מרים יקרה,
את מתארת ילדה טובה – שנאבדת אי שם במסדרונות הממסד…
אני שומעת את הדאגה ואולי מעט חוסר אונים?
ואת האמונה, שאכן היא ילדה מדהימה, ובבית היא כן מקבלת את המקום שלה
וכמה היית רוצה להשאיר אותה כך,
מוגנת ומלאת תחושות של טוב והערכה עצמית בונה.
אכן , זו משאלת לב פעמים רבות
כשאנחנו נתקלים בחוסר הצלחה של ילדינו עם הממסד, או החברה ומכל סיבה שהיא.
אכן, היא הפקדון שלך – ולך ניתנה החכמה והיכולת לעשות את המיטב!
כי, אין כמו אמא שמבינה את הילדה שלה!
אז תמשיכי להיות שם בשבילה – אוהבת, מכילה, ומאמינה!
עדין, אם אין בכוונתנו… לשנות את הממסד:)
יש צורך, בנוסף לכך:
להותיר את הילדה עם רגשות חיוביים רבים – משנות הילדות, וביה”ס.
גם ועל אף – כשהיא בסביבה פחות תומכת, ופחות מכילה.
כי הרי – בסופו של דבר, את כן שולחת אותה לשם…
ולכן – תני לה את כל הכלים במקסימום!
שהיא תצליח גם שם , ושתצא גם משם עם הכרת ערך פנימי רב
ושתישאר מחוברת לנשמתה המפוארת!
כי אין ספק,
שרק מי שמחובר לטוב שבו – יכול לצמוח באמת!
וזהו אחד החלקים החשובים ביותר בחינוך המוטלים עלינו כהורים:
להעצים את הטוב שבילדינו! (בלבנו אנו – ואז זה יעבור אליהם)
ולחבר אותם לטוב הזה.
אכן, ילדים רגישים ואנרגטיים,
עלולים להעמיד אותנו במבחנים לא פשוטים!
ויתכן והשאלה שלך מצריכה יותר תשאול אישי
והייתי ממליצה על פגישה פרטית.
ובנתיים,
אני ממליצה לך על כלים פרקטיים:
בואי נקרא למתוקונת שלך שבי:)
בתחושה שלי,
שבי זקוקה מאד לרוגע, ליציבות ולהמון הערכה.
ילדה עם אנרגיות מאד גבוהות – לצד רגישות רבה מאד!
יתכן והיא די פרפקציוניסטית, או אז, התוצר שהיא מביאה לא מספיק מעולה,
ואז היא מיואשת ומוותרת.
את מתארת תמונה מלאת עומס, ועם דאגה רבה
יתכן, ולשבי – מעט קשה יותר הסתגלות לקשיים שונים,
או למעברים (נורמטיביים בחיים).
לדוגמא: אם היא לא עברה באופן חלק את הכיתות הראשונות של הלמידה
היא עלולה עדין, להיות תקועה בשלב של התארגנות עם ש”ב, סידור מערכת,
הכנת ילקוט וכל מה שקשור לתנאי למידה ראשוניים.
לפיכך,
הייתי מאד ממליצה לך לשבת איתה באופן רגוע ואישי
עם שיעורים, עם הדרכה לסדר והתנהלות נעימה
שתעשה לה רק טוב.
יש מצב, שהיא פשוט זקוקה לכך מאד!
ואם אין לך אפשרות כזו
ואת עמוסה כמו אימהות רבות כ”כ בימינו…
השקיעי ומצאי עבורה נערה מתאימה
שתשב איתה לפחות פעמיים בשבוע -עם כיף ועם קשר אישי
ואני ממליצה מאד בנוסף לכך, לנצל את האפשרות של
קבלת עזרה מעמותת “פרח”, שבד”כ עובדים עם בתיה”ס.
היום בעומס של חיינו… זה מומלץ ממש לכל ילדה!
שתקבל עוד קצת תשומת לב אישית
עוד קצת סיוע במה שיכול כ”כ לקדם אותה וכו’.
וכל הסיוע הזה, הוא בסה”כ הקדמה לשנים
יותר עמוסות וקשות בלימודים – אז זה סיוע חיוני ביותר.
כי המטרה שלנו – היא לספק לה כמה שיותר חוויית הצלחה
וכמה שיותר לחוות הערכה גם שם!
(תארי לעצמך, שהיא מבלה חצי מהחיים שלה שם בעצם…
והכפילי זאת בכל שנות הלימודים הבאות…)
ברגע שהיום יום לא כ”כ יאיים עליה, והיא תתחיל להנות,
ברגע שהיא תתחיל לקבל יותר הערכה ואהבה גם בביה”ס
וברגע שהיא תרגיש רגועה – בערב לפני השינה (כי יש ש”ב, יש ילקוט..)
אז כאשר היא תקום, האנרגיות שלה, יהיו חיוביות
כי אין לה תחושות קשות מדי של עלבון / תסכול / או איום
היא פשוט תפרח!
והכעס הפנימי, והרגשות הקשים כ”כ שמציפים אותה
יירגעו וייתמתנו – ללא כל ספק!
ולסיום…
כמובן – שילדה כזו, אינה ממשיכה לנוח על זרי דפנה
ילדה כזו – היא ילדה עוצמתית וסוחפת
שנועדה להקים פרוייקטים:)
מאחלת לך המון הצלחה
ורוב נחת
מיכל