פעילויות לתרגול מודעות פונולוגית

קדם Forums הוראה למידה ועזרים פעילויות לתרגול מודעות פונולוגית

  • ד.

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    01/03/2022 ב2:02 pm

    מודעות פונולוגית זה ים!

    לאיזה גיל? לאיזה צורך?

    • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

      הוראה רכזות וחינוך
      מובילה
      01/03/2022 ב2:04 pm
      מנהלת קהילה בקדם

      מוכנות לא’

      צליל פותח, סוגר

      מסר צלילים במילה

      זיהוי אותיות.

      כל אחת תביא כמה טיפות וביחד ייווצר ים;)

  • ד.

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    01/03/2022 ב2:21 pm

    יש את החוברת של איריס כהן “חפירות פונולוגיות” נוגע יפה בכל התחומים של המודעות הפונולוגית.

    יש את החוברות של הילרי הרצברג “צליל מילה סיפור” שמתוכו אני נעזרת המון בצליל פותח סוגר ואמצעי של אותיות ותנועות.

    יש לה גם ספר “יסודות הקריאה” על מודעות פונולוגית.

    לזהבה קלנר יש חוברת “מילה וצליל” שמעולה לעבודה על מודעות פונולוגית לגיל הגן!!!

    אני ממליצה רק על חוברות כי הן מובנות ומדורגות.

    בהצלחה!

    • דבורה חזקיה- נעים בלמידה

      הוראה רכזות וחינוך
      מובילה
      01/03/2022 ב2:42 pm
      מנהלת קהילה בקדם

      תודה בתיה,

      אני מחפשת רעיונות לפעילויות ומשחקים בנושא ולא חוברות.

  • תמר אהרוני מרפאה בעיסוק

    טיפול
    חברה
    02/03/2022 ב10:02 am

    הי דבורה,

    אולי את יכולה להשתמש בהליכות חיות השונות שהעלית כאן,

    בכל אות חיה אחרת,

    אולי את יכולה גם לפזר על הרצפה כרטיסים עם תמונה/ציור של החיות וכל פעם באות המתאימה הולכים בהליכה של החיה וצריכים להרים מהרצפה את החיה.

    ודרך אגב, טוב לשלב כמה שיותר חושים בזמן למידה כדי שהלמידה תופנם ותיטמע.

    כך למידה בדרך של תנועה במרחב יכולה להתאים דוקא ולהועיל ללמידה.

    הי, ועוד רעיון תוך כדי שאני כותבת:

    הילדים יכולים כמובן גם להוסיף חיות משל עצמם, ואז בסוף השיעור (אם יש זמן כמובן), מציירים/צובעים עושים פעילות יותר עדינה ועדיף פחות מובנית ויותר חופשית של החיות של הבאת אתך לשיעור.

    בהצלחה!

    תמר

  • y.y

    כללי
    חברה
    03/03/2022 ב4:12 pm

    העברתי כמה פעמים שיעורי מוכנות לכיתה א’,

    זורקת כמה סוגים של פעילויות שהכנתי:

    חלוקת מילים: מסלול כיסאות, שעליו צועדים לפי מס’ הברות במילה- בצד הייתה ערמת כרטיסים, כל אחת מרימה כרטיס וצועדת על המסלול לפי מספר ההברות שיש בציור שבכרטיס- 5 הברות, 5 צעדים וכן הלאה, עד לסיום.

    דוגמא נוספת- השחלת פופסים בשיפוד העומד על השולחן (ניתן להעמידו יציב בעזרת פיסת פלסטלינה)על פי מס’ הברות במילה.

    צליל פותח\סוגר: מסירות בכדור, המורה זורקת לתלמידה תוך כדי שאומרת מילה, התלמידה זורקת בחזרה תוך כדי אמירת צליל פותח\ סוגר של אותה מילה. וכן להפך המורה זורקת ואומרת צליל, והתלמידה מחזירה מילה שמתחילה או נגמרת בצליל זה.

    זיהוי\שיום אותיות: משטח גדול על הרצפה ועליו כתובות אותיות, (את המשטח לקחתי מאיזשהו משחק קופסא ישן, ורק הוספתי עליו אותיות, אבל אפשרי להכין משטח ממפת ניילון או להשתמש רק בכרטיסי אותיות שמונחים על הרצפה) המורה אומרת שמות אותיות ועל התלמידה לקפוץ בהתאמה על האותיות שבמשטח (או על הכרטיסים.)

    אפשרי לבצע פעילות דומה, שקטה יותר- ליד שולחן, כרטיסי אותיות על השולחן, התלמידה מחזיקה בובה קטנה ומקפיצה אותה על הכרטיסים ע”פ האותיות שאומרת המורה, או להפך- התלמידה משיימת אותיות ועל המורה להקפיץ את הבובה.

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן