לרכזות, עובדות הוראה.
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ לרכזות, עובדות הוראה.
-
לרכזות, עובדות הוראה.
פורסם ע"י שרי גוטמן מיתוג שיווק ופרסום on 13/07/2021 ב11:07 pmגם אני מורה. לחשבון. בכיתות א-ד.
וגם…
מצורף תמונה.
לתועלתכן.
EMELY SAAR הגיבה לפני 3 שנים, 5 חודשים 5 חברות · 12 תגובות -
12 תגובות
-
חברה חדשה
ממש יפה!
אבל בדרך כלל יש כבר בבתי ספר מי שעושה את זה
-
214מנהלת קהילה
שרי כיף לפגוש עוד אחת בתחום.
רציתי לשאול אותך.
איך מצליחים ללמד ילדים את החיבור והחיסור בתחום ה-20
כך שיפסיקו להשתמש בעזרים חיצונים (אצבעות, חפצים וכו’)
אני מדברת על ילדים גדולים כיתות ג’ ומעלה.
אשמח שתשתפי מנסיונך
-
חברה חדשה
אני כבר שנים לא מעטות בתחום והמסקנה שלי, אם לימדנו את הבסיס בכתה א, ב כמו שצריך – הילדים ידעו.
במהלך ההקניה של החיבור והחיסור בכתה א – יש לילדים שקית עם לוח מגנטי של 10 תאים (על הרעיון של תבניות ליי אבל תאים רצופים). ועיגולים מגנטיים בכחול ואדום. כל מהלך הלמידה הוא הדרגתי, בהתחלה חיבור ל-3 אח”כ חיבור ל-4 וכן הלאה. בהמשך עוברת לחיסור. כמה שזה נראה פשוט והילדים הבינו אין ויתורים ועולים שלב שלב.
בעשרת השניה אני מוסיפה להם לוח נוסף להמחשה. בד”כ הילדים זונחים את הלוח מעצמם באמצע השנה.
ילד ב-ג שאינו יודע עדיין תלוי אם כדאי להתעקש איתו על זה או לא, מבחינה מוראלית והתדמית שלו כלפי עצמו. תלוי בהרבה משתנים. לפעמים כדאי ללמוד איתו היטב חומר שלומדים בכתה, ואחרי שנהיה “אלוף החשבון” – ישתף פעולה מעצמו הרבה יותר לענין חיבור וחיסור.
מקווה שעזרתי משהו:)
-
214מנהלת קהילה
תודה שרי על התגובה,
אני חושבת שמקצוע החשבון הוא הרבה פחות חשוב ממקצוע הקריאה.
כי יש מחשבון, אבל עדין לא פיתחו מקריא;)
באיזה ביה”ס את עובדת?
-
-
-
214מנהלת קהילה
אז את ממש קרובה אלי- רכסים.
גם אני מעדיפה ללמד בנים.
יש להם ראש ישר😀
-
-
214מנהלת קהילה
לא הבנתי את השאלה
-
חברה חדשה
התכונתי לשרי גוטמן
רכזת חברתית
ומורה בבנים
-
-
חברה חדשה
שרי-
לא הבנתי את התגובה שלך-
איך ילד יכול להיות אלוף בחשבון בכיתה ג’
כשהוא עדיין לא יודע חיבור וחיסור??
-
חברה חדשה
הנה, יש הפתעות בחיים 🙂
רכזת, מורה לחשבון בת”ת, וגרפיקאית (נראה לי שמוצלחת… 🙂 )
מצו”ב לינק https://5ff46c647a216.site123.me/
תהילה, אלוף החשבון זה קודם כל איך הילד מסתכל על עצמו,
מהנסיון שלי, ילד שמתוסכל ולא מצליח במקצוע הזה, כי איכשהו בכתה א-ב זה לא זרם לו (לפעמים לא מקושי לימודי אלא מחוסר בשלות ועוד..) חייב קרש קפיצה לצאת מהבוץ התדמיתי שלו בעיני עצמו.
כשאני שמה לו יעד מול העיניים שהוא הולך להיות אלוף החשבון בנושא זה וזה (בהתאמה אליו) הוא מנסה ובצורה הנכונה ועם סיעתא דישמיא גם מצליח, אז קודם כל שברנו את המיתוס של התדמית ששלו, כשעכשיו הוא כבר יסכים ללמוד גם מה שחשב שלא ידע לעולם!
ומה הבעיה להיות אלוף החשבון בכפל לדוגמא – גם אם אתה לא יודע חיבור וחיסור? אומנם זה יושב על הרעיון של קיצור תרגילי חיבור ארוכים, אבל אם נלך על הכיוון של שינון ע”י שירים דקלומים וכיף, אין ספק שהוא יכול להצליח ולשלוף תשובות הרבה יותר מהר מחברים שיודעים חיבור וחיסור.
-
חברה חדשה
וואי שרי
כמה שאת צודקת איך קודם כל חשוב להוציא את התלמיד מהבוץ התדמיתי שלו
היה לי תלמיד כזה(בתור מורת שילוב) שכל תחילת שיעור קודם היה דואג להצהיר כמה הוא לא יודע, לא חכם וכו’…
וזה עוד בלשון עדינה הוא היה מתבטא כלפי עצמו בצורה מבישה…
ועיקר האנרגיות בשיעור היו מופנות כלפי שינוי התדמית שלו
זו גם דעתי שאם מצליחים קודם לשנות לילד את החשיבה כלפי עצמו
ההצלחה שלו מימלא תגיע
Log in to reply.