קישוט לימודי – אולי לוח הכפל גדול?
אני בדקדוק (כיתה ט’) תליתי על קיר הכיתה את ההטיה המלאה של כל הבנינים,
ואפילו במבחן הרשיתי לבנות להסתכל.
הן היו בעננים, כי ‘לא צריך ללמוד’… אבל הן הבינו שאי אפשר להסתמך על זה
(לאחר שהזהרתי כי מי שלא תלמד פשוט לא תספיק לענות על כל המבחן). הן נעזרו
בהטיה כדי לבדוק כשהן התלבטו, וזה מצוין. גם במהלך השיעורים השתמשו בזה רק מדי
פעם.
אני חושבת שזה יהיה יעיל גם בשביל לוח הכפל.
לגבי קישוט נוסף – אולי קריקטורה חמודה של מורה/תלמידה שאומרת “אני ומתמטיקה
אלה שני קוים מקבילים שלעולם לא יפגשו” או משהו בסגנון?!
בחדר הוראה מותאמת בתיכון תליתי משפטים מעניינים (פתגמים וכדו’) מעלי חיוך
הקשורים להצלחה וכישלון, לדוג’:
אם ניסית להיכשל – והצלחת! מה בעצם קרה?
וכן כותרת חמודה לפינה של כל מקצוע (במתמטיקה תליתי את הנוסחאון), והכותרת של
מתמטיקה היתה משפט חמוד שאמרה לי פעם מורה למתמטיקה:
יש שני סוגי אנשים – אלה שלא מבינים מתמטיקה ואלה שלא מבינים מה קשה בה.
יש בדיחות נוספות על מתמטיקה, כמובן.