שוב פעם מריבה כיתתית? רוצה לשנות את האווירה החברתית?
-
שוב פעם מריבה כיתתית? רוצה לשנות את האווירה החברתית?
אין לי חברות!!!
מכירה את המשפט הזה?
כל אחת מאתנו רוצה שהילדים שלה
או התלמידות שלה
יצליחו במגרש החברתי.
איך את בתור מבוגר יכולה לעזור?
נתחיל-
בואי נבין איך בעצם מתבצעת למידה.
הפסיכיאטר ד”ר וילאם גלסר
חקר במשך שנים רבות את השאלה
כיצד אנשים לומדים, ואמר:
אנחנו לומדים….
10 אחוזים ממה שאנחנו קוראים
20 אחוזים ממה שאנחנו שומעים
30 אוחזים ממה שאנחנו רואים
50 אחוזים ממה שאנחנו רואים וגם שומעים
70 אחוזים ממה שאנחנו דנים עליו עם אחרים
80 אחוזים ממה שאנחנו חווים באופן אישי
95 אחוזים ממה שאנחנו מלמדים מישהו אחר.
אני רוצה להתייחס למה שאנחנו חווים באופן אישי.
שמי אסתי אורזל
מנהלת את מרכז “במאור”
להכשרת מנחות דרמה לקידום רגשי חברתי במוסדות החינוך.
לאחר ניסיון רב בעבודה עם קבוצות בתחומי הדרמה והתנועה
התחלתי להיכנס וללמוד לעומק את עולם הטיפול והתרפיה.
ואז ראיתי בצורה ברורה-
איך אפשר להעביר בקלות תהליכים רגשיים וחברתיים
בדרך חווייתית ורב חושית.
כי הרי מה קורה?
הקבוצה יוצאת למסע דרך סיפור.
כאשר הילדים הם “השחקנים הראשיים”
עוברים יחד עם הגיבור תהליך
בדרך של השלכה- דרך עקיפה.
וכך אנו מונעים התנגדויות פנימיות
ומאפשרים לילד לעבור תהליך פנימי מיוחד בצורה חווייתית
שמלווה ומקדמת אותו בחיים האישיים שלו.
רוצה לנסות?
קחי נושא אחד חברתי שאת יודעת שיש בו קושי.
לדוג’- תחרותיות- לדעת לשמוח בהצלחת השני.
נסי לבנות סיפור קצר על דמויות מעולם הדמיון
שבו את משלבת את הקושי
ונותנת לדמויות להתמודד עם אותם קשיים שיש לכל ילד
בסוף הסיפור את מביאה פתרון או עצה איך הדמויות מתמודדות עם הקונפליקט.
מה תעשי עם הסיפור?
תוכלי לספר אותו בצורה יפה ומושכת.
ואם את ממש יצירתית ויש בך ניצוץ של דרמה
תהפכי אותו למשחק סוציודרמטי-
חלקי תפקידים ותני לילדים בעצמם להיות השחקנים של הסיפור.
ממליצה לך לנסות!!!
אהבת את הרעיון?
רוצה להתנסות עם סיפור מוכן להפעלה?
אשמח לפרגן גם לך
הדרכה מיוחדת על בנית שיעור דרמטי
לקידום חברתי לפי מודל “סיפורטרון”
מתנה ששווה לך המון!
חסומה?
שלחי לי מייל ואשלח אליך את המתנה בשמחה>>>
עוד לא נכתבו תגובות לדיון זה.
Log in to reply.