
מה עושים עם תלמידה שלא קולטת?
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ מה עושים עם תלמידה שלא קולטת?
-
מה עושים עם תלמידה שלא קולטת?
פורסם ע"י נעמי ר. זמרת, נגנית אולפן סאונד ונגינה on 02/04/2025 ב1:34 pmמה קורה?
אשמח מאוד שתעזרו לי🙏🙏🙏
אני ב”ה מורה לגיטרה להרבה מאוד גילאים
בס”ד אני רואה תוצאות מידיות
הכל היה טוב ויפה עד שהיא הגיעה…
התחלתי ללמד אותה והיא קלטה מעולה את האקורדים
בשיעור השני היא זכרה מעולה אבל האקורדים הוחלפו בדיוק באותה מהירות של השיעור הראשון
חשבתי אולי יותר איטית אז למדתי אותה יותר לאט וממוקד
כל שיעור היא עשתה שיעורי בית אבל גם אחרי חודש המהירות היתה כמעט אותה מהירות של השיעור הראשון
העניין לא רק בהחלפת האקורדים אלא גם בקצב ההחלפה
היא לא יודעת מתי להחליף-כל שיעור אני מסבירה לה מחדש במילים אחחרות אפילו בצורה מוחשית(ניגנתי איתה, הזזתי לה את האצבעות, כתבתי על הלוח, הסברתי לה כמה פעמות בדיוק יש לכל אקורד, עשיתי איתה פעמות עם הרגל ועוד…) וזה לא עובד😟עד עכשיו זה מתקדם בקצב הזה ואני צריכה סוף שנה שהיא תנגן בסוף שנה לאמהות וזה פשוט לא הולך
אשמח לשמוע טיפים שהיא תצליח לנגן לאמא שלה בסוף שנה
תודה ❤
ריקי ריקי הגיבה לפני 1 חודש 7 חברות · 10 תגובות -
10 תגובות
-
472
546
0
סטטוס תעסוקתי:פעילה בקהילה
אם זה היה קורה לי הייתי פונה לאמא להגיד לה שגיטרה מדי קשה לה
(באמת זה קשה) ואולי כדאי שתילמד כלי יותר חובבני כמו אורגנית
ואם היא תאהב ותתחבר למוזיקה ותרצה להמשיך לכלים יותר רציניים
שתמשיך לגיטרה (בתקווה שזה לא יקרה..)
-
898
792
0
פעילה בקהילה
אני מבינה מהשאלה שאת לא רוצה לומר לאמא שתפסיק אלא להמשיך עד סוף שנה.
תנסי לחשוב איך את מלמדת אותה בצורה אחרת, שעדיין לא ניסית.
יש את הסיפור הידוע של רבי פריידא שלימד 400 פפעם את התלמיד,
פעם שמעתי הסבר שהוא לא חזר על זה 400 פעם אלא כל פעם דוגמא אחרת מכיוון אחר.
צריך לזה הרבה יצירתיות, אולי להמציא סימנים שיעזרו לה, או סיפור שיהיה תומך זיכרון. כל פעם בצורה אחרת אל תחזרי על אותו דבר
אין לי רעיונות לתת לך כי אני לא יודעת לנגן 🙂
-
472
546
0
סטטוס תעסוקתי:פעילה בקהילה
אבל למה סתם לתת לה לסבול
אני סתם הייתי סובלת לא לקלוט זה מעצבן
וגם חבל על הכסף..
אני הייתי שמחה אם היו אומרים לי שזה לא מתאים לה וחלאס
למה סתם להמשיך עם מה שלא מתאים לה?
-
619
920
0
פעילה בקהילה
אם ניסית בכמה דרכים והיא באמת לא קולטת – לא יודעת אם אתי כל כך להמשיך לקבל אותה לשיעורים ולגבות על כך כסף, מבלי להבהיר לאמא את המצב לאשורו.
-
1836
2362
0
פעילה בקהילה
מענין – איך התלמידה עם הסיטואציה?
היא לא מרגישה תקועה ומתוסכלת מזה?
מצטרפת לדעות שחשוב ואפילו חובה ליידע את האמא
אבל כן לשים לב גם למקום של התלמידה
אם היא נהנית, שווה לה להתאמץ, רוצה מאוד-מאוד-מאוד,
או באה לעשות V כי מישהו שכנע אותה / דחף אותה
וגם על זה לדבר.
פגשתי מקרים קיצוניים של תלמידות שהתקשו מאוד בהתחלה, ברמה חריגה ממש
אבל בשלב מסוים הצליחו לפרוץ את הקושי ולהגיע להישגים מאוד יפים!
-
246
378
0
פעילה בקהילה
וואי נשמע קשוח כמורה..
גם אני מצטרפת לשאלה איך התלמידה חווה את התקיעות הזו?כשאני למדתי גיטרה הייתי מתאמת והניה לי קשה החילוף המהיר של האקורדים,
למורה שלי היה תרגיל זכרון, ככה היא קראה לו,
שלפני שמניחים את האצבעות על הכלי נותנים את הצורה של האקורד באוויר ורק אז מניחים ביחד.כתלמידה זה היה מתיש ומעצבן, ונורא נורא איטי ללמוד ככה אבל בפועל זה עזר לי מאד למהירות,
אולי את מכירה את השיטה ואולי לא,
אם לא אולי כדאי לך לנסות..תצליחו
-
473
170
0
פעילה בקהילה
קודם כל תודה ענקית לכל מי שענתה❤
היא מאוד אוהבת ורוצה לנגן
אני חושבת שיש לה גם משפחה משהו מוזיקלית
אולי אפילו קצת לחץ מוזיקלי מהמשפחה
היא אמרה לי שהיא בחרה דווקא בגיטרה ועוד אחר כך יש לה תכנונים….
זה היה נראה שזה באמת הרצון שלה-האור בעיניים הזה…
כל פעם שהיא מצליחה היא מאוד מתרגשת
תאמת אולי זה משהו קצת בטיפוס-לא מתחילה לנגן (אפילו שניגנו 5 פעמים רצוף) בלי שאני אומרת
כל מילה שאני אומרת אפילו אם התבלבלתי במילה אחת היא לוקחת רציני אפילו אחרי שתקנתי את המילה
וכו’
-
206
312
0
פעילה בקהילה
נעמי, אני אמנם מנגנת בפסנתר ולא בגיטרה, וגם לא מלמדת נגינה
אבל תבדקי אם היא באמת מתאמנת בבית, כי לכאורה אימון אמור לשפר מיומנות (בהנחה שאין לה בעיות במוטוריקה/ תיאום עין יד וכו’)
בעיקרון הדרך הכי טובה שאני מכירה לרכוש מיומנות היא לבודד את המקום הקשה ו”להתאבד” עליו באימונים
וגם אם הבעיה היא בביטחון העצמי, אז צריך לבסס אצלה ביטחון בשליטה שלה במיומנות הזו- וזה דבר שצריך לעשות צעד אחרי צעד (אפילו שיהיו כמה שיעורים שבכל אחד מהם מתרגלים רק מעבר אחד), ההתחלה קשה אבל בסוף יפול לה האסימון שהיא כן יכולה ואז ירוץ לה
-
1836
2362
0
פעילה בקהילה
מסכימה עם זה שאימון מאסיבי יכול לקדם מאוד,
אבל צריך בשביל זה המון רצון טוב וסבלנות
זוכרת את עצמי מתאמנת על 4 תיבות זהות, קשותתתתתתת במשך 3/4 שעה ברצף, ולמחרת – שוב, וכמובן שזה לא גמר שם, אבל אחרי יומיים של קריעה, זה כבר ישב הרבה יותר טוב. להגיד שכל אחת מסוגלת לזה? או שאני הייתי מסוגלת לזה בכל שלב בלמידה?
חד משמעית לא!
-
206
312
0
פעילה בקהילה
אולי לא כל אחד מסוגל וזה מה שעושה את ההבדל בין אמן בינוני למצויין
ולדעתי למורה אמיתי יש תפקיד חשוב מאוד במוטיבציה של התלמיד (לא רק לתת לו מוטיבציה אלא לדעת מתי לדרבן ומתי להרפות כדי לגרום לו למצות את המקסימום של היכולת שלו, ובכלל לתת לו מוטיבציה ומשמעת עצמית שימשיכו איתו לכל החיים)
-
-
Log in to reply.