העברתי כמה פעמים שיעורי מוכנות לכיתה א’,
זורקת כמה סוגים של פעילויות שהכנתי:
חלוקת מילים: מסלול כיסאות, שעליו צועדים לפי מס’ הברות במילה- בצד הייתה ערמת כרטיסים, כל אחת מרימה כרטיס וצועדת על המסלול לפי מספר ההברות שיש בציור שבכרטיס- 5 הברות, 5 צעדים וכן הלאה, עד לסיום.
דוגמא נוספת- השחלת פופסים בשיפוד העומד על השולחן (ניתן להעמידו יציב בעזרת פיסת פלסטלינה)על פי מס’ הברות במילה.
צליל פותח\סוגר: מסירות בכדור, המורה זורקת לתלמידה תוך כדי שאומרת מילה, התלמידה זורקת בחזרה תוך כדי אמירת צליל פותח\ סוגר של אותה מילה. וכן להפך המורה זורקת ואומרת צליל, והתלמידה מחזירה מילה שמתחילה או נגמרת בצליל זה.
זיהוי\שיום אותיות: משטח גדול על הרצפה ועליו כתובות אותיות, (את המשטח לקחתי מאיזשהו משחק קופסא ישן, ורק הוספתי עליו אותיות, אבל אפשרי להכין משטח ממפת ניילון או להשתמש רק בכרטיסי אותיות שמונחים על הרצפה) המורה אומרת שמות אותיות ועל התלמידה לקפוץ בהתאמה על האותיות שבמשטח (או על הכרטיסים.)
אפשרי לבצע פעילות דומה, שקטה יותר- ליד שולחן, כרטיסי אותיות על השולחן, התלמידה מחזיקה בובה קטנה ומקפיצה אותה על הכרטיסים ע”פ האותיות שאומרת המורה, או להפך- התלמידה משיימת אותיות ועל המורה להקפיץ את הבובה.