בעבר לימדתי הוראה מתקנת בחשבון, מה שמאד עזר לתלמידה שלי (ח)
לקחתי את הרעיון של תבניות לי ויצרנו לוח של עשרות- אחדות ושיחקנו חנות סוכריות
בחדר של האחדות המוכר שם חבילות פתוחות ובחדר של העשרות חבילות סגורות -בכל חבילה 10 סוכריות (אפשר לעבוד ממש עם עדשים שבסוף השיעור\ לאחר כל תרגיל -זה גם טעים…) משתמשים בקופסאות גפרורים וכשיש 10 סוגרים קופ’ ומעבירים לחדר של העשרות וכך זה מממש מוחשי שזה חבילה אחת ששווה 10… (30 -3 חבילות של 10סוכריות)
כל תרגיל הפך לסיפור יש בחנות 7 סוכריות המוכר קיבל משלוח של 5 סוכריות נוספות -הכנסנו עוד 3 לחבילה הפתוחה -ואז העברנו ל”מחסן” של החבילות הסגורות ונשאר עוד 2
אז כמה יש בחנות? חבילה אחת סגורה ועוג 2 בודדים ( זה מאד ממחיש להם שה-1 של העשרת זה חבילה אחת של 10 סוכריות – אח”כ ממשיכים עם חדר נוסף של מאות שם יש חבילה של 10 חבילות סגורות….
בחיסור אותו דבר מעמידים את מס’ הסוכריות על הלוח -14 – הילדה באה לקנות 9 סוכריות , המוכר נותן קודם מהחבילה הפתוחה ואח”כ פותח את ה-10 ונותן עוד כמה שנשאר….
בהמשך , עברנו לדמיון החנות כמה חבילות יש בחנות ,כמה פתוחים ,אם תקחי מהחבילה של ה10 4 כמה ישאר וכו’….
יצא קצת ארווך ,מקווה שיועיל……