אל תקראו את התסריט מהסוף: פרק 3
קדם ‹ Forums ‹ כתיבה ספרותית ‹ אל תקראו את התסריט מהסוף: פרק 3
-
אל תקראו את התסריט מהסוף: פרק 3
פורסם ע"י אפרת ת אומנות הבמה והפקות תוכן on 22/11/2024 ב10:14 amבס״ד
ערב שבוע טוב ומבורך!
ובואו נתחדש על השם
בהשראת הימים שחלו החודש…
כמות הבקשות גישה שהגיעו אליי
בישרו לי שאתן כאן ואתן עוקבות
אבל כמות התשובות הדלילה
שוב הוכיחה לי שאיני מובנת
(או שנכנסנו לתקופה עמוסה?
או שמה?)
ועם כבוד ענק לבנות שכן ענו
אני רוצה למקד מה אני רוצה מכן
ורק אחר כך להגיב.
לכן לא אוסיף הפעם חומר,
אלא בבקשה, צפו בסרטון שוב
וענו לכמה שיותר שאלות מתוך הרצף הבא
( לפחות על שלוש מתוכן):
רצף א׳:
- מהו נושא הסרטון?
- מהי מטרת הסרטון (מי קהל היעד)?
- מה הסיפור המובע בסרטון. ספרי בקצרה?
- מה המסר העולה מן הסרטון?
- כיצד הבנת זאת?
- האם עלה בך רגש כלשהו ברגעים שונים בשעת הצפיה?
- בעקבות מה?
- לשם מה היה צריך התסריטאי להציף בך כזה רגש?
- למה אני שואלת אותך את כל השאלות האלה??? רמז: שאלת פרק 2 בסדרה
- חפרתי? (מוזמנת להגיד גם – כן!)
נ.ב. מחכה לפחות ל5 משיבות לפני שאני שולחת את הפוסט הבא
ראו הוזהרתן! 😀
תמי אפשטיין הגיבה לפני 4 שבועות 5 חברות · 12 תגובות -
12 תגובות
-
5322פעילה בקהילה
- מהו נושא הסרטון? סוף מעשה במחשבה תחילה
- מהי מטרת הסרטון (מי קהל היעד)? לדעתי יכול להתאים לילדים (שיצחקו) וגם למבוגרים יותר (שיצללו אל העומק)
- מה הסיפור המובע בסרטון. ספרי בקצרה? סבתא סורגת (פלאית) שמנסה לשבור שיא (ככה הרגיש לי) וכמעט מאבדת את חייה בדרך (בסוף איבדה רק את השיער, בקטנה)
- מה המסר העולה מן הסרטון? סוף מעשה במחשבה תחילה
- כיצד הבנת זאת? מהתחלה ולכל אורך הסרטון היה נראה שהיא לא פועלת נכון, הסוף הוכיח שזה המסר, כשהיא הבינה שבמקום לגזור את השיער – יכלה פשוט לגזור את החוטים…
- האם עלה בך רגש כלשהו ברגעים שונים בשעת הצפיה? מתח, לגלוג
- בעקבות מה? מתח – רציתי לדעת מה יקרה. לגלוג – ההתנהגות שלה הייתה מאד לא נורמטיבית
- לשם מה היה צריך התסריטאי להציף בך כזה רגש? מתח – כדי שיהיה לי החשק להמשיך ולצפות. לגלוג – כדי שהמסר יחדור כמו שצריך
- למה אני שואלת אותך את כל השאלות האלה??? רמז: שאלת פרק 2 בסדרה כדי להבהיר לנו שלא רק הסוף חשוב אלא גם התהליך אליו? לכאורה יכלת להגיד לי בארבע מילים את המסקנה, אבל זה לא היה חודר לי כל כך. בנוסף – שהתהליך עצמו חייב להכיל דבר מה שיתפוס אותי כדי שאמשיך לצפות הלאה, לכן באותה מידה לספר לי את הסיפור כולו בקול של קריינית לא היה תופס אותי
- חפרתי? (מוזמנת להגיד גם – כן!) ממש לא. מעניין ביותר!
-
125124פעילה בקהילה
אפרת, יש מצב שתשימי פה שוב את הסרטון? אין לי סבלנות לחפש את הפוסט הקודם
-
154חברה חדשה
ואז יגיעו שוב 200 הרשאות גישה?!
חפרתן! סתם. הנה זה בשמחה!
וברצינות, אם אתן מעבירות הלאה –
אל תשלחו את הלקוח אליי (לקבלת הרשאה)
תורידו ותשלחו הלאה
ויישר כוח תהילה על הזינוק למים הקרים!
(הבאות אחריה – בבקשה לחשוב בראש נקי
כדי שיתאפשר לעקוב אחרי קו משותף
בלי העתקות)
-
-
154חברה חדשה
-
-
-
-
154חברה חדשה
מעתיקה את הניתוח של עטי ל
- מהו נושא הסרטון? תפיסות בסיסיות בנוגע לערך העצמי שלנו, שקשה מאד לשנות אותן.
- מהי מטרת הסרטון (מי קהל היעד)? כולנו – – –
- מה הסיפור המובע בסרטון. ספרי בקצרה? סבתא סורגת שתפוסה במחשבה שזכות הקיום שלה תלויה בתפוקה וביצרנות.
- מה המסר העולה מן הסרטון? כל זמן שזו התפיסה שלך, לעולם לא תוכלי להפסיק, זו מגיע ממקום מדי עמוק של הגנה על זכות הקיום.
- כיצד הבנת זאת? שאחרי הכל היא חיפשה מה היא יכולה להועיל בכל זאת, ומצאה מה לעשות עם המספריים.
- האם עלה בך רגש כלשהו ברגעים שונים בשעת הצפיה? מתח!
- בעקבות מה? קודם כל – מי משך לה את הצעיף:) וכמובן כשהיא נפלה והתגלגלה
- לשם מה היה צריך התסריטאי להציף בך כזה רגש?
- למה אני שואלת אותך את כל השאלות האלה??? רמז: שאלת פרק 2 בסדרה
- חפרתי? (מוזמנת להגיד גם – כן!)
-
2חברה חדשה
יוהו, תהילה ועטי, היה ממש מעניין הניתוח! אני חשבתי בכלל בכיוון אחר –
1. מהו נושא הסרטון? – התמכרות.
2. מטרת הסרטון? – להראות לאן זה מוביל.
3. הסיפור? – אישה שאוהבת לסרוג וסורגת וסורגת בלי תכלית ובלי קיצבה, וכשכל
האפשרויות להמשיך לסרוג נעלמו – היא מוצאת תחליף להתמכרות (
4. המסר? – התמכרות היא מצב פנימי ולא תלויה בגורמים חיצוניים.
5. כיצד הבנת זאת? – אני באמת לא בטוחה שהבנתי. לדעתי, זה כמו שיר או אומנות
אבסטרקטית. נתון לפרשנות, וכל תשובה מתקבלת.
6. רגש? – סקרנות ומתח. חוסר סבלנות (יאללה, שתזוז כבר. מה היא באה לומר?)
7. בעקבות מה? – היתה לי מטרה בראיית הסרטון, ולא סתם להנאה. הסתכלתי מתוך
ביקורתיות מסוימת.
8. בשביל מה התסריטאי הציף כזה רגש? – לא יודעת. (כל עוד הרגש הוא בגלל דברים
שתלויים בי באופן מוחלט, זה לא קשור בכלל לתסריטאי. אין לי מושג איזה רגש הוא
תכנן להציף. ואין לי סבלנות לחשוב על זה).
9. למה השאלות? – כדי להוכיח שהיתה כאן עבודה משמעותית של התסריטאי בלי מילים
בכלל.
10. חפרתי? – כן, מאוד -
18חברה חדשה
עניתי ספונטנית. שמה את זה ככה בלי לערוך ולשנות גם אם יש מה לדייק.
מהו נושא הסרטון? התמכרות
מהי מטרת הסרטון (מי קהל היעד)? המטרה- להמחיש/להביא למודעות מה זה התמכרות. קהל היעד- כולם. או כל אחד שיש לו קשר לנושא (לדעתי לכל אחד יש איזה נקודת קצה קטנה של התמכרות)
מה הסיפור המובע בסרטון. ספרי בקצרה? אישה (למה סבתא?! היא נראתה לי צעירה. רק השם של הסרטון הוא סבתא סורגת) שיש לה דחף בלתי נשלט לסרוג ולסרוג. היא מתמודדת מול בעיות שונות ומוצאת דרך לפתור אותן ולהמשיך גם לחיות וגם לסרוג (גם אם לא חוטים) . רואים שש לה רצון חזק לשרוד , אבל הדחף לסרוג יותר חזק ממנו.
כשההתמכרות מדרדרת אותה לתהום היא מצליחה לזרוק את המסרגות. אבל אז מגיע הדבר הבא…
מה המסר העולה מן הסרטון? ההרסניות של ההתמכרות. החלק של הסוף הוא הכי נוראי. מה היא תגזור ברגע הבא?! היא לא מצליחה להפסיק.
כיצד הבנת זאת?
האם עלה בך רגש כלשהו ברגעים שונים בשעת הצפיה? הרבה רגשות. על ההתחלה הרגשתי ריחוק מהדמות (האף המחודד… ) בהמשך הרבה מתח, תסכול, פחד, רחמים, הזדהות ברגעים מסוימים, ובסוף- אימה… מה היא תגזור עכשיו?! איך היא תצא מזה?!
בעקבות מה?
לשם מה היה צריך התסריטאי להציף בך כזה רגש? אני חושבת שאולי המטרה היא לגרום לי להבין באמת, ולחוות באמת, שחייבים טיפול מקצועי כדי להרפא מההתמכרות.
למה אני שואלת אותך את כל השאלות האלה??? רמז: שאלת פרק 2 בסדרה – כדי להמחיש לנו את מה שטענת- שסרט פונה לצד הויזואלי, ולא לצד השמיעתי/ המילולי.
וכמה משמעותי תפקידו של התסריטאי ביצירת הסרט.
חפרתי? (מוזמנת להגיד גם – כן!) לא, זה מרתק, גם אם לא באמת יש לי זמן ראות את כל הסרטון ולהגיב בתשובה כ”כ מפורטת.
ותודה על הרשאת הגישה 🙂
-
-
Log in to reply.