קודם כל את יכולה כפתיחה לשיעור לקחת קטע יומן ארוך- משהו דרמטי, כמו ילד ששרד מלחמה ונותר בודד מכל המשפחה או תיעוד יומו של חייל במלחמת מצווה כלשהיא במהלך ההיסטוריה. נסחי את זה בצורה של יומן- כמובן תאריך, מקום וכו וכו, וחלקי את זה לקטעים או משפטים כך שכל זוג בנות תקבלנה קטע. את יכולה גם לקחת 4 קטעי יומן שונים וכך כל טור ישלים ביחד קטע נפרד, ואז תבקשי מהבנות להעלות רעיונות- המשפטים הללו הם חלק מתוך קטע. איזה קטע? מי לדעתכן כתב אותו? מה קרה לו?
כל זוג יענה לפי המשפט שיש אצלו את המידע הרלוונטי, וכך בצירוף כל השאלות ביחד תוכלי לשאול אחר כך- מה אתן אומרות? מהו הקטע הזה? עד שתגענה לתשובה שזהו יומן וכו’.
ואז כל זוג יביא את המשפט שלו ותרכבנה ביחד את הקטע לפי הסדר, ותקראנה הכל ביחד ומשם תפענחנה יחד את המחוון- מהם המרכיבים שצריכים להיות בקטע יומן? הבנות עצמן תגדנה לך מה הן רואות שיש בקטע וע”פ זה תכתבי (או תתלי כמובן) על הלוח את רכיבי המחוון לפי הסדר.
השלב הבא הוא כתיבת יומן באופן עצמאי…
בהצלחה רבה!