on 20/01/2022 ב7:02 pm

    בבתי ספר שיש שילוב לילדות זכאיות

    איך בונים את המערך בצורה כזו שכל המורות שמלמדות את ילדת שילוב יהיו שותפות?

    קודם כל ידעו בכלל שמקבלת ש”ש (האם לדעתכן צריכות לדעת?)

    שנית לענין ההתאמות אם וכאשר מקבלת- מה הצורה היעילה למסור את המידע?

    שלישית לענין חישוב הציון בתעודה שגם זה “גחל רותח” שאינני יודעת איך לאחוז אותו בענין הפולמוס הרחב סביבו- להעלות ציון? לתת את הציון שמשקף את (חוסר) הידע וכו…

    מה לענין צרוף נספח? האם זה פוגע? נצרך?

    תודה מראש למגיבות

    איריס כהן הגיבה לפני 2 שנים, 10 חודשים 6 חברות · 6 תגובות
  • 6 תגובות
  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    20/01/2022 ב8:15 pm

    זו שאלה חשובה ומעשית. וכמובן, כל מקרה לגופו.
    בכל אופן דעתי האישית:
    א. אין שום צורך שכל הצוות ידע שהילדה מקבלת שעות-שילוב. מי כן צריכה לדעת?
    כמובן ההנהלה (מנהלת, מרכזות, סגניות וכו’), מחנכת הכיתה, ומורות המלמדות
    מקצועות ששעות השילוב רלוונטי בשבילן (נניח ילדה עם קושי בהבנת הנקרא – מורות
    למקצועות העברית ורבי מלל, ילדה עם קושי בחשבון – המורות לחשבון והנדסה, וכן
    הלאה).
    ב. לגבי ההתאמות הלימודיות – כנ”ל. כל מורה שזה רלוונטי, ליצור איתה קשר
    ולבדוק. יש מורות שמעדיפות שהמקצוע הזה יהיה רק באחריות מורת השילוב (כמובן,
    אם הילדה לא נכנסת לכיתה במקצוע הזה, או חסרה רוב השיעורים). ויש מורות שיש
    מקום לשיתוף פעולה רחב יותר. בשביל זה יש חדר מורות 🙂
    ג. אם הילדה מקבלת הקלות לימודיות מסוימות (כמו מבחנים מותאמים), הציון בתעודה
    מתייחס להישגים לימודיים בהתאם לדרישות מותאמות, וממילא הם לא משקפים את הידע
    שבא לידי ביטוי כמו כל חברותיה. וזה בסדר גמור, ומומלץ. (הלוואי שהיה אפשר
    לעשות התאמה אישית לכל אחת ואחת, לפי הכשרונות והיכולות שהקב”ה נתן לה). יש
    מקום להעלות ציון לפי ההשקעה, אבל כמובן לא בצורה חסרת-פרופורציה. (היא לא
    יכולה לקבל “טוב מאד” בכל המקצועות, גם אם היא קיבלה רק מאיות. אבל כן הגיוני
    להעלות ציון אחד או שניים ממה שהיה מגיע לה לפי רמת הכיתה בלבד. וכמובן יש
    מקום להתייחס יותר להשקעה ולתפקוד מאשר לציון המספרי שמבטא ידע. אלא אם כן יש
    הערה בתעודה לגבי מבחנים מותאמים).
    ד. פוגע או נצרך – תלוי כל מקרה לגופו, איך הילדה מקבלת את זה, איך ההורים,
    וגם איך החברות בכיתה (אם בכלל הן יודעות). רק שזה קשור לא רק לנספח, אלא
    באופן כללי לעצם שעות השילוב והעזרה…
    “גחל רותח” – הגדרה יפה, אם כי אני לא בטוחה שזה כך. מה שכן שמעתי בעבר, על
    אפשרות לכתוב שתי תעודות – תעודה פנימית ותעודה לתלמידה. את התעודה הפנימית
    רואים ההורים והצוות, ואותה מעבירים לגורמים הרלוונטיים (כמו הרשמה לסמינר).
    ותעודה נוספת שאותה מקבלת התלמידה, עם ציונים גבוהים יותר המצ’פרים אותה על
    ההשקעה.
    עכשיו אמרה לי תלמידה, לקראת התעודות – “שנה שעברה השקעתי בתחביר המון המון,
    בסוף קיבלתי 4 בתעודה. אם במילא אני מקבלת 4, למה בכלל להשקיע?”
    רק מה… זה נכון גם לגבי בנות נוספות שמשקיעות אך אין להן קושי “אובייקטיבי”
    ומאובחן.
    בהצלחה!
    ובעיקר – הרבה סיעתא דשמיא!

  • ד.

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    20/01/2022 ב8:50 pm

    המלצה שלי- כל בי”ס יש מנחה חנ”מ של הבעלות שיודעת לכוון בדיוק לצרכים של ילדי השילוב בצורה מדוייקת, היא גם יכולה להיות מי שמתחיל את ההובלה של העניין בבי”ס כך שהמורות מבינות למה הן מחוייבות ולמה לא. ממליצה בחום להתייעץ עם המנחה שלך- ברור שיש לך, היא תענה לך בשמחה (זה גם התפקיד שלה בסופו של דבר) וזה יעשה לך סדר. בהצלחה!

  • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

    הוראה רכזות וחינוך
    מובילה
    23/01/2022 ב9:00 am
    מנהלת קהילה בקדם

    שלום אלישבע העלית פה כמה שאלות.

    1. שמעתי על רעיון נפלא ואני חושבת שהוא חובה-

    להכניס בכל יומן כיתה טבלה מסודרת עם ילדות הנצרכות להתאמות ואילו התאמות.

    לצערי, אני נתקלת הרבה פעמים במורות ששוכחות להכין התאמה לתלמידה.

    אני בטוחה שאם הם היו יודעת כמה צער ועוגמת נפש הם גורמות- זה לא היה קורה.

    טבלה מסודרת יכולה להפחית את הבעיה.

    2. לגבי הציון בתעודה- אני חושבת שבית ספר צריך לקבוע לעצמו דרך.

    לפני שנים לימדתי בבית ספר אחד, והמנהל אמר לי בפרוש שתיכונים לא מאמינים לתעודות שלו.

    כי אם ילדת שילוב מתקשה מאוד מקבלת טוב מאוד איך זה מסתדר???

    זה חובה לכתוב שזה לפי התאמות- ואני לא חושבת שזה בושה.

    סינגור עצמי היא תכונה מצוינת הנדרשת לתלמידות אלו בחיים.

    בהצלחה!

  • רות רוט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    23/01/2022 ב3:30 pm

    כפי שידוע לי, בעבר היו חייבים לסמן בתעודה שהתלמידה נבחנה על פי התאמות. כיום
    אין חובה כזו.
    אם יש המון תלמידות עם קשיים ועם התאמות באותו מוסד – אז מנהל התיכון צודק בזה
    שהוא לא מאמין.
    אם מדובר בבנות בודדות במחזור, דואגים לעדכן בצורה ברורה את ההורים, וגם את
    מנהל התיכון אליו נרשמת התלמידה. ואין שום צורך שהבת עצמה תרגיש “דפוק” מול
    החברות.
    (סתם סיפור קטן: תלמידה שמתעקשת בכל העקשנות שיש לה – ויש לה! – לא להיבחן
    בבחינות מותאמות כדי שהחברות לא תראינה את התעודה ואת הכוכביות. מהסמינר פחות
    אכפת לה, כי היא מבינה שבסופו של דבר רק היא תרוויח אם המנהלת תהיה מודעת
    לקשיים ולפתרונות)

  • א ו

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    24/01/2022 ב9:30 am

    עד כמה שידוע לי הסימון היחיד שמותר לסמן בתעודה זה כוכבית ליד הציון, ולמטה
    לכתוב מצורף מכתב, ורק במכתב לכתוב מה היתה ההתאמה.

  • איריס כהן

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    25/01/2022 ב1:45 am

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן