קודם כל חשוב שהילד יהיה מודע לחשיבות התרגול בקריאה. יש ספר יפה מאוד של מנוחה ברלין קוראים לו “למה צריך?” יש שם על כל הנושאים שהילדים שואלים את עצמם (למה צריך לדעת לכתוב, לקרוא, להבין, לכתוב בלי שגיאות, ועוד המוןןן) יש שם ספור שממחיש את הרעיון ואז כמה עבודות מהנות בקיצור מדהיםםםם!!
באופן כללי חשוב מאוד לבדוק כמה הילד כן מסוגל לקרוא ואז עוד לפני שנגמר לו מחזקים אותו במשו טעים, קטן וכיפי או משחק קצר עם המורה שלא בענין קריאה וכך הוא יוצא מהשעור בשלל רב (גם לימודי) מה שנותן לו תחושה של נעימות ולא שנמאס לו.
זה נכון לכל הילדים לא רק לילדי הקשב.
כמו כן, הילדים אוהבים בדר”כ לראות את ההתקדמות שלהם לעומת פעם קודמת, זה ממריץ אותם ונותן להם חשק.
אפשר להפעיל סטופר ולמדוד קצב קריאה וכל פעם הילד משיג את עצמו,
על כל מילה שהילד קורא מדויק מסמנים וי ואז בודקים את אחוז הדיוק.
על כל דבר לעשות מצב שהילד מחפש לשבור את השיא של עצמו.
אני בדר”כ לא חושבת שדוקא משחק שהמורה עבדה עליו שעות יקנה את הילד,
לפעמים צריך רק למצוא מה מדליק אותו- משחקי זכרון?, משחקי קריאה על המחשב? (יש את אתר wordwall הוא חינמי לחלוטין ויש שם כמממויייותתתת משחקים מדהיממממםםםם בחשבון וקריאה ולא רק זה, אם זה יעניין מישי אני יפרט) ואז זה יכול להיות הפרס, וזה גם יכול להיות כחלק מהשעור תלוי בילד.
ואז שוב הרווחנו שנעים לילד והוא יצא בחוויה טובה.
בהצלחה!!