נא עצתכן- עולה לכיתה א’

קדם Forums הוראה למידה ועזרים נא עצתכן- עולה לכיתה א’

  • נא עצתכן- עולה לכיתה א’

    פורסם ע"י ציפי לוין  הוראה רכזות וחינוך on 28/08/2022 ב1:13 am

    שלום לכולן,

    בתי עולה לכיתה א’

    היא חכמה מוכשרת מאד ומוכנה רגשית ולימודית

    אך היא חולמנית קצת… לא תמיד בעניינים, לפעמים מפספסת דברים חשובים שקורים מסביב (מחלקים לכולם איגלו והיא מגיעה פתאום לבקש, כי לא שמה לב כשחילקו).

    אני חושבת שהיא לא תמיד קשובה למה שקורה. לא ערנית למתרחש. חוששני שהדבר יהיה בעוכריה במסגרת הבית ספרית התובענית…

    אולי תוכלנה לתת לי עצות (בלי לתת הגדרות של קש”ר או תקשורת…)

    איך כאמא (ומורה במקצוע) אוכל להדריך ולהטרים לה ולעזור לה להיות יותר ערנית בכיתה.

    אשמח לעצתכן…

    EFRAT MAHARSHALL מהרשל הגיבה לפני 2 שנים, 2 חודשים 6 חברות · 6 תגובות
  • 6 תגובות
  • אהובה מליח

    טיפול
    חברה
    28/08/2022 ב2:11 am

    ציפי יקרה,

    קודם כל, מזל טוב על ה’כיתה א’ ‘ של הילדה. זה מעבר לא פשוט, שאיך שמסתכלים על זה ולכל המעורבים בו זה מעבר מורכב.

    לגבי הילדה שלך, הבדיקה היא אכן איך היא מבחינה לימודית ורגשית. (השמיעה שלה בסדר?)

    רחפנות אינה סיבה מצדיקה לחשוש, כי בעיות רבות נפתרות עם העליה לכיתה א’. יש שם מורה וסדר והתרגשות עד השמים ובחזרה (וכמובן ילקוט וקלמר שהוא רק שלה!!) וזה עשוי לאזן אותה.

    אם את רואה בתחילת שנה שהיא עדיין מתקשה לאסוף את עצמה, יש מקום לבדוק את הסיבות לכך, והן רבות.

    אם את ממש חוששת, הייתי מציעה לך לבדוק את הקשב שלה עד החגים ולזמן תור לנוירולוג רק כדי שתהיי שקטה.

    מקווה שעזרתי!

  • שירה אלג'ם

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    28/08/2022 ב3:01 pm

    עצונת:

    לפעמים, אם מדובר רק באופי ולא משהו נוסף

    עוזר לסכם עם המורה שתראה בתחילת השיעור איזשהי בובה או משהו ותגיד בקול מתרגש ומתלהב “בואו נראה מי מתצליח לספור כמה פעמים הרמתי את הבובה בשיעור…” הבנות דרוכות לתפוס את הבובה ועל הדרך מקשיבות. כמובן שבסוף מפרגנים לכולם גם למי שטעתה.

    אם המורה לא בקטע (או את לא בקטע לדבר אתה) אפשר כשהולכים ביום הראשון לחפש את הילדה משהו שמושך תשומת לב באיזור הלוח (כדי שתסתכל למורה ולא לכיוון אחר) ולהגיד לבת שתבואי הביתה תספרי לי מה היום המורה תלתה למעלה או למטה או לא משנה. וכמובן לזכור לשאול את הבת את השאלה. ככל כל מה שמעלה את רמת הסקרנות והדריכות עוזר לשמור על קשב. וכמובן מקום קרוב למורה,, לא מאחורי ילדה גבוה או משהו…

    בהצלוחה

    • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

      הוראה רכזות וחינוך
      מובילה
      28/08/2022 ב5:30 pm
      מנהלת קהילה בקדם

      שירה,

      אני קצת חולקת על הרעיון שלך.

      ילדים רבים לא יצליחו להתרכז בשיעור ובמקביל לספור את הפעמים שהמורה הרימה בובה.

      במיוחד שמתואר פה ילדה עם קושי קשבי.

  • ציפי לוין

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    28/08/2022 ב11:47 pm

    אני גם חושבת ככה,

    תודה לכן על העצות,

    אכן זה נראה סוג של אופי של ילדה…

    באמת התייעצתי בעבר עם התפתחות הילד והפנו אותי להדרכת הורים,

    חשבו שאני כאן לא בסדר…

    פתאום אני חושבת (כאמא שמכירה אותה), על כיוון אחר. מכיוון שהיא גם טיפוס פרפקציוניסט ויסודי, יתכן שעד שהיא לא מסיימת סופית את המטלה (או את המחשבה) שהיא עוסקת בה, היא אינה פנויה לראות ולשמוע שכולם התקדמו לשלב אחר. ולכן נראה לנו שהיא פחות קשובה.

    מה דעתכן? מכירות את הנושא?

    יעזור לשוחח איתה? מה אפשר להסביר לה?

    • מיכל וילמן

      יעוץ אימון והנחיה
      חברה
      29/08/2022 ב12:01 am

      ציפי יקרה,

      באמת התחלתי לכתוב לך מענה ובסוף לא שלחתי:)

      בעיקרון: רציתי לשאול אותך: האם יש קושי נוסף וכד’

      לפי זה אפשר לנסות ולעלות על שורשי תופעות למיניהן.

      לגבי מה שהעלית:

      בהחלט נראה לי שיש קשר. אך לא זו הנקודה!

      דרך נושא הפרפקציוניזם שהעלית, הגענו למקום עמוק יותר

      ופה הייתי מנסה לבחון:

      מדוע היא כך?

      מה מפריע לה להיות נוחה ושלוה? ורגועה?

      האם היא בתחרות עם מישהו?

      האם היא לא מספיק מרוצה ומעריכה את עצמה ואת מה שהיא עושה?

      כמה שיותר יהיו כאן תשובות ומידע נוסף – ניתן יהיה יותר לקדם.

      במידה והיא לא רגועה עם עצמה / לא מעריכה / לא בטוחה ב.. וכו’

      כאן יש המון מה לתת לה!!

  • EFRAT MAHARSHALL מהרשל

    טיפול
    חברה
    29/08/2022 ב10:17 pm

    אמא יקרה ודאוגה!

    בתך עולה לכיתה א’ ואני בטוחה שאת מתרגשת (אולי יותר ממנה..)

    ואת מוטרדת מהחולמנות שלה,

    לאורך השנים, ליוויתי ילדים רבים עם קשיי למידה, קושי בקשב ובריכוז ועוד ועוד..

    הייתי שואלת אותך:

    האם זה מפריע לבת שלך או לך?

    היא מתלוננת על זה?

    זה פוגע לה בתפקוד?

    היא מרגישה החמצה?

    כדאי לבדוק אם האופי הזה מפריע לה או רק לך כאמא?

    האבחנה הזאת חשובה,

    כי אנחנו הורים אכפתיים ורוצים את הכי טוב לילדים שלנו,

    ולפעמים יש לנו ציפייה שהילדה שלנו תהיה ילדת חלומות..

    (וכדאי לנו לגלות כמה היא ילדת חלומות ככה, כמו שהיא עכשיו..)

    אבל הקב”ה ברא אותנו ואת הילדים שלנו, ולכל אחד תכונות ויכולות משלו.

    אם הילדה שלך מתפקדת באופן סביר

    והדגש הוא על האופן הסביר ומניח הדעת ולא תפקוד מושלם (כי גם אנחנו לא כאלה..)

    בתחום הרגשי, החברתי והלימודי,

    אז אין לך ממה לחשוש.

    אם את רואה קושי בתפקוד ושלילדה שלך לא טוב עם זה,

    כדאי ורצוי להתייעץ עם מנחת הורים מקצועית.

    בגיל הזה אין טעם להסברים ולדיבורים בדרך כלל.

    אנחנו ההורים יכולים לכוון, להעצים ולקדם את הילדים שלנו באמצעות התגובות והחיזוקים שניתן להם.

    בהצלחה רבה!

    “עוגן”

    בית ספר להורים

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן