
תלמידה עולה לכיתה ה מתקשה בחשבון
קדם ‹ Forums ‹ הוראה למידה ועזרים ‹ תלמידה עולה לכיתה ה מתקשה בחשבון
-
תלמידה עולה לכיתה ה מתקשה בחשבון
פורסם ע"י מלי שולמן-(אורצל) צלמת צילום ומולטימדיה on 29/06/2022 ב1:18 pmהפנו אלי תלמידה שזקוקה לביסוס בחשבון
היא צריכה ללמוד משבירת עשרת…
וכן צריך לעבוד איתה על מה שלמדו בכיתה ולהשלים פערים
תרגילי כפל במאונך…
אשמח לשמוע איך ניתן לשלב את זה ביחד.
וכן איזה כלי אתם ממליצות לשבירת עשרת…
תבניות ליי?
כל תגובה תעזור
אני עדיין לומדת…
תודה!
מלי שולמן-(אורצל) צלמת הגיבה לפני 3 שנים 7 חברות · 8 תגובות -
8 תגובות
-
80
112
0
פעילה בקהילה
שלום מלי,
אישית אני חושבת שתבניות ליי טובות מאד. הן מטמיעות נכון את ההבנה החשבונית של
שבירת העשרת.
אני אוהבת לעבוד גם עם אצבעות, בהדרגה “לספור במח” (לא פיזית לזקור אצבעות אלא
לדמיין אותן – בעיקר אצל מי שהחלק החזותי חזק אצלה), ובסוף ואחר כך לספור בלי
לספור… מקווה שהובנתי.
במקביל, ניתן להתחיל עם לוח הכפל. לוח הכפל הוא שינון. נכון שחשובה ההבנה, אבל
מעבר לזה – חשוב השינון. יש דרכים שונות לשינון, אבל אין תחליף לשינון.
אחרי שיודעים בעל פה את לוח הכפל, בשליפה מהירה (בממוצע שניה לתרגיל – תתקנו
אותי אם אני טועה), ניתן להתחיל עם תרגילי מאונך.
בהמשך היום בל”נ אכתוב דרכים שונות לשינון לוח הכפל. -
0
0
0
חברה חדשה
חוב לציין כמו שכתבה זו שמעליי שיש לעבוד על שבירת עשרת ודמיון נראה לי רעיון טוב אם היא תצליח. יש לתת את הדעת לשינון עובדות הכפל אבל ראשית לעבוד על הבנה של לוח הכפל יחד עם שינון עובדות חיבור- חיסור – חלק שיעור שינון וחלק הבנה ולעשות הפרדה על ידי פעילות אחרת בין 2 החלקים… בהצלחה
-
6
14
0
חברה חדשה
בעבר לימדתי הוראה מתקנת בחשבון, מה שמאד עזר לתלמידה שלי (ח)
לקחתי את הרעיון של תבניות לי ויצרנו לוח של עשרות- אחדות ושיחקנו חנות סוכריות
בחדר של האחדות המוכר שם חבילות פתוחות ובחדר של העשרות חבילות סגורות -בכל חבילה 10 סוכריות (אפשר לעבוד ממש עם עדשים שבסוף השיעור\ לאחר כל תרגיל -זה גם טעים…) משתמשים בקופסאות גפרורים וכשיש 10 סוגרים קופ’ ומעבירים לחדר של העשרות וכך זה מממש מוחשי שזה חבילה אחת ששווה 10… (30 -3 חבילות של 10סוכריות)
כל תרגיל הפך לסיפור יש בחנות 7 סוכריות המוכר קיבל משלוח של 5 סוכריות נוספות -הכנסנו עוד 3 לחבילה הפתוחה -ואז העברנו ל”מחסן” של החבילות הסגורות ונשאר עוד 2
אז כמה יש בחנות? חבילה אחת סגורה ועוג 2 בודדים ( זה מאד ממחיש להם שה-1 של העשרת זה חבילה אחת של 10 סוכריות – אח”כ ממשיכים עם חדר נוסף של מאות שם יש חבילה של 10 חבילות סגורות….
בחיסור אותו דבר מעמידים את מס’ הסוכריות על הלוח -14 – הילדה באה לקנות 9 סוכריות , המוכר נותן קודם מהחבילה הפתוחה ואח”כ פותח את ה-10 ונותן עוד כמה שנשאר….
בהמשך , עברנו לדמיון החנות כמה חבילות יש בחנות ,כמה פתוחים ,אם תקחי מהחבילה של ה10 4 כמה ישאר וכו’….
יצא קצת ארווך ,מקווה שיועיל……
-
8
18
0
חברה חדשה
מעבר להשקעה שלך בתכנון אופן הקניית מיומנויות החשבון,
חשוב לתת את הדעת על הזמן שיקח לתלמידה עד שתגיע להישגים המצופים מגילה.
ועל עוצמת המצוקה שלה בשיעורי החשבון בכיתה.
ומה לגבי היכולות שלה. האם יש כאן לקות? או אולי דיסקלקוליה?
היו פעמים שהמלצתי לתלמידה להשתמש במחשבון. כן. פשוט לחשב את הדברים במחשבון.
כמובן בתיאום עם המורה לחשבון.
צריך להתאים את הציפיות למציאות בשטח.
מיומנויות חשבון בסיסיות נלמדות באופן התפתחותי. אם זה לא קרה עד כיתה ה’, זה מצריך חשיבה והתבוננות. על אילו נושאים שווה להתעקש ואילו נושאים לפתור באמצעות שימוש במחשבון. או שימוש בלוח הכפל.
בכיתות הגבוהות ובסמינר המחשבון ממילא נמצא בשימוש.
השאלה כמה זמן, משאבים ואנרגיה נוציא והאם יש לנו מלאי מספק מכל אלה.
-
406
1268
0
פעילה בקהילה
תודה לכל מי שענתה לי
הרעיונות שלכן ממש מוצלחים!
ואשמח לדעת איפה אני יכולה למצוא
את מנגינות לוח הכפל -שירים על לוח הכפל
אם יש למישהי משהו חינמי או יודעת איפה אפשר לקנות
תודה רבה!!
-
274
172
0
מנהלת קהילה
אלישבע וידר העלתה במרפ”ד.
תחפשי בתוך תיקית חשבון
-
-
4
12
0
חברה חדשה
העלתי שירי כפל חינמיים
בתיקיית חומרי למידה להורדה, חשבון.
בהצלחה -
406
1268
0
פעילה בקהילה
תודה ענקית!!!!!
אין עליכן!
עזרתן לי מאוד
תודההה🙏🏻
Log in to reply.