הסרטון היה ביוטיוב אי-פעם?
אגב, לאותו מרצה היו סרטוני הדגמה וגם כמה סרטוני הרצאה.
גם אני אשמח להשיג אותם.
נ.ב. אחד הדברים ממנו שאני משתמשת בו ה-מ-ו-ן עם תלמידות בכיתה ד’, לאנגלית.
הוא הראה שעון, שאל מה זה. סובב אותו לכל כיוון ובירר מה זה. ומה זה כשזה הפוך
וכו’.
אח”כ הוא הראה B קטנה b, והפך אותה. (אני גוזרת פיזית שיהיה דו צדדי) ואז זה
הפך ל-p q d.
הרעיון הוא להראות שבעצם לא מדובר פה ב”טמטום” או בדיסלקציה… אלא פשוט ענין
של תפיסת מציאות. עד היום (ז”א עד שהמורה התחילה ללמד מה זה B וD קטנות) כל
חפץ היה הוא עצמו גם כשהוא הפוך.
ופתאום…
הרווחתי פה:
1. הכלה ותחושת בטחון.
2. הבנת מקור הקושי.
3. גזיר צבעוני חמוד שהילדה לוקחת הביתה, ומשחקים איתו: הופכים אותו ואומרים
כל פעם מה יצא.
בהמשך כבר עם מילים, ותוך כדי המילים הופכים את אותו אחד. מסייע בהטמעה.
בהצלחה!