קישוט כתה
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ קישוט כתה
-
קישוט כתה
פורסם ע"י בינה מרק הוראה רכזות וחינוך on 04/10/2021 ב12:05 amאשמח מאד לקבל רעיונות לקישוטי כתה המתאימות לכתות ז-ח (עדיפות בנושא שמיטה?!)
הן רעיונות לתוכן מעניין, עוצמתי ובעל מסר רלוונטי לתלמידות. והן חידושים בביצועים אומנותיים מגוונים וברי ביצוע.
תודה רבה מראש! ותזכנה למצוות
ב. מרק מחנכת בכתה ח’ במודיעין עילית.
בינה מרק הגיבה לפני 3 שנים, 1 חודש 7 חברות · 15 תגובות -
15 תגובות
-
מצטרפת מאד לבקשה.
חייבת להוסיף שאני אוהבת באמת להגיע עם כמה אפשרויות של נושאים, ורעיונות לביצוע
אבל אני לגמרי נותנת לבנות לצייר סקיצות ורעיונות לעיצובים
אח”כ אני ממנה קבוצה של כמה בנות שאיתן אני יושבת לאסוף את הרעיונות ולגבש לתוכנית
ויוצאת איתן לקנות את החומרים
הן אחראיות כל אחת על חלק אחר יחד עם קבוצת בנות
והתחושה בכיתה היא ממש של גאות יחידה שלבד עיצבו ,יזמו וביצעו.
לקח לי זמן לשחרר ולאפשר להן גם אם לא יוצא לטעמי
אבל התוצאות מקסימות.
ממליצה בחם.
-
נהניתי מאד מהנקודות שהדגשת . הן אכן חשובות ויעילות.
אני חשבתי על כיוון מסוים לביצוע אך עדיין מחפשת את הכיתוב / התוכן.
חשבתי לייצור או רקע כמו המדבקות שבתמונות המצורפות או מסגרת מחוטי מובייל גם עפ”י התמונה המצורפת
את העלים ניתן לייצור בדרך קלה ע”י דבק נייק רחב וחוט ברזל. (אם זה רלוונטי אוכל לפרט יותר מדויק את אופן הביצוע)
אשמח מאד אם מישהי תשלח מאמר עוצמתי ומעניין.
תודה!
-
בינה,
על איזה נושא החלטת שיהיה הקישוט?
-
-
-
תודה על המשוב.
כדי לתת לבנות תחושת שותפות חשבתי להתייעץ איתן על גווני העלים (טרי / שלכת וכד’)
אולי גם על חומר ליצירת הגזע…
הנושא המתבקש הוא שמיטה, לא?
-
בס”ד
גם אני לא יכולתי לראות את הדוגמה ששלחת,
אבל שמיטה יכולה לקחת אותנו, בפרט בכיתות הגבוהות להרבה מקומות
יש שלקחו לכיוון של “הפקר”, לכיוון של להתמקד בעיקר (איכר), יש שבע יפול צדיק וקם, להאמין בכל יום מחדש.
יש את האמונה, ומשם – לאמון בעצמי כחלק אלוקה ממעל, שנתן לי כוחות ויכולות, לצד תפקידים ושליחות
אם מתאים לך, קחי את המשפט היפה הבא:
ציפור אינה מפחדת שהענף שהיא יושבת עליו יישבר,
האמון שלה הוא בכנף ולא בענף.
צריך הסבר?
זה מתקשר גם לשמיטת הדברים שכאילו מסתמכים עליהם, לחיות מתוך האמונה שהקב”ה איתנו בכל מצב, גם אם החברה עזבה, גם אם המורה שרציתי לא מחנכת אותי השנה, גם אם לא נבחרתי לתפקיד ראשי או לא קיבלתי את הציון הכי הכי.
אני שווה, ויכולה לעשות מה שה’ רוצה ממני. בעזרתו יתברך
-
תודה איריס על כיווני החשיבה המגוונים שהעלית.
כיוונים מענינים מאד!!!
(לא הצלחת להוריד את הקובץ ולפתוח? מעניין!)
-
אני מעדיפה שהכיתוב העיקרי והמרכזי יהיה ציטוט ואולי להוסיף תתי כיתובים אם יש צורך.
המשפטים שאיריס הציעה הם עוצמתיים בהחלט. (אני מלמדת בביה”ס באידיש ולכן לא רלוונטיים)
-
למה זה לא רלוונטי?
התרגום לא יצא טוב?
אני שואלת כדי למצוא רעיון יותר טוב.
-
-
איך מעבירים חרוזים בתרגום?
אני חושבת שברור שתרגום לא יצא כמו המקור. -
מעבירה שתעבדי אל תשתמשי כך שלא יהי גזל זכויות:
שנקטוף פירות של קדושה
שניטע בליבנו זרעים של אמונה
שנשקה ליבנו מאוצרות השמיטה
שנקבל כלים כיצד זוכים מן ההפקר
תחת כותרת: שבת, שלום לך אדמה.
-
בשמיטה הקודמת עשיתי קישוט על בסיס של רקע אדמה ושמים
ובאמצע 2 פמוטות גדולים משברי דיסקים
כשהשלהבת גם כן עשויה משברי דיסקים צבועים בארטליין אדום, צהוב כתום
והוספתי את הכיתוב הנ”ל (פחות או יותר)
(מופיע במקור באידיש תרגמתי לעברית)
בערב שנת השמיטה נסעו החזון איש
יחד עם הרב מפוניבז
לחזק את ידי שומרי השמיטה ב”חפץ חיים”
כאשר ראה הרב מפוניבז את השדות המושבתים
הוא רכן ונשק לאדמה
כשהוא קורא בהתרגשות
“שבת שלום לך עץ, שבת שלום לך אדמה”
-
חברות יקרות!
תודה על השיתוף והיעוץ.
אשמח לקבל תמונות של קישוטי כתה (כדי להתרשם מטכניקות שונות).
אפשר לשלוח ישירות למייל [email protected]
תודה ובהצלחה!
-
שמעתי רעיון מעניין:
יוצרים רקע מעלים ריחניים בגוונים שונים. בחלוקת הרקע לפי בחירה.
אפשר לייצור בעלים גם מסגרות או אלמנטים אחרים.
בהצלחה!
Log in to reply.