קבעון מחשבתי – ילד בן 7 – תירגול בבית

קדם Forums הוראה למידה ועזרים קבעון מחשבתי – ילד בן 7 – תירגול בבית

  • קבעון מחשבתי – ילד בן 7 – תירגול בבית

    פורסם ע"י ש ח h  הייטק on 05/08/2025 ב5:32 pm

    שלום

    מרגיש לי לבן שלנו יש קבעון מחשבתי

    קושי בשינויים/ לא נפתח לחברים חדשים/ לא אוהב בגדים מגוונים

    הכל אצלו המוכר והדוע

    יש איזה משחקים/ טיפים לעזור לו

    מלבד “ללכת לטיפול”.. 🙂

    תודה

    ריקי שפיצר הגיבה לפני 16 שעות, 34 דקות 11 חברות · 16 תגובות
  • 16 תגובות
  • מיכל וילמן

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    05/08/2025 ב5:58 pm

    ילד שיש לו קיבעון מחשבתי, הוא בד”כ ילד שהתרגל שלא מבינים אותו והוא צריך להגן על עצמו

    הוא צריך להגן על כבודו, דיעותיו, הרגשותיו ועוד.

    הדרך לעזור לו לצאת משם היא: לתת לו את התחושה שהוא חשוב. שאכפת לנו ממנו וממה שהוא מרגיש ומה שהוא חושב

    וזה גם ללמוד להרגיש את הכאב שלו לעומק.

    זה בגדול:)

    ואת זה אני מלמדת אימהות קודם בייעוץ שעוזר ונותן התוויה וכיוון. ואח”כ למי שרוצה ממש ריפוי עמוק יותר:

    אני מלווה בתהליך קצת יותר פנימי – של מודעות. שיוצר יכולת תקשורתית גבוהה מאד לאם, שמשפיעה המון על כל הבית ובמיוחד על הילד הספציפי.

    • ש ח h

      הייטק
      חברה
      05/08/2025 ב6:22 pm

      הסתכלות מעניינת!!

      פותח לי כיווני עשייה לפעולה איתו

      אשמח לעוד עצות 🙂

      תודה

  • דגש חזק אסתר מגנוז ניקוד ועריכת לשון

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    05/08/2025 ב6:15 pm

    חשוב לאבחן מה הקושי של הילד ולהתאים לו דרכי טיפול.
    זה יעזור לך כאמא קודם כל, לדעת מה בדיוק מציק לו וכך תוכלי לעזור לו יותר.
    באופן כללי: קבעון מחשבתי הטיפול הוא לפתח חשיבה. ולשאול אותו שאלות מוזרותת
    בתחילה כלומר “האם מסתרקים במזלג?” וכדומה.
    בבית אפשר לתרגל פתרון בעיות על כל דבר קטן: נגמר הלחם במכולת?! מה עושים יש
    לנו בעיה (לתת לזה שם ולחפש את הפתרון…)
    אה, אולי נקנה לחמניות… ואולי יש לך עוד רעיונות כיצד לפתור את הבעיה (לאפות
    בבית, לאכול דיסה, וכו’… ) לא הכל חייב להתבצע…

    __________________________
    בברכה
    אסתר מגנוז

    • ש ח h

      הייטק
      חברה
      05/08/2025 ב6:21 pm

      הדוגמאות שלך קצת פחות משקפות את ההתנהגות של הילד…<div>

      איך בכל זאת אוכל להסביר את מצבו??

      יש איזה שאלון רישומי למלא עמ”נ לקבל תמונת מצב?

      </div>

  • הבית למורה הפרטית

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    05/08/2025 ב6:15 pm

    יש כל מיני משחקי דמיון שמפתחים יצירתיות, ונראה לי יצירתיות היא בדיוק ההיפך
    מקיבעון מחשבתי 🙂
    אומנם בבית לפעמים זה קצת קשה להוביל את הילד לרעיונות משלו, אבל זה אפשרי
    אחרי הרבה דוגמאות, ובפרט אם כל בני הבית משתתפים. מה שחשוב להקפיד זה שאין
    כאן “נכון” או “לא נכון”, כל תשובה נכונה…
    פעילות יצירתית:
    1. לוקחים חפץ כלשהו, ובודקים מה אפשר לעשות בו, הכל – חוץ מהייעוד המקורי
    שלו. (לדוגמא: תבנית ביצים – לאחסן בתוכה גוגואים, לדרוך עליה כמזרון קפיצים,
    לחתוך אותה לחתיכות, לעשות ממנה יצירות… וכדו’)
    2. יצירות מחומרים נפסדים ויצירות חופשיות (הכוונה עם מינימום הגבלה. לפעמים
    כן צריך קצת הגבלה – חייבים להשתמש בחמש מקלות ארטיק, לפחות משלושה צבעים. מה
    עושים איתם? מה שרוצים…)
    3. להמציא סיפורים – אפשר בדואט: מישהו אחד אומר משפט, והשני ממשיך אותו בלי
    קשר. תני לילד להתחיל, והוא כנראה יתחיל משהו שבלוני “פעם היה ילד בן חמש”. אז
    את ממשיכה – “ופתאום הוא גילה שבעצם הוא בן שבע”. כמה שיותר לא הגיוני, יותר
    טוב. ואז הילד צריך להתמודד עם המציאות הזו…
    מאמינה שיש עוד רעיונות, זה מה שעלה לי עכשיו.
    אמור להיות גם כרטיסים או משחקים בשביל זה, אבל לא עולה לי עכשיו רעיון מסוים.

  • רחלי ש

    כללי
    חברה
    05/08/2025 ב7:24 pm

    אפשר גם לעבוד דרך פיתוח הבעה בע”פ ובכתב, פתרון בעיות, המצאת המשך למשפט ואח”כ סיפור, אפיו דמויות וכו’..

    אם תרצי אוכל לשלוח לך חוברת עבודה על פיתוח הבעה, היא אמנם מתאימה לכיתה ג’ אבל תוכלי לקבל השראות (תשלחי לי הודעה אישית)

    השתמשתי בה לתלמידה עם הרחבות וכו’… וראיתי שמאוד עזר

    אפשר גם לתמלל סרטונים בלי מילים (פינגו וכו’…)

    וסתם לעשות המון עבודה עם ספרים בלי לספר את הסיפור עצמו אלא על המסביב לדבורה בנדיקט יש ספרים מעולים וגם בספרים שרחלי דוד מציירת יש המון רקע שאפשר להרחיב

    יש גם קלינאיות תקשורת שמתמחות בנושא, אני עצמי מאוד נעזרתי עם אחד הילדים

    • ש ח h

      הייטק
      חברה
      09/08/2025 ב9:51 pm

      אשמח לקבל חוברת

      מה המייל שלך?

  • הדסה ש

    הייטק
    חברה
    07/08/2025 ב10:21 am

    שווה לבדוק מול קלינאית תקשורת על מה זה יושב, או בהתפתחות הילד.

    יעזור לך להתמקד.

    • ש ח h

      הייטק
      חברה
      09/08/2025 ב9:52 pm

      גם את וגם רחל כתבה – קלינאית תקשורת

      אשמח להבין איך זה קשור?

  • רחלי ש

    כללי
    חברה
    10/08/2025 ב8:56 am

    קלינאית תקשורת עוסקת לא רק בתחום השפתי הלשוני אלא בכל מיומניות התקשרות: פיתוח והרחבה של יכולות הבעה, הבנת סמלים, רמזים וכו’, יכולת להביע ולהבין הקשרים וסיפורים, מיומנויות שיח כמו אילמות סלקטיבית ועוד

    אני לא ממש מבינה בעניין, זה מה שנחשפתי לאור טיפולים בילדים הפרטיים שלי

    אבל חשוב מישהי טובה שמתמחה בזה…

  • ory

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    10/08/2025 ב9:59 am

    לגבי קלינאית תקשורת. כדאי ללכת לקלינאית שעובדת עם ילדי תקשורת ASD שהרבה פעמים מתאפיינים בקיבעון מחשבתי וקבעון באופן כללי. הרבה פעמים זה נובע מסוג ש חרדה.

    אם תחשבי על עצמיך בזמן שאת רגוע הרבה יותר קל לך להתגמש ולחשוב על רעיונות חדשים אבל כשנמצאים תחת סטרס-לחץ קשה לעשות שינויים ואז נשענים על דברים מוכרים. זה יכול לנבוע גם ממקום של ויסות חושי-אם כל דבר מציף אותי חושית מידי, אז אני מעדיף להשאר עם הבגד המוכר שאני יודע כבר איך הוא מרגיש, או לאכול את אותו מאכל כי אני כבר יודע איך הוא טועים וקשה לי לגוון למשהו אחר כי אני נורא רגיש וגם אם כולם אומרים לי שזה טעים ואותו דבר לי זה לא מרגיש ככה וכדו’

    לכן הייתי ממליצה ללכת או לקלנאית תקשורת או למרפאה בעיסוק (תלוי על מה זה נופל יותר הקבעון, מחשבתי או פיזי יותר, למרות שהחושי משפיע גם על המחשבתי כי אם אני לא מעיז לנסות דברים חדשים אז אני לא מתנסה וממליא אין לי רעיון ואז ממילא אני לא מתפתח ויש לי חרדה לנסות דברים חדשים…)

    והמטפלת תעזור לראות ממה נובע הקבעון ותוכל לעבוד ותת כלים לעבודה בבית.

    בנתיים כמו שאמרו פה אפשר לעשות תיווכים של “גם וגם” או הכנה מראש לפני שינוי, מתן בחירה ולראות האם זה עוזר.

    בהצלחה רבה!!

  • ory

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    10/08/2025 ב10:16 am

    קלינאית או מרפאה שעובדת עם ילדי תקשורת בתפקוד גבוה!

  • שרה ט

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    11/08/2025 ב10:08 am

    ממליצה לבדוק טיפול אצל מומחה בASD , קיבעון מחשבתי הוא פעמים רבות נקודת אזהרה, ואז דרך הטיפול והעזרה לילד שונה, וזה הגיל הקריטי לאבחון וטיפול יעיל.

  • איטה אימר

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    22/08/2025 ב9:54 am

    יש לי משחק קלפים “ילדים מרגישים”, שיש שם סיטואציות שונות מחיי היומיום – מה אני מרגיש ומה עוזר לי להתמודד.

    מוזמנת להתרשם http://aita.ravpage.co.il/klafim

    לפרטים 0583257250 או במייל – *** אין לפרסם מיילים בציבור, השתמשנה בהודעות הפרטיות לשם כך ***

  • estygreenwald

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    22/08/2025 ב12:46 pm

    הרבה יותר נשמע שזה קשור למרפאה בעיסוק, זה נשמע עוד לפני קושי בגמישות ברמת חשיבה כמו שקלינאית תקשורת עובדת , אלא ברמה הטכנית של חרדה לחשיפה לעולם- קושי בויסות חושי.

    נכון של-asd יש את המאפיינים האלה אבל בדרך כלל מגיע עם עוד דברים, יצא לי להכיר הרבה ילדים כאלה כמו חזרתיות, תקיעות, קושי בתקשורת גם עם הקרובים ופה את אומרת שזה במפגש עם ילדים חדשים דווקא.

    יש הרבה ילדים עם קיבעון וזה יכול לשבת על כל מיני דברים- רגשי, לקויות למידה, תקשורת..

    ממש מומלץ לבדוק אצל מרפאה בעיסוק זה יכול לפתור את כל הבעיה.

  • ריקי שפיצר

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    25/08/2025 ב12:39 pm

    גם התכנית שלי שלי לילדים עובדים על הקבעון המחשבתי מול חברים.

    8329974 שטרודל ג’ימייל וכו’

Log in to reply.

מעוניינת בפרסום

חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

מה את מחפשת?

מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

דילוג לתוכן