
פעילויות לתרגול מודעות פונולוגית
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ פעילויות לתרגול מודעות פונולוגית
-
פעילויות לתרגול מודעות פונולוגית
פורסם ע"י דבורה חזקיה- נעים בלמידה הוראה רכזות וחינוך on 01/03/2022 ב1:54 pmהיי בנות,
אשמח לקבל רעיונות לפעילויות בנושא.
תודה❤
דבורה חזקיה- נעים בלמידה הגיבה לפני 3 שנים, 1 חודש 4 חברות · 7 תגובות -
7 תגובות
-
0
2
0
חברה חדשה
מודעות פונולוגית זה ים!
לאיזה גיל? לאיזה צורך?
-
162
112
0
מנהלת קהילה
מוכנות לא’
צליל פותח, סוגר
מסר צלילים במילה
זיהוי אותיות.
כל אחת תביא כמה טיפות וביחד ייווצר ים;)
-
-
0
2
0
חברה חדשה
יש את החוברת של איריס כהן “חפירות פונולוגיות” נוגע יפה בכל התחומים של המודעות הפונולוגית.
יש את החוברות של הילרי הרצברג “צליל מילה סיפור” שמתוכו אני נעזרת המון בצליל פותח סוגר ואמצעי של אותיות ותנועות.
יש לה גם ספר “יסודות הקריאה” על מודעות פונולוגית.
לזהבה קלנר יש חוברת “מילה וצליל” שמעולה לעבודה על מודעות פונולוגית לגיל הגן!!!
אני ממליצה רק על חוברות כי הן מובנות ומדורגות.
בהצלחה!
-
162
112
0
מנהלת קהילה
תודה בתיה,
אני מחפשת רעיונות לפעילויות ומשחקים בנושא ולא חוברות.
-
-
0
2
0
חברה חדשה
הי דבורה,
אולי את יכולה להשתמש בהליכות חיות השונות שהעלית כאן,
בכל אות חיה אחרת,
אולי את יכולה גם לפזר על הרצפה כרטיסים עם תמונה/ציור של החיות וכל פעם באות המתאימה הולכים בהליכה של החיה וצריכים להרים מהרצפה את החיה.
ודרך אגב, טוב לשלב כמה שיותר חושים בזמן למידה כדי שהלמידה תופנם ותיטמע.
כך למידה בדרך של תנועה במרחב יכולה להתאים דוקא ולהועיל ללמידה.
הי, ועוד רעיון תוך כדי שאני כותבת:
הילדים יכולים כמובן גם להוסיף חיות משל עצמם, ואז בסוף השיעור (אם יש זמן כמובן), מציירים/צובעים עושים פעילות יותר עדינה ועדיף פחות מובנית ויותר חופשית של החיות של הבאת אתך לשיעור.
בהצלחה!
תמר
-
7
6
0
חברה חדשה
העברתי כמה פעמים שיעורי מוכנות לכיתה א’,
זורקת כמה סוגים של פעילויות שהכנתי:
חלוקת מילים: מסלול כיסאות, שעליו צועדים לפי מס’ הברות במילה- בצד הייתה ערמת כרטיסים, כל אחת מרימה כרטיס וצועדת על המסלול לפי מספר ההברות שיש בציור שבכרטיס- 5 הברות, 5 צעדים וכן הלאה, עד לסיום.
דוגמא נוספת- השחלת פופסים בשיפוד העומד על השולחן (ניתן להעמידו יציב בעזרת פיסת פלסטלינה)על פי מס’ הברות במילה.
צליל פותח\סוגר: מסירות בכדור, המורה זורקת לתלמידה תוך כדי שאומרת מילה, התלמידה זורקת בחזרה תוך כדי אמירת צליל פותח\ סוגר של אותה מילה. וכן להפך המורה זורקת ואומרת צליל, והתלמידה מחזירה מילה שמתחילה או נגמרת בצליל זה.
זיהוי\שיום אותיות: משטח גדול על הרצפה ועליו כתובות אותיות, (את המשטח לקחתי מאיזשהו משחק קופסא ישן, ורק הוספתי עליו אותיות, אבל אפשרי להכין משטח ממפת ניילון או להשתמש רק בכרטיסי אותיות שמונחים על הרצפה) המורה אומרת שמות אותיות ועל התלמידה לקפוץ בהתאמה על האותיות שבמשטח (או על הכרטיסים.)
אפשרי לבצע פעילות דומה, שקטה יותר- ליד שולחן, כרטיסי אותיות על השולחן, התלמידה מחזיקה בובה קטנה ומקפיצה אותה על הכרטיסים ע”פ האותיות שאומרת המורה, או להפך- התלמידה משיימת אותיות ועל המורה להקפיץ את הבובה.
-
162
112
0
מנהלת קהילה
תודה תמר-
בדיוק לכאלו פעילויות התכוונתי
-
Log in to reply.