מה התהליך למעבר לגן שפתי?
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ מה התהליך למעבר לגן שפתי?
-
מה התהליך למעבר לגן שפתי?
פורסם ע"י דבורה חזקיה- נעים בלמידה הוראה רכזות וחינוך on 16/05/2022 ב2:25 pmצהרים טובים,
פנתה אלי אמא בשאלה איך מעבירים את הילד שלה מגן רגיל לשפתי,
למי פונים, מה מגישים וכו’
והאמת שלא ידעתי מה לענות😔
תוכלו לעזור לי מנסיונכן??
EFRAT MAHARSHALL מהרשל הגיבה לפני 2 שנים, 5 חודשים 4 חברות · 10 תגובות -
10 תגובות
-
הי דבורה
המעבר לגנים האלו מתבצע ע”י וועדה מוסדרת
האמא צריכה להעביר לגננת אבחון שאכן הילד צריך גן שפתי
וכן כל מסמך שקשור לכך.
הגננת ממלאה טפסים שנשלחים אליה מטעם המתי”א
ואז ע”פ ההועדה מחליטים את הזכאות.
הרישום לוועדות מתבצע עד סוף חודש מרץ,
ואז מחכים לזימון…
מי שפיספס השנה יכול לנסות לבקש לגשת לועדת חריגים
הצלחות!
-
תארת מעולה את התהליך.
רק שלוש הערות קטנות:
1. הוועדה נקראת “וועדת זכאות ואיפיון”.
2. הילד יקבל העברה לגן שפתי אם על פי האבחון הקושי שלו הוא אכן שפתי. אם הקושי הוא קושי אחר, לא ישקל מעבר לגן שפתי.
3. הוועדה החריגה היא דרך משרד החינוך ויש לבצע אותה כמה שיותר מהר!! אחר יהיה צורך לחכות לוועדות של שנה הבאה (תשפ”ג) והזכאות תהיה רק לשנת הלימודים העוקבת (תשפ”ד). יכול להיות שבשב זה כבר לא יהיה צורך כלל בגן…
נחת!
-
-
אני יודעת על וועדת הזכאות,
אבל איך מגיעים אליה?
איזה שאלונים ממלאים, למי שולחים וכו’
-
לוועדת זכאות ואיפיון יש צורך בהפניה של הגננת והיא אמורה לדעת מה עושים.
את השאלונים ניתן להוריד מהאתר של משרד החינוך. אני מצרפת כאן את השאלון + ויתור סודיות שההורים צריכים לחתום עליו. שההורים יביאו את השאלון לגננת. היא אמורה למלא אותו, להחתים את ההורים וכן את הפיקוח.
הערה חשובה: אני לא מכירה כל כך את ההעלאה בגנים. אני יודעת שי שצורך למלא שאלון ראמ”ה, אבל נראה לי שיש גם שאלון להורים (יכול להיות שאני טועה!!)
בכל מקרה, המפקחת על הגן אמורה לדעת מה ההליך, כי נראה לי שבוועדה חריגה יש שינוי קצת בהליך.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!!
-
-
לגבי הוועדת חריגים
הגננת צריכה לדבר עם הפסיכולוגית של הגן
זה נעשה דרכה
אני גם כרגע בתוך התהליך הזה…
ושימי לב שלפני הכל חייב להיות אבחון קביל שאכן הילד צריך גן שפתי
בלי מסמכים קבילים התהליך יהיה לחינם…
-
לגבי הטפסים ששאלת זה מה שצריך,את הכל הגננת ממלאה מלבד הויתור סודיות
ואח”כ מעלה לפורטל של משרד החינוך
· שאלון הפנייה- מוקלד בקובץ WORD
· מסמכים קבילים(אבחון וכד’)
· 2 ויתורי סודיות(של השפ”כ ומשרד החינוך)
· בדיקת שמיעה וראייה
· תוכנית התערבות
· תצפית מבטים
· שאלון מיצוי אפשרויות
· שאלון ראמ”ה (דרך הפורטל)
-
רואים שאת מדברת ממש מבפנים…
אז קודם כל, שיהיה בהצלחה ולברכה!!
שנית, הבהרה קטנה, כדי למזער לחצים מצד ההורים.
את כ–ל המסמכים שציינת בפירוט מקסים הגננת צריכה למלא. אם אנחנו מדברות מול אם, האם אמורה לדאוג למסמך קביל(אפשר דרך השפ”ח – שירות פסיכולוגי חינוכי) או מכל גורם פרטי אחר. אך כמו שציינתי ושציינת גם את, על המסמך להצביע על קושי שפתי. כמו כן יש צורך בבדיקות ראיה ושמיעה עדכניות וחתימה על ויתור סודיות
חשוב שההורים ידעו שרוב כאב הראש הוא של הגננת / מורה ולא של ההורים, כי את כל הרשימה הארוכה שציינת ההורים אינם ממלאים.
אני מדברת מהמקום שכן אמור למלא…
בכל מקרה, אני מתפללת שכל ילד ימצא את הקרקע שמתאימה לו ביותר ושיצליח בעזרתה להגיע רחוק!!
-
אכן כתבתי תחילה שזה תפקיד הגננת
מלבד ויתור הסודיות,האבחון,והבדיקת שמיעה וראיה שזה מצד ההורים
שיהיה בהצלחה לכולן…
-
תודה רבה לכל המסיעות!
המידע עזר לי מאוד
-
-
-
-
אנסה לקצר ולפשט עבורכן:
כהורה, עליך לגשת בתחילת השנה לבדיקת ראייה ושמיעה
וכן לגשת למכון להתפתחות הילד דרך הקופ”ח. (על פי רוב המתנה של מספר חודשים)
הגננת ממלאת שאלון שניתן מהם והילדה עוברת אבחון רלוונטי
אצל רופא התפתחותי/מרפאה בעיסוק/קלינאית תקשורת.
אם תהיה המלצה מהם על גן שפה- המשך התהליך באחריות הגננת מול הפיקוח.
חשוב לדעת שישנם תתי נושאים נוספים כמו התנהגות/תחושה/תקשורת- במקרים כאלה הילדים יכולים לצאת מהאבחון הנ”ל ללא קושי וללא המלצה לגן שפה
למרות שבשטח מרגישים שמשהו לא בסדר.
אשמח לייעץ במקרים הללו למי לגשת.
בהצלחה רבה,
אפרת מהרשל
Log in to reply.