תלמידה עם אילמות סלקטיבית

קדם Forums הוראה למידה ועזרים תלמידה עם אילמות סלקטיבית

  • תלמידה עם אילמות סלקטיבית

    פורסם ע"י א.ג – תוכן. עיצוב. אומנות.  גרפיקה on 07/05/2024 ב9:37 pm

    אני מקווה שאני מדייקת, אבל כך זה נראה:

    תלמידה בכתה ו’, מתוקה ונעימה. עדינה, ושקטה שקטה שקטה…

    אין על מה לדבר על להיות חזנית בתפילה, לדוגמא.

    גם עם החברות שקט מוחלט,

    כשאני קוראת לה בשיעור לענות תשובה אני חייבת להתקרב כדי לשמוע…

    במפגשים ומאורעות חברתיים עומדת בשוליים,

    החברותעם מידות טובות ויודעות להעריך אותה ואת חכמתה, משתפות אותה,

    אבל היא לא נמצאת במקום המגיע לה.

    ומנגד…האמא מספרת שבבית קולה נשמע ברמה, מלהטטת הצגות לילדים, מנהלת עניינים

    יש לכן עצה איך להכניס אותה למערך הכיתתי?

    גיל 12 זה כבר ממש מאוחר לכך, לא?

    אשמח לשמוע

  • 11 תגובות
  • פצצת אנרגיות (כבי)

    כללי
    חברה
    07/05/2024 ב9:44 pm

    תתני לה שווי בכיתה תאמיני בה

    תנסי לראות מה טוב בה

    ותחמיאי לה על זה המון

    • א.ג – תוכן. עיצוב. אומנות.

      גרפיקה
      חברה
      08/05/2024 ב11:16 pm

      מסכימה איתי שקשה להחמיא לבת שאת לא מצליחה לראות בה המון? את רואה אצילות, את רואה עדינות, אבל היא לא תשמח לשמוע את זה. היא רוצה לפרץ החוצה, לא להיחתם לנצח בתואר העדינה של השכונה!

      • פצצת אנרגיות (כבי)

        כללי
        חברה
        09/05/2024 ב4:44 pm

        ממש לא תתחילי להחמיא לה על הדברים הקטנים כמו וואו איך את מקשיבה יפה לא היה לי ילדה כמוך מאז לימדתי פה או וואו אני כל הזמן עוקבת אחרת ומתפלאת מהעדינות ואצילות שלך

        תחשבי בראש גדול מה יכול להיות ולאט לאט שתתמקדי בטוב תמצאי עוד ועוד בעזרת ד’

        והכי חשוב התפילות הם פועלות הכי הרבה

  • פצצת אנרגיות (כבי)

    כללי
    חברה
    07/05/2024 ב9:48 pm

    המלצות לעידוד השתתפות תלמידה שקטה בכיתה

    התנהגותה של התלמידה מעוררת הבנה וחמלה. נראה שהיא ילדה רגישה ואינטליגנטית, אך מתקשה להשתלב חברתית ולקחת חלק פעיל בכיתה. למרות גילה הצעיר, חשוב לפעול ולעודד אותה לצאת מאזור הנוחות שלה ולהשתלב באופן משמעותי יותר.

    הנה מספר המלצות שעשויות לעזור:

    1. יצירת קשר אישי: התחילו בשיחות אישיות קצרות עם התלמידה. גלו את תחומי העניין שלה, מה היא אוהבת לעשות, מה גורם לה להרגיש בנוח ומה פחות.

    2. בניית אמון: הראו לה שאתם מאמינים בה ובכישוריה. ציינו את חכמתה, יצירתיותה או כל תכונה חיובית אחרת שאתם מבחינים בה.

    3. מתן במה: אפשרו לה להציג את עצמה ואת כישוריה בפני הכיתה. ניתן לעשות זאת באמצעות משימות קצרות, הצגות, או אפילו ניהול חלק מהשיעור.

    4. פעילויות חברתיות קטנות: עודדו אותה להשתתף בפעילויות חברתיות קטנות במסגרת הכיתה. ניתן לחלק אותה לקבוצות קטנות יחד עם תלמידים אחרים, או לארגן פעילויות משותפות כמו משחקי חברה או יצירה.

    5. שיתוף פעולה: עודדו שיתוף פעולה בין התלמידה לבין תלמידים אחרים בעבודות קבוצתיות.

    6. גישור חברתי: במידת הצורך, ניתן לערב תלמידים אחרים בתהליך גישור חברתי. שתפו אותם ברצון לעזור לתלמידה להשתלב, ותנו להם הזדמנות להכיר אותה טוב יותר.

    7. תקשורת עם ההורים: שמרו על קשר פתוח ושוטף עם ההורים. שתפו אותם בתהליך וביקש מהם לשתף פעולה בבית.

    חשוב לזכור: שינוי התנהגותי עשוי לקחת זמן. גלו סבלנות, עקביות, וחיזוקים חיוביים לאורך כל הדרך.

    טיפ נוסף: ניתן להתייעץ עם יועצת חינוכית או פסיכולוגית בית הספר לקבלת הדרכה ספציפית יותר.

    בהצלחה!

  • א ק

    הייטק
    חברה
    08/05/2024 ב7:32 am

    אילמות סלקטיבית זו לא הגדרה קצת מרחיקת לכת למה שמתואר פה?

    לפי מה שאני קראתי, אילמות סלקטיבית זהו מצב שבנ”א לא מצליח בכלל לדבר במסגרות מסוימות…

    יש משהו קצת מפחיד בקטלוג הזה, בלי סתירה לזה שהילדה צריכה עזרה

    • א.ג – תוכן. עיצוב. אומנות.

      גרפיקה
      חברה
      08/05/2024 ב11:17 pm

      את צודקת. לכן כתבתי שאני מקווה שאני מדייקת, ממש לא משוכנעת שדווקא זו ההגדרה, אם כי מה שאת מגדירה- ממש תואם…היא ממש לא מדברת במסגרות מסויימות, קרי: בכיתה, מול מורות, ועם החברות. וכן, מדברת בשיא במסגרות אחרות- כמו הבית והמשפחה..

  • איטה אימר

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    08/05/2024 ב7:37 am

    מתן במה –

    במקרה הזה, צריך לדעתי להתמקד בדברים שפחות דורשים דיבור, בהתחלה.

    אולי לארגן עיתון כיתתי, אולי להביא כיבוד מיוחד לערב כיתה וכו’..

    • אושרת ישראלי

      יעוץ אימון והנחיה
      חברה
      08/05/2024 ב9:54 am

      יש אבחון מיוחד לאילמות סלקטיבית (כי זה יושב על טראומה,לא נולדים עם זה אלא אם כן זה טראומה מתקופת העוברות)

      מומלץ לשלוח אותה לאבחון הזה

      כי אז הטיפול הוא שונ לחלוטין

      (חדר סנוזלן,תרפיה במוזיקה בכלי נשיפה וכו)

      מומחית לאבחון וטיפול בתחום זו רויטל מדר מביתר עילית

  • עמליה

    יעוץ אימון והנחיה
    חברה
    08/05/2024 ב10:22 am

    מכירה אישית כזו אשה, שהתיאור הזה מתאים לה בדיוק,וכן היתה לה אלמו ת סלקטיבית בגילאי הגן, אבל היא לא טופלה בתור ילדה, וגדלה עם זה, וזה באמת יצר לה בעיות בהתמודדות בתקשורת עם אנשים,

    אבל!! ב”ה היא עשתה טיפולים רגשיים, וגם נעזרה בקלינאית, אמנם זה לקח קצת זמן ,אבל עם סבלנות זה השתנה מקצה לקצה, היום היא מדברת ומעבירה הרצאות… לא להאמין

  • פצצת אנרגיות (כבי)

    כללי
    חברה
    08/05/2024 ב11:40 am

    תקשיבי לפי מה שאת כותבת היא כן מתקשרת אבל חלש

    אז בעיקרון זה לא אילמות סלקטיבית כי בה לא מתקשרים בכלל

    לפי מה שאני מבינה זה אחת שחסר לה קצת את המקום שלה

    וצריך לתת לה המון יחס לעשות תוכנית ולתת לה תפקיד

    ולפעמים לא תרצה לתקיד אז כל דבר קטן שתעשה להגיד וואו וכמה שבדיוק אנחנו צריכות את זה

    ולנסות לחפש את הדברים הטובים שלה ולהחמיא לה המון עליהם לשים עליהם את הדגש

    בעיקרון אילמות סלקטיבית זה זה

    אילמות סלקטיבית: הבנה מעמיקה

    אילמות סלקטיבית (Selective Mutism) היא הפרעת חרדה המאופיינת בכישלון עקבי לדבר במצבים חברתיים מסוימים, למרות יכולת תקשורת תקינה בסביבות אחרות.

    ילדים הסובלים מאילמות סלקטיבית עשויים להימנע מדיבור בבית הספר, בגן הילדים, או במקומות ציבוריים אחרים, אך ידברו באופן חופשי בבית או עם בני משפחה קרובים.

    הנה כמה מהמאפיינים העיקריים של אילמות סלקטיבית:

  • חוסר יכולת לדבר במצבים חברתיים מסוימים: ילדים עם אילמות סלקטיבית מסוגלים לדבר בצורה תקינה בסביבות מסוימות, אך יימנעו מדיבור באחרות.
  • חרדה חברתית: תחושת חרדה עזה במצבים חברתיים היא תסמין מרכזי של ההפרעה.
  • תסמינים רגשיים נוספים: ייתכן שילדים אלה יחוו גם תסמינים רגשיים אחרים כמו ביישנות, עצבנות, או דיכאון.
  • הימנעות מאינטראקציה חברתית: ילדים עם אילמות סלקטיבית עשויים להימנע מיצירת קשר עין, להשתתף בפעילויות חברתיות, או לשחק עם ילדים אחרים.
  • תפקוד תקין בבית: בניגוד למצבים חברתיים, ילדים אלה ידברו ויתקשרו באופן תקין בבית או עם בני משפחה קרובים.
  • הגורמים לאילמות סלקטיבית אינם ידועים במלואם, אך ייתכן שמדובר בשילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים ופסיכולוגיים.

    הטיפול באילמות סלקטיבית typically involves:

  • טיפול פסיכולוגי: טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא טיפול יעיל במיוחד עבור אילמות סלקטיבית. טיפול זה מתמקד בזיהוי ועיבוד דפוסי חשיבה והתנהגות שליליים, ופיתוח מיומנויות התמודדות יעילות.
  • טיפול משפחתי: שיתוף פעולה של ההורים בטיפול חשוב מאוד להצלחת הטיפול בילד.
  • טיפול תרופתי: במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בשימוש בתרופות להפחתת חרדה.
  • חשוב לציין שאילמות סלקטיבית אינה בחירה מצד הילד. ילדים אלה חווים חרדה קשה מאוד שמונעת מהם לדבר במצבים מסוימים.

    הטיפול המוקדם והנכון יכול להוביל לשיפור משמעותי ואף להחלמה מלאה.

    אבל לכל דבר יש טיפול אבל לפי מה שהבנתי זה לא אילמות סלקטיבית

  • הבית למורה הפרטית

    הוראה רכזות וחינוך
    חברה
    08/05/2024 ב6:45 pm

    לדעתי, יתכן שכן מדובר באילמות סלקטיבית. המורה תיארה: גם עם החברות שקט
    מוחלט, כשאני קוראת לה בשיעור לענות תשובה אני חייבת להתקרב כדי לשמוע.
    כלומר, עם המורה היא מדברת מאוד בשקט, עם החברות – בכלל לא.
    אם אכן כך, יתכן שמדובר באילמות סלקטיבית. הסלקטיביות יכולה בהחלט להיות גם
    מול דמויות ולא רק מול סביבה.
    אמנם, אם היא אכן מדברת גם עם החברות מאוד בשקט – מדובר במשהו אחר.
    כפי שנאמר, אילמות סלקטיבית היא תוצאה של טראומה ואולי גם הפרעת חרדה, ויש
    לטפל בה בהתאם. במסגרת כיתתית אין אפשרות לטפל, אבל אפשר בהחלט ליצור סביבה
    תומכת מבחינה רגשית.
    סביבה תומכת כוללת: אהבה, אמון, כבוד.
    אהבה – הרצון שיהיה לילד טוב. טוב אמיתי, לא כיף!
    אמון – בו עצמו (ולא ביכולותיו!) בתור אדם שהגיע לעולם הזה כדי לעבור מסלול
    חיים מסוים, והוא קיבל את כל מה שהוא צריך כדי לעבור אותו,
    כבוד – כלפיו בעצם היותו יציר כפיו של הבורא (ללא קשר ליכולותיו ולמצבו הרגשי,
    מנטלי, קוגנטיבי) –
    כשיש את כל אלה מצד הסביבה,
    יש את התמיכה הרגשית.
    ושדרים כאלה עוברים גם בלי מילים.
    ליתר דיוק, בעיקר בלי מילים.

  • Log in to reply.

    מעוניינת בפרסום

    חשוב: לא כל פרסום מאושר, נא לפרט בדיוק במה מדובר

    ניתן לפנות גם במייל ל: [email protected]

    מה את מחפשת?

    מילות מפתח פופולריות לפי תחומים

    ניתן לחפש גם מילות מפתח , תפקידים וכישרון מיוחד שאינם מופיעים ברשימות - "נהגת", "ציור בחול" וכדומה.

    דילוג לתוכן