מה עושים כשאין מוטיבציה ללמידה?
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ מה עושים כשאין מוטיבציה ללמידה?
-
מה עושים כשאין מוטיבציה ללמידה?
פורסם ע"י דסי כהן הוראה רכזות וחינוך on 28/11/2022 ב9:12 amאני מורה להוראה מתקנת
יש לי תלמיד בכיתה ו’ שלא מוכן ללמוד אנגלית
למרות שבשיעואים הוא מתקדם יפה מאד וחווה הצלחות
לא עוזר כלום, שכנועים והסברים, וגם עונשים…
הילד החליט שלא בא לו ללמוד אנגלית, וזהו…
מה עושים?????
דבורה חזקיה- נעים בלמידה הגיבה לפני 1 שנה, 12 חודשים 9 חברות · 12 תגובות -
12 תגובות
-
יש לך אפשרות לעבוד עם מחשב?
לפעמים משחק אחד מ- וורדוול בסוף השיעור עושה את כל ההבדל
-
מוטיבציה פנימית מאד חשובה ללמידה ולכל הנעה
את זה אפשר לתת עם ערך, ועם הבנה
ערך זה לפעמים, לנסח מכתבים מיוחדים עם פרס
כאלו שבאמת מביעים את זה
זה לחפש ולראות מה באמת יש בו שהוא וואוו
ושאת באמת מאמינה בזה…
-
שלום דסי,
מתסכל לעבור שיעור עם תלמיד שלא מוכן ללמוד.
אני מציפה פה כמה שאלות
למה הוא לא רוצה ללמוד?
בד”כ תלמיד שלא רוצה ללמוד,
זה תלמיד שהלמידה מביאה לו הרבה תסכול וכאב.
יכול להיות שיעזור לרדת דרסטית ברמה,
ולתת לו לחוות חוויות הצלחה.
מעלה פה שאלה קצת פרובוקטיבית אבל,
מי אמר שהוא חייב ללמוד אנגלית?
אולי אם תסבירי לו כמה זה חשוב,
ומה הוא ירוויח אם ידע אנגלית- זה ימריץ אותו ללמוד.
דבר אחרון לגבי עונשים,
קצת קשה לי לקרוא שמנסים בכלל כזה דבר,
ילד בכיתה ז’ זה ילד עם דעה עצמית
ללכת איתו ראש בראש לא יעזור,
שתפי אותו בתהליך תלמדו יחד ולא נגד.
אצלי כשמגיעים ילדים בוגרים,
אני מסבירה להם את המצב שלהם,
ואנחנו יושבים לבנות תוכנית עבודה.
אני מסבירה לו למה חשוב שידע את מה שאנחנו לומדים.
ויחד קובעים יעדים ומטרות.
בהצלחה רבה
-
מי אמר שהשאלה שלך פרובוקטיבית, דבורה?
אני שואלת אותה ממקום פנימי ואמיתי: מי אמר שהוא חייב לדעת אנגלית? מי אמר
שהוא חייב ללמוד אנגלית?
יש כל מיני סוגי לקויות, וכל מיני סוגי אבחונים. יש מצב להשיג “פטור” מלימוד
אנגלית באופן גורף, צריך לבדוק את הפרוצדורה ומה ההשלכות של זה על התעודה
(תעודת בגרות או כל תעודה אחרת), אבל זה אפשרי.
נסי להציע לתלמיד את האופציה הזו: לוותר על לימוד אנגלית. או – לוותר על לדעת
אנגלית. יכול להיות שהוא רוצה לדעת אבל לא רוצה ללמוד – אפשר לפתור… -
שלום דסי
באמת מתסכל ללמד ילד שלא רוצה ללמוד.
מנסיוני כמורה. וכמורה לאנגלית.
חוסר ידע מוקדם גורם לילד להינעל ולשנוא את המקצוע.
כך בכל תחום ומקצוע.
ולכן , מאד תלויי איזו לקות למידה מדובר.
והאם הקושי בלימוד שפה בלקות זו מאד משמעותי.
הייתי מחפשת חוויות הצלחה קטנות בכדי להתחיל לתת לילד הבנה שהוא מסוגל ולהביא אהבה למקצוע.
גם אם הרמה לא תתאים לכיתה.
שנית, כדאי לתת לילד מטרה עתידית שתגרום לילד רצון להגיע אליה. ובכך לשכנע אותו להשתדל גם במעט.
למשל: אם מאד חשוב להורים שהילד יצליח והם מסוגלים. אז להבטיח משהו שווה כמו: אופניים וכד’
צריך להבין שלימוד שפה מורכב מפרטים רבים שמיעה כתיבה דיבור הבנה הרכבה וכללים רבים. וצריך להתחיל איתו מרמה שהוא כבר יודע ולאט לעלות. שהדבר הבסיסי והחשוב שעליו לצאת עימו הוא זיהוי האותיות , הצלילים ולבסוף קריאה נכונה. ודו שיח בסיסי. כי אוצר מילים כל החיים ניתן לרכוש ודקדוק נרכש לאחר שיש בסיס טוב ובטוח.
מקווה שלא הארכתי
אם קראת עד כאן, אז תודה ובהצלחה
כותבת מנסיון ותעיה. כל ילד רוצה להצליח . לאי מוטיבציה יש סיבה כמו שכתבו קודם.
וכמובן שצורת הלימוד צריכה להיות בחוויה. תחילה להחזיר את המוטיבציה והאמון העצמי.
בהצלחה,
-
ילד שלא רוצה ללמוד…
הילד הזה כבר בכיתה ז’. גדול ובעל דעה עצמאית.
מי שלח אותו ללמוד אנגלית? האם אבא ואמא מחייבים אותו לעשות את זה?
אולי מבית הספר?
אי אפשר “להכריח” בשום צורה.
אנחנו יכולים לבדוק האם הוא לא רוצה כי אנגלית בשבילו היא חוויה לא טובה?
ילדים (ומבוגרים) אוהבים להצליח.
לפעמים הם לא ניגשים למטלה מראש, אם נראה להם שלא יצליחו.
אפשר לחפש מה הוא כן אוהב/מצליח עם האנגלית?
האם יש מילים שהוא יודע היטב?
משחקים שהוא מצליח לשחק באנגלית?
משימות שהולכות יותר בקלות?
חפשי במה הוא משתף פעולה, ממה הוא נהנה? איפה הוא מצליח?
אנגלית היא המטרה המשנית בשיעור.
אנחנו רוצים להקנות לו הנאה, מסוגלות, יכולת, ביטחון עצמי, הערכה, אמון וכבוד. סיפוק ורצון ללמוד דברים חדשים.
כשיהיה לו מכל אלה בשפע- את האנגלית הוא ירכוש בקלות בע”ה.
חיזוקים ועידוד גם הם הכרחיים כדי להתחיל תהליך משמעותי.
בהצלחה!
-
קודם כל תודה לכולן
מדובר על ילד שיש לו קשיי קשב וריכוז והוא מטופל בריטלין.
בבית הספר שיעור אנגלית הוא חלק מהמערכת והוא שיעור חובה.
גם לאמא השיעור חשוב מאד והיא לא מוכנה שבזמן הזה הילד שלה לא ילמד.
הילד לומד ברמה שלו והוא מתקדם ממש יפה, לכן לא ברור למה הוא לא רוצה להמשיך ללמוד
חשוב לציין שהוא מאד אוהב כדורגל והאמא שוחחה איתו ואמרה לו שבכל פעם שהוא לו ישתף פעולה הוא לא ילך לאימון ביון שלאחר מכן, ואפילו האיום הזה לא עוזר
כשאני אומרת לו למה הוא צריך לדעת אנגלית יש לו שפע של תירוצים למה ואיך הוא יכול להסתדר בלי זה- לדוגמא שישתמש במתורגמן…
מדובר בילד חכם שמסובב את כולם על האצבע הקטנה..
משחקי מחשב הם גם לא אופציה בשבילו
שיחות עם המנהל ועם יועץ ביה”ס לא הניבו תוצאה ברורה.
מה עוד אפשר לעשות????
-
תני לו לכתוב רשימה של כל המילים שהוא כן יודע באנגלית
בפעם אחרת תני לו לכתוב רשימה של מתי היה פעם בחיים שלו (או יותר) שהוא כן הצליח באנגלית.
בפעם נוספת שיכתוב במה הוא כבר כן הצליח בחיים שלו ומה זה אומר עליו. ואח”כ מה הוא יכול לקחת משם שיתרום לו לשיעור אנגלית.
-
דסי יקרה
אולי יש משהו שהילד הזה כן אוהב? (בניית דגמים מעץ, פתרון חידות, הלחנת שירים וכדו)
ואת זה אפשר לעשות יחד באנגלית?
מה דעתך?
-
אני חושבת שהאמא צריכה להחליט מה יותר חשוב לה,
יש פה ילד גדול שמביע את דעתו,
אולי לא בצורה כ”כ נעימה,
אבל א”א להחליט עליו לשלול ממנו זכויות.
להמשיך בדרך הזו רק יקשה יותר ויגרום לילד להקשיח את דעותיו.
וביננו לא יקרה כלום שלא ידע אנגלית.
אחוזים גבוהים מאוד מהגברים החרדים לא מכירים את השפה,
ולא נראה לי שמפריע להם משהו.
מה שיזכר לילד זה עד כמה הקשיבו לי,
כמה הדעה שלי היתה חשובה.
וזה לדעתי הרבה יותר קריטי מכל דבר אחר.
-
-
דבורה,
הילד מגיע מבית דתי פושר מאד ולומד בבית ספר קירוב
הוא לא חרדי, ולאמא שלו חשוב מד שהוא ילמד אנגלית
כך שהאופציה לוותר על המקצוע לא מעשית
הדבר היחיד שמעניין את הילד זה כדורגל, הוא לא אוהב אומנות ויצירות
-
אז תני לו סיקורים של משחקי כדורגל באנגלית
אני לימדתי בעבר בחור בן 13 דם מבית פושר
ופשוט עבדנו על הבנת בנקרא וקריאה דרך כדורגל.
זה דורש עבודה רצינית ממך, אבל הילד ילמד.
-
Log in to reply.