בראשית דברי, אני קודם כל גרפקאית שעוסקת גם בכתיבה לפעמים…
אני מאוד ממליצה לקבוע פגישה עם מנהל חשבונות שעוסקת בעסקים קטנים/ עוסק פטור, ולקבל יעוץ מקצועי. אני רק מספרת לך מה אני עשיתי…
שכר סופרים זה אומר שמותר לך לקבל כסף אפילו שאין לך עסק. וצריך להוציא אישור לשכר סופרים על כל פרויקט בפני עצמו, זה מתאים למי שעושה ממש מדי פעם איזשהו פרויקט, ולא רוצה להתחיל לעבוד עם חשבוניות…
הדבר שאני עשיתי זה עוסק פטור, זה מתאים למי שמבצעת יותר מפרויקט אחד בשנה, אלא משהו קבוע יחסית. או עבודות עם סכומים גדולים.
עוסק פטור זה אומר לפתוח תיק במעמ וביטוח לאומי, ולהגיש מדי שנה דוח שנתי למעמ והצהרה לביטוח לאומי, ולהוציא חשבוניות מסודרות על כל פרויקט.
דוח שנתי אפשר להגיש לבד, אני מעדיפה לשלם כ1000 ש”ח פעם בשנה על הגשת דוח שנתי, וניהול כל הפרטים מול ביטוח לאומי וכו’.
חוץ מזה, יש לי חשבון ב https://www.icount.co.il/ בשביל חשבוניות.
לגבי חל”ד, לא יודעת על שכר סופרים, אבל לגבי עוסק פטור, אם את רוצה לשלם לביטוח לאומי מדי שנה, את תהי זכאית לחל”ד. אני העדפתי פשוט לא לשלם ושלא ישלמו לי… הצהרתי שאני עצמאי שלא עונה על ההגדרה, כי אני מרוויחה פחות ממה שהחוק מחייב לשלם עליו ביטוח לאומי, ומימלא אני לא משלמת, וגם לא מקבלת…
עוד נקודה, בשני המקרים, את תקבלי את הסכום לתשלום בניקוי מע”מ.
לכן כל סכום שאת רוצה לקבל, תדגישי שזה ללא מעמ!